ACTUALITATE 10 octombrie 2018

Soarta transportului feroviar spre Întorsura Buzăului, încă o necunoscută

de Iulia Drăghici | 4502 vizualizări

Zona Întorsurii Buzăului va rămâne mult timp izolată de lumea civilizată, spune senatorul Gheorghe Baciu

Gara din Întorsura Buzăului nu va vedea prea curând vreun tren venind dinspre Brașov, spune senatorul originar din zona Buzaielor, Gherghe Baciu. Potrivit unui comunicat de presă transmis de acesta, Guvernul nu are în plan să investească prea curând în podul feroviar de la Budila, din județul Brașov, măturat de ape în timpul inundațiilor de la finele lunii iunie. Senatorul acuză totodată reprezentanții Ministerului Transporturilor că s-au contrazis „în mod penibil și iresponsabil” atunci când au fost întrebați de soarta transportului feroviar care leagă Întorsura Buzăului de județul Brașov.

„Fiind o problemă de interes comunitar, în plenul Senatului din data de 3 septembrie a. c, am adresat o interpelare domnului Lucian Șova, ministrul Transporturilor, pentru a-i semnala situația și a-l sensibiliza să-și exercite atribuțiile în vederea finanțării și declanșării lucrărilor de refacere a podului feroviar distrus. Cu ocazia recentei dezbateri în Senat pe marginea  moțiunii simple care viza activitatea Ministerului Transporturilor (moțiune pe care am semnat-o, alături de ceilalți parlamentari din opoziție, printre altele și pentru faptul că nu s-a întreprins nimic pentru remedierea situației sesizate), am avut o discuție pe această temă cu domnul Lucian Șova. Cu acest prilej, domnul ministru m-a asigurat, este drept, în particular, că a dispus alocarea sumei de 5 milioane de euro pentru refacerea infrastructurii în vederea reluării în anul viitor a circulației feroviare pe acest tronson. Bănuiesc că a făcut-o doar pentru a-mi capta bunăvoința în perspectiva votării moțiunii, fiindcă nici nu am apucat să le comunic concetățenilor mei vestea cea bună, venită, credeam eu, din cea mai autorizată sursă, când am primit, la 1 octombrie a. c., răspunsul oficial la interpelarea făcută, răspuns care m-a consternat prin conținutul său contradictoriu.      

După ce că este împănat cu tot felul de date, fără altă legătură cu aspectul reclamat decât cele  care țin de administrarea acestui tronson de cale ferată și după ce mi se aduc la cunoștință temeiurile legale  potrivit cărora Camera de Comerț și Industrie  Brașov cataloghează situația drept „caz de forță majoră”, răspunsul, transmis sub semnătura  domnului Secretar de Stat Ion Iordăchescu, precizează negru pe alb că cei responsabili cu intrarea în normalitate nu se implică financiar în refacerea infrastructurii distruse (citez): „În ceea ce privește refacerea podului în cauză, facem precizarea că în prezent nu sunt prevăzute pentru acest obiectiv feroviar lucrări de investiții finanțate de la bugetul de stat/ surse proprii CFR  S.A. sau alte surse de finanțare”.

Două răspunsuri edificatoare pentru modul în care cei aflați în fruntea Ministerului Transporturilor își coordonează și își responsabilizează activitatea.

Având în vedere modul în care cei responsabili cu soluționarea acestei situații se contrazic în mod penibil și iresponsabil, nouă, celor din zona Întorsurii Buzăului, nu ne rămâne decât să fredonăm în continuare cântecul care mi-a inspirat această luare de poziție: „privește-mă, să vezi cât mi-e de frică”...

Frică mi-e că zona Buzaielor va rămâne mult timp izolată de lumea civilizată, care are acces la unul dintre cele mai vechi și mai ieftine mijloace de circulație. Frică, fiindcă noi, cei peste 50 de mii de români trăitori în  Depresiunea Buzăului Ardelean avem experiențe triste în privință promisiunilor, mereu neonorate, ale reprezentanților administrației județene și ai celei centrale. Și, mai cu seamă, mă cuprinde frica atunci când realizez că în România nu poți pune bază pe spusele unui demnitar, contrazis de subalternul (sau, mă rog, colaboratorul) său, ambii vizibil neimplicați în realitățile și în consecințele nefaste ale acestui „caz de forță majoră”.

Ce să mai vorbim de numeroasele „cazuri de forță majoră” din țară, pe care întreg Guvernul României le gestionează cu aceeași iresponsabilitate și lipsa de coerență ?! Cred că este momentul ca alianța politică aflată la guvernare să uzeze de propria sa „forță majoră” pentru a zgudui temeliile , și așa șubrede, ale actualul Executiv, înainte de a fi dărâmate definitiv de „forța majoră”  a votului popular”, arată comunicatul de presă numit „Hai, vino iar în gara noastră mică”, transmis mierucri seara de senatorul de Covasna, ales pe listele PMP. 

Inundațiile de la finalul lunii iunie au distrus podul de cale ferată  peste  râul Tărlung  din localitatea Budila, fapt care a dus la întreruperea circulației trenurilor pe ruta Brașov – Hărman – Întorsura Buzăului, de altfel singura cale de acces feroviar în zona Buzaielor. Odată cu suspendarea acestei rute feroviare, cei circa 50.000  locuitori - între care mulți navetiști, angajați în întreprinderi și instituții brașovene – au rămas  fără cel mai  ieftin și comod mijloc de transport. Singura modalitate de transport în comun către Brașov a rămas, după acest eveniment, autobuzul.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.