Sesizări online, direct pe site-ul Primăriei Întorsura Buzăului
Tot aici se pot înregistra și diverse cereri de eliberare a documentelor
Un sistem similar cu cel implementat la Târgu Secuiesc, de sesizări online, este disponibil de anul trecut și pe site-ul Primăriei Întorsura Buzăului, intorsura.info, care poate fi accesat la secțiunea „Servicii”, din meniul principal. Astfel, cu doar câteva click-uri și la apăsarea câtorva taste, cetățenii care observă probleme în oraș pot depune sesizări, la care vor primi răspuns din partea autorităților.
Totodată, site-ul oferă și posibilitatea depunerii de cereri cu acces rapid de pe orice dispozitiv, inclusiv de pe mobil, către Registrul Agricol, Taxe și Impozite, Urbanism, Asistență Socială și Relații Publice.
„Suntem un pic dezamăgiți că au fost activate formularele care pot fi trimise și online prin site-ul primăriei, dar spre surprinderea noastră au fost doar câteva sesizări, dar alte formulare nu au fost solicitate. Mai ales în contextul actual de pandemie, așteptăm ca cetățenii să ceară formulare online. Prin site pot cere o adeverință de la domeniul agricol, de la impozite și taxe online. Îi îndemn să acceseze pagina primăriei pentru că angajații primăriei urmăresc acele solicitări și vor răspunde. Până acum nu am primit”, ne-a spus primarul Raul Urdă, care a precizat că urmează și o actualizare a site-ului primăriei.
Potrivit viceprimarului Silviu Popica, cel care gestionează sistemul online, sesizările depuse până acum se referă în general la infrastructură sau la diverse alte probleme.
Există mai multe categorii sub care pot fi înregistrate sesizări: Parcări neregulamentare, Administrare parcări, Străzi, trotuare și poduri, Semnalizare rutieră și marcaje, Transport public, Iluminat public, Salubritate și deșeuri, Spații verzi și parcuri, Locuri de joacă, Rețeaua de apă, Construcții neautorizate, Asistență socială, Câini vagabonzi sau Altă sesizare.
Din ceea ce se poate observa pe site, de anul trecut până la data de 18 mai a.c., au fost depuse 12 sesizări. Cinci figurează ca fiind în lucru, două au fost rezolvate favorabil, pentru trei a fost declinată competența, iar încă două au statusul de „informații insuficiente”.
Printre problemele semnalate de cetățeni se numără cele legate de câinii vagabonzi, rețea de apă, străzi și drumuri sau iluminat public.
Posibilitatea de a depune sesizări online este disponibilă din noiembrie 2020, accesând: https://intorsura.regista.ro/sesizari.