ACTUALITATE 24 mai 2017

„Serialul” asfaltărilor continuă la Întorsura Buzăului

de Iulia Drăghici | 1695 vizualizări

Modernizarea străzilor din Întorsura Buzăului este asemenea unui serial de televiziune plin cu suspans, intrigă, acțiune și presărat cu foarte, dar foarte puțină comedie.

Cu fiecare episod care se derulează, atât autoritățile locale, cât și cetățenii trăiesc în suspans pentru că aproape nimic nu e cert, în vreme ce firma care implementează proiectul de apă și canalizare, vinovată pentru tergiversarea lucrărilor de asfaltare, țese noi și noi intrigi. Acțiunea are loc din când în când, atunci când efectiv se lucrează, iar comedia... ei bine, comedia ajunge să fie trăită de cei mai pozitivi, cu simțul umorului, care spun pe la colțuri „să nu ne temem dacă vine mâine sfârșitul lumii pentru că suntem cu 50 de ani în urmă”.

Un lucru bun este că povestea merge mai departe, iar noi putem să venim cu câteva noutăți.

Potrivit reprezentanților Primăriei din Întorsura Buzăului, în maxim 20 de zile cea mare parte din prima etapă a asfaltărilor trebuie să se încheie. Atunci intervențiile de pe străzile Fabricii și Floroaia Mare vor lua și ele sfârșit, astfel că vor mai urma doar „finețurile”, cum ar fi trasarea marcajelor și altele.

„Pe strada Fabricii s-a terminat cu ridicarea capacelor de canalizare și se toarnă al doilea strat de asfalt. Mai rămâne porțiunea cu podurile, dar acolo trebuie să facem o lucrare specială. De astăzi (n.red. miercuri, 24 mai a.c.) se mută cu ridicatul capacelor pe Floroaia Mare. Aceasta este procedura. Se toarnă primul strat de asfalt la nivelul căminelor de apă, se ridică aceste capace la cotă și apoi se toarnă al doilea strat de asfalt”, ne-a explicat viceprimarul din Întorsura Buzăului, Ștefan Platon.

Două străzi incluse în prima etapă mai rămân o perioadă fără asfalt

„În maxim 20 de zile ar trebui să se încheie tot ce înseamnă asfaltare și tot ce înseamnă ridicat de capace, în afară de cele două străzi, Campingului și Dumbravei”, a spus și primarul Leca Băncilă, care a subliniat că banii pentru finalizarea primei etape de asfaltări sunt asigurați.

Astfel, două străzi din cele 11 incluse în prima etapă, Campingului și Dumbravei, vor rămâne totuși neasfaltate încă o perioadă, însă autoritățile dau asigurări că până la sfârșitul anului lucrările se vor încheia și aici.

„Mai avem în lucru, adică de asfaltat Campingului și Dumbravei, unde nu am început pentru că nu s-a terminat proiectul de apă și canalizare. (...) Anul acesta trebuie să terminăm apa și canalizarea, anul acesta trebuie să terminăm prima rundă de asfaltare și tot anul acesta trebuie să o începem pe cea de-a doua”, a spus primarul Leca Băncilă.

Prima etapă a asfaltărilor a început în iunie 2015 și a costat 5 milioane de euro. În acest stadiu au fost incluse străzile Hanului, Gheorghe Doja, Floroaia Mare, Gheorghe Zaharia, Campingului, Castanilor, 1 Decembrie 1918, Fabricii, Aviatorului, Dumbravei și Mihai Viteazul, care au în total 13,8 kilometri.

Costuri suplimentare pentru ridicarea capacelor de canalizare

Ca să fie o lucrare binefăcută, autoritățile întorsurene au decis să apeleze la bugetul local pentru încă circa 400.000 de lei, banii necesari pentru ridicarea capacelor de canalizare la nivelul asfaltului, lucrare neinclusă în proiectul inițial, însă foarte necesară.

„Facem o lucrare temeinică. Ridicarea capacelor trebuia neapărat făcută. (...) Venim cu o cheltuială în plus, dar este una necesară”, a spus Leca Băncilă.

Etapa a doua a asfaltărilor – prioritatea numărul 1 pentru Primărie

În ceea ce privește etapa a doua a asfaltărilor, primarul Leca Băncilă spune că aceasta depinde de acordarea finanțărilor guvernamentale și europene, care întârzie să apară, deși s-au depus proiectele.

Străzile Brădet, Observatorului, Brazilor, Castelului, Molidului, Cocorilor, Plugarilor, Pârâului, Cosminului, Floroiţei, Morii, Viitorului, Prieteniei, Crivina şi Meşteşugarilor vor intra în această a doua fază a asfaltărilor, fiind vorba de 11,9 kilometri. Proiectul depus la Guvern solicită circa 3,5 milioane de euro pentru realizare.

Aici lucrările vor merge mai repede decât în prima fază, spun reprezentanții Primăriei, pentru că deja proiectul de apă și canalizare este implementat și experiența din prima etapă le va fi cu siguranță de folos în abordarea problemelor care inevitabil vor apărea.

Primarul mai spune că în a doua etapă de asfaltare este inclusă și construirea trotuarelor tot din bani europeni, în vreme ce pentru străzile care au fost incluse în prima etapă, această etapă va fi suportată financiar din bugetul local.

Două lucruri sunt destul de clare în ceea ce privește proiectul de asfaltare a străzilor din Întorsura Buzăului, unul dintre cele mai mari pe care le derulează actuala administrație: că nu este ușor de dus la capăt o astfel de inițiativă, dar și că se va mai înghiți mult praf și se vor mai aduce multe reparații la mașini până ce proiectul se va declara oficial finalizat.

Iar despre a treia și ultima etapă a proiectului de asfaltare este mult prea devreme să vorbim, astfel că lăsăm subiectul pentru „episodul” viitor.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.