ACTUALITATE 10 aprilie 2017

Săptămâna Erasmus+ la „Mircea Eliade” – concluziile

de Iulia Drăghici - Taraș | 3646 vizualizări

Săptămâna trecută, Liceul Teoretic „Mircea Eliade” a fost gazda unui grup de peste 30 de elevi şi profesori, veniţi la Întorsura Buzăului din cinci ţări europene: Turcia, Spania, Bulgaria, Polonia şi Slovacia. Activităţile, derulate în perioada 3–7 aprilie, au fost multe şi interesante, fiind primite cu încântare atât de invitaţi, cât şi de gazde. „Ziua intercunoaşterii”, „Ziua meşteşugurilor”, „Ziua sănătăţii”, „Ziua culturală” şi „Ziua de rămas-bun” sunt tematicile după care au fost organizate toate acţiunile desfăşurate de elevi şi profesorii din proiectul „BESTeachers, BESTudents”.

Concluzia generală după întâlnirea internaţională de la Întorsura Buzăului este că săptămâna a fost una cât se poate de reuşită şi plină de beneficii de toate părţile.

„Sunt mândră de cei 22 de elevi din echipa „BESTeachers, BESTudents” – care au planificat, au organizat, au realizat și au însuflețit activitățile de proiect cu energia lor, cu creativitatea lor și cu mult entuziasm. Avem copii minunați, inteligenți și talentați, cărora experienţele trăite în această săptămână de educație nonformală le-ar putea schimba viața. (...) Schimbul de bune practici „BESTeachers, BESTudents” a demonstrat că educația prin proiecte internaționale i-a ajutat pe elevi în formarea abilităților de comunicare – în general, și în limba engleză – în special, a abilităților sociale, celor de gestionare a timpului și de luare a deciziilor, precum și formarea unei atitudini deschise față de tradițiile și stilul de viață al altor oameni. În același timp, această acțiune Erasmus+ arată că la Liceul Teoretic „Mircea Eliade” există un parteneriat eficient elevi-părinți-profesori pentru o educație de calitate”, ne-a spus coordonatorul local al proiectului, profesoara Doina Pătrunjel.

Directoarea Liceului, Maria Bularca, împărtăşeşte, la fel ca toţi participanţii în proiect, ideea că activităţile derulate în cadrul unui asemenea proiect sunt unice şi benefice pentru toţi participanţii.

„A fost o săptămână pe cât de încărcată din punct de vedere al activităților, pe atât de frumoasă și constructivă din punct de vedere al achizițiilor cognitive și afective. Activitățile transnaționale întreprinse au vizat: autocunoaștere, intercunoaștere, relaționare, studii de caz – găsire de soluții la problemele privind abandonul școlar și absenteismul. (...) Impactul pentru Liceul Teoretic „Mircea Eliade” a fost major: un astfel de proiect reușește să aducă în atenția noastră, a cadrelor didactice, ideea că trebuie să ne adaptăm metodele de predare, învățare, evaluare la nevoile elevilor noștri și să îi pregătim pentru viața reală în care vor păși: o viață plină de necunoscut, de peripeții, pentru care vor avea nevoie de aptitudini sociale, de abilități lingvistice, de spirit antreprenorial și decizional, de motivație, de încredere de sine, de cunoștințe vaste în domenii diverse”, ne-a spus directoarea Liceului „Mircea Eliade”, precizând de asemenea că acest parteneriat internaţional este un adevărat privilegiu pentru instituţia pe care o coordonează.

Părinţii, rol crucial în proiect

Fiecare din cei 22 de elevi străini participanţi în acest proiect au fost cazaţi acasă la câte un elev întorsurean implicat în proiect, astfel că părinţii întorsureni au avut un rol important.

„Părinții au avut un rol major în acest proces: ei au avut grijă de oaspeții-elevi în timpul dinafara activităților, i-au transportat, i-au hrănit – au fost părinți și pentru alți copii. Mai mult decât atât, au venit cu propuneri, sugestii care să înlesnească desfășurarea activităților, au organizat, la finalul programului proiectului, întâlnirea tuturor persoanelor implicate în proiect. (...) Am simțit din partea acestora deschiderea spre nou, spre un învățământ „altfel”, dar atât de benefic copiilor lor. Și cuvinte precum „oricând m-aș mai implica în astfel de proiect” (venite din partea părinților), nu fac decât să ne bucure și să ne motiveze să continuăm să aplicăm și pentru alte proiecte transnaționale. Parteneriatul cu părinții va fi continuu, îi vom implica și în alte demersuri educaționale școlare și extrașcolare”, a mai spus directoarea Maria Bularca.

Proiect finanţat cu 23.000 de euro

Proiectul „BESTeachers, BESTudents” este finanţat de Comisia Europeană cu aproape 23.000 de euro. Vizitele transnaţionale din cadrul acestuia sunt de două feluri: jumătate dintre ele se axează pe întâlniri de lucru ale profesorilor, ore deschise cu elevi din alte ţări, diseminări şi altele, iar cealaltă jumătate pe schimburi de experienţă între elevi şi profesori din ţările partenere.

Prima activitate transnaţională a avut loc anul trecut în Turcia şi a implicat doar profesori, a doua a fost în ianuarie în Polonia, cu elevi şi profesori, a treia este cea derulată în prezent la Întorsura Buzăului, iar următoarea întâlnire de lucru a profesorilor va fi în iulie, în Bulgaria. Slovacia se va pregăti pentru luna octombrie să primească atât elevii, cât şi profesorii, iar în noiembrie cadrele didactice implicate în proiect vor pleca în Spania. O nouă întâlnire în Bulgaria va avea loc în martie 2018, şi o alta în luna mai în Spania sau Turcia. Ultima activitate din proiect se va derula în iunie 2018, tot la Liceul „Mircea Eliade”.

Dacă reprezentantul României în acest proiect este Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, celelalte şcoli implicate în acest proiect „Erasmus+” sunt „Gazi Sosyal Bilimler Lisesi” din Isparta, Turcia (țara coordonatoare), „Gimnazia Hristo Botev” din Popovo, Bulgaria, „Stredna odborna skola polnohospodarstva a sluzieb na vidieku” din Kosice, Slovacia, „Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 3 w” din Katowice, Polonia şi „Centre Educatiu Balaguer, L’Hospitalet” din Barcelona, Spania.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.