Săptămâna Designului – un nou eveniment în agenda orașului Sfântu Gheorghe
În luna noiembrie, la Sfântu Gheorghe începe un nou eveniment. Este vorba despre Săptămâna Designului (Design Week), care își propune, pe de o parte, să-i prezinte publicului local designul contemporan, iar pe de altă parte, să organizeze o serie de evenimente – expoziții, discuții la masă rotundă, workshopuri, prezentări de modă etc. – prin care să creeze un spațiu de întâlnire pentru reprezentanții breslei din România și Ungaria, designerii locali și din Ungaria, dar și pentru manageri și redactori de specialitate din domeniu.
Tema primei ediții de Design Week este „Tradiție și inovație“. Prin tema aleasă, organizatorii urmăresc să găsească oportunitățile de conectare între tradițiile locale de artizanat și meșteșuguri. Evenimentul este organizat de Asociația Focus Rectus, Filiala Sfântu Gheorghe a Uniunii Artiștilor Plastici din România, Design Terminal din Budapesta, Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe precum și Consiliul Județean Covasna, în parteneriat cu Institutul Maghiar din București „Balassi“.
Organizatorii Săptămânii Designului și clusterul lemnarilor, ProWood Regional Wood Cluster, organizează totodată și un concurs care li se adresează tinerilor aflați la început de carieră, care au nevoie de ajutor pentru punerea în practică a ideilor. La concurs se pot înscrie atât studenți, cât și artiști aflați la început de drum, cu studii de profil. Participanții la concurs vor avea de prezentat un proiect pentru realizarea unei piese de mobilier sau al unui obiect de uz personal fabricat din lemn. Câștigătorii vor primi premii în bani, respectiv 500 de euro - locul III, 1000 de euro – locul II și 1500 de euro – locul III. De asemenea, unul dintre concurenți va primi și un premiu special al Design Terminal. Cei interesați se pot înscrie în concurs până la data de 30 septembrie 2015.
Primarul municipiului, Antal Arpad, a precizat că evenimentul face parte din viziunea municipalității asupra orașului, fiind inclus în strategia culturală a acestuia. „În luna octombrie, vom prezenta strategia culturală a municipiului şi strategia de dezvoltare a oraşului până în 2021 şi acest eveniment se integrează în viziunea noastră despre oraşul nostru şi regiunea noastră, în sensul în care dorim să îmbinăm tradiţia şi inovaţia, pentru că tradiţii avem şi suntem mândri de acestea, dar avem nevoie de inovare pentru a putea fi „vândute” în secolul XXI“, a spus edilul, adăugând că în felul acesta speră ca Sfântu Gheorghe să se regăsească pe cât mai multe hărți, când vine vorba de industrie creativă şi inovare.