ACTUALITATE 23 noiembrie 2014

Relația Grădiniță – Familie NU produce singură copii de succes!

de Covasna Media | 1165 vizualizări

În societatea actuală și cu atât mai mult în cea de mâine, succesul se bazează pe încrederea în sine, autonomie și ușurința de a crea relații. Adevărata măsură a stării unei națiuni este considerată aceea care urmărește cât de bine servește copiilor ei, asigurându-le starea de bine care le dă sensul de a fi iubiți, valorizați și cu adevărat incluși în familia și societatea în care s-au născut. Stăpânirea emoțiilor și deprinderile de relaționare sunt considerate vitale în secolul schimbării. În aceste condiții, cadrele didactice și părinții au nevoie să învețe să aibă încredere în ei înșiși și în copiii lor. Focalizarea asupra relațiilor educaționale nu mai poate fi neglijată.

În acest context, învățământul preșcolar debutează sub egida a trei mari concepte integrate și multidimensionale: interesul superior al copilului, starea de bine a copilului, bucuria/plăcerea de a învăța, copilul fiind în continuare în centrul procesului didactic și al demersurilor pe care le vom întreprinde în acest an școlar conform Scrisorii metodice. Pentru ca întreaga activitate metodică desfăşurată în anul şcolar 2014-2015 la nivel de grădiniţe să se bazeze pe educaţia centrată pe copil și implicarea tuturor factorilor educaționali, s-au încheiat parteneriate educaționale și s-au realizat activități împreună cu aceștia având ca scop implicarea tuturor factorilor educaționali în educația copilului. Tema „Relația Grădiniță – Familie nu produce, singură, copii de succes” a fost dezbătută în fiecare zonă a judeţului Covasna cu ocazia Cercurilor pedagogice. În cadrul Consiliului consultativ s-a stabilit agenda de desfăşurare a cercurilor pedagogice cu accent pe următoarele concepte: Ce este grădinița? Ce este educația? Ce este familia? Ce este comunitatea? În acest sens responsabilii Atelierelor metodice, metodiştii au proiectat activitatea metodică pe baza conceptelor urmărite, iar recentele Cercuri pedagogice desfăşurate în toate zonele judeţului au avut la bază aceste concepte. Entuziasmul cu care au fost primite aceste acțiuni se observă în materialele prezentate de educatoare în cadrul Cercului Pedagogic din zona Întorsura Buzăului, desfășurat în data de 18 noiembrie. Atât activitatea teoretică prezentată de educatoarea Ioana Florea, cât și activitatea demonstrativă constând într-un film ilustrând activitățile copiilor, prezentat de educatoarea Cristina Neagoe au trezit interesul echipei de educatoare prezente la activitate.

Tema fiind deosebit de interesantă și de importantă a fost dezbătută în continuare, fiecare educatoare venind cu exemple de bună practică din propria activitate, din experiența acumulată de-a lungul timpului, conștiente fiind de marea responsabilitate care le revine în modelarea celui mai mare dar primit de la Dumnezeu – COPILUL.

Desigur, la această activitate a participat din partea IȘJ Covasna inspectorul școlar pentru învățământ preprimar Adriana Mihalache căreia îi mulțumim și pe această cale pentru sprijinul, îndrumarea acordată și care a subliniat în încheiere „Să nu-i educăm pe copiii noștri pentru lumea de azi, această lume nu va mai exista când ei vor fi mari și nimic nu ne permite să știm cum va fi lumea lor. Atunci să-i învățăm să se adapteze.”

Prof. înv. preșcolar Elena Claudia Luca

GPP „Prichindel” Întorsura Buzăului

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.