ACTUALITATE 28 aprilie 2021

Protecția Consumatorilor Covasna: din 176 de sesizări și reclamații, 6 au fost întemeiate și cetățenii despăgubiți

de Iulia Drăghici - Taraș | 1753 vizualizări

Datele se regăsesc într-un bilanț pe primele trei luni din 2021

Un bilanț pe primele trei luni ale anului 2021 al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Covasna arată că, în urma controalelor efectuate în această perioadă, s-au dat 50 de amenzi, în valoare de peste 138.000 de lei. În același timp, au fost înregistrate și 176 de reclamații și sesizări de la cetățeni, dintre care șase au fost declarate întemeiate, iar în urma lor cetățenii au fost despăgubiți.

În urma celor 240 de acțiuni de control periodice cu tematici naționale (comercializare produse tradiționale, echipamente electrice de uz casnic, produse cosmetice, prestare servicii de utilitate publică, comercializare flori, zahăr, miere, prestare servicii de furnizare energie electrică și gaz etc.) efectuate în perioada ianuarie – martie 2021, CJPC Covasna a aplicat 38 de amenzi în valoare totală de 107.500 de lei. În același timp, au fost întocmite și 144 de procese verbale unde s-a constatat că nu au fost abateri.

În paralel, s-au făcut și 81 de controale pe baza tematicilor proprii, care s-au lăsat cu 12 amenzi, în cuantum de 31.000 de lei.

Acțiunile de control desfășurate în 2021 au relevat în principal următoarele fapte care constituie încălcări ale legislației în domeniul Protecției Consumatorilor: punerea în circulație de produse și servicii fără a asigura informarea corectă și completă a consumatorilor, produse expirate la comercializare sau cu termen de valabilitate expirat, lipsa informațiilor corecte și precise de pe produsele aflate la comercializare, lipsa etichetării conform prevederilor legale ale alimentelor, depășirea termenului de valabilitate, lipsa prețului pe unitate de măsură, lipsa traducerii în limba română, lipsa instrucțiunilor de pontare și utilizare și folosință îndelungată, lipsa certificatului de garanție la produse de folosință îndelungată, lipsa afișării CUI-ului sau a orarului de funcționare, utilizarea mijloacelor de măsurare neadecvate, depozitarea neconformă cu indicațiile producătorilor”, a spus marți, într-o conferință de presă organizată la Prefectură, reprezentanta CJPC Covasna, Benke Enikő.

Protecția Consumatorilor Covasna a primit în aceste prime trei luni din 2021 și 176 de sesizări. Dintre acestea, șase s-au dovedit a fi întemeiate, iar cetățenii au fost despăgubiți pentru prejudiciile cauzate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor.

Un astfel de exemplu ar fi o reclamație la adresa unui operator de furnizare a serviciilor de telefonie, pentru că s-a schimbat abonamentul pe perioada derulării contractului. Operatorul economic a fost amendat.

Dintre celelalte, 41 au fost neîntemeiate, 31 de reclamații au fost nesoluționabile, nouă au fost retrase și clasate, 25 au fost redirecționate către alte CJPC-uri și instituții competente și 64 au fost rezolvate pe cale amiabilă.

Printre cele mai „interesante” reclamații, se regăsește cea a unui client cazat la o unitate hotelieră din județ, care a sesizat autoritățile pentru faptul că mașina parcată în incintă i-a fost avariată de „vecinii” de hotel, care, în timp ce erau la o petrecere, au aruncat obiecte pe geam. Sesizarea nu s-a confirmat.

Capacele de canal și zgomotele produse de acestea s-au regăsit într-o altă reclamație mai...diversă. Și acest caz a fost cercetat și nu s-a confirmat.

La CJPC Covasna lucrează șase funcționari publici, un comisar-șef adjunct, patru comisari și un consilier juridic.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.