Programul „Opt ore pentru o cauză bună” revine în judeţ
Experţii voluntari vor gândi o campanie de imagine şi comunicare pentru programul de promovare a valorilor locale, iniţiat de Fundaţia Comunitară
Fundaţia Comunitară Covasna (FCC) va desfăşura joi, 16 martie a.c., o primă activitate în cadrul proiectului de promovare a valorilor locale. Pentru aceasta va apela la sprijinul a şase experţi din Sfântu Gheorghe, afiliaţi programului „Opt ore pentru o cauză bună”. Aceştia vor contura elementele de imagine şi de comunicare ale proiectului, care îşi doreşte să aducă în atenţia covăsnenilor valorile locale.
„În cadrul programului „Opt ore pentru o cauză bună”, pe 16 martie o să avem un proiect cu un grup de experţi cu care vom lucra la conţinutul campaniei de promovare a produselor locale. Şase experţi din Sfântu Gheorghe, designeri, redactori, informaticieni, vor ajuta la dezvoltarea elementelor de imagine şi conţinut pentru materialele publicitare, respectiv o să definim şi instrumentele de comunicare şi o să avem în final un plan pe baza căruia prin diferite căi vom putea plasa această campanie. (...) Am dori ca prin diferite mesaje să scoatem la lumină valorile locale şi să fie luate în considerare de membrii comunităţii. Când ne gândim la segmentul de valori locale, segmentul de produse şi servicii locale ocupă un loc foarte important, dar nu vrem să ne restrângem la atât, ci la varietatea produselor locale, care poate să fie un produs intelectual, artistic. (...) În prima fază a campaniei s-a realizat o analiză. Un grup de experţi de la Sapientia a făcut un studiu prin care am primit informaţii foarte bune şi valoroase despre obiceiul de cumpărare la nivelul judeţului. (...) Din studiul realizat a reieşit că majoritatea celor intervievaţi s-au gândit la alimente când au fost întrebaţi de produse locale. Astfel dorim să transmitem că pe lângă produse alimentare, există şi alte produse locale care reprezintă valori”, a declarat directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga.
Programul „Opt ore pentru o cauză bună” a fost lansat de FCC în urmă cu doi ani, iar aceasta este a doua oară când este implementat. „Având în vedere importanţa acestui program şi volumul de muncă pe care ni l-am asumat, ne-am hotărât să ne concentrăm pe acest obiectiv şi să folosim sprijinul experţilor în cadrul campaniei”, a mai spus Bereczki Kinga.
Campania de comunicare pentru promovarea valorilor locale va începe la sfârşitul lunii martie şi se va desfăşura până în octombrie, iar la începutul anului viitor vor fi lansate oficial un site şi un catalog de promovare a valorilor locale.
„Anul acesta o să culegem date, acesta fiind un proces mai lung. Prin implicarea voluntarilor o să organizăm o strângere de date în mod concret. Totuşi, există o invitaţie către toţi producătorii şi firmele locale, să ne transmită formularul completat la adresa noastră pentru procesare. Datele transmise vor fi incluse în catalog şi vor fi prezentate şi pe site. Acestea din urmă vor fi lansate abia la începutul anului viitor. E greu să obţinem aceste date, însă în mod organizat o să încercăm să obţinem date de la cel puţin 100 de producători şi firme locale”, a mai completat directorul FCC.