ACTUALITATE 13 februarie 2017

Produsele şi serviciile locale, promovate de FCC într-un nou proiect

de Iulia Drăghici | 357 vizualizări

Fundația Comunitară Covasna (FCC) dă startul unei campanii de promovare a produselor și serviciilor locale, numită „Háromszéki Termék/Szolgáltatás - Produs/Firmă Covasneană”. Scopul acesteia este de a aduce în prim-plan produsele şi serviciile locale, de a atrage atenția asupra diversității acestora și a impactului lor asupra economiei locale.

„În această campanie reprezintă un țel prezentarea diversității produselor locale. Se va realiza un catalog și o pagină web, care vor oferi informații despre produse/ servicii locale. În acest scop firmele/ producătorii vor trebui să completeze un formular on-line și să-l trimită la fundație. Datele primite vor trece printr-un „filtru”, dacă vor corespunde ca fiind „locale”, vor intra în baza de date, de aici în catalog și pe pagina web. O firmă, de exemplu, este locală, dacă are proprietar local, este înregistrată local, are angajați locali, are vânzări pe piața locală, are un rol în comunitatea locală. Produsul local are o definiție mai simplă: este un produs realizat parțial sau în totalitate din materie primă locală”, arată un comunicat de presă al FCC.

Potrivit unui studiu efectuat la solicitarea coordonatorului campaniei, obiceiurile cumpărătorilor locali sunt bazate în primul pe încredere şi se referă exclusiv la produse alimentare.

„Este vorba de încredere, atunci când cumpărătorul acordă sau nu prioritate produsului local, este vorba de încredere atunci când producătorul oferă sau nu produse de calitate cumpărătorilor, este vorba de încredere și atunci când pornim afaceri pentru a crea noi locuri de muncă și un viitor sigur pentru noi aici, unde trăim. (...)  Pentru deosebirea, evidențierea produselor, serviciilor locale, introducem două simboluri, unul roșu și unul albastru pentru Produs covăsnean, respectiv Servicii covăsnene și încurajăm utilizarea acestora atât pentru produse, cât și pentru magazine/firme. Din cercetări reiese o puternică necesitate a locuitorilor în acest sens. Astfel vor putea identifica mai ușor pe rafturile magazinelor produsele locale, sau în localități magazinele locale. Este important faptul că simbolul nu clasifică, ci identifică, deosebește! Nu este vorba despre introducerea unei noi mărci comerciale, ci despre marcarea produselor locale. Din cercetare reiese și faptul că locuitorii se gândesc exclusiv la produse alimentare atunci când este vorba de produs local”.

Colectarea datelor de către FCC va avea loc în perioada martie – octombrie 2017, iar prelucrarea și publicarea acestora va avea loc anul viitor.

 

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.