ACTUALITATE 19 decembrie 2017

Primăria Sfântu Gheorghe va avea propria firmă de construcții

de Iulia Drăghici | 738 vizualizări

Hotărârea înființării SEPSI ÚT-ÉPÍTŐ S.R.L. a fost aprobată în cea mai recentă ședință de Consiliu Local

Din primăvară, lucrările de vopsire a marcajelor rutiere sau reparațiile urgente pe străzile din reședința de județ vor putea fi realizate de firma proprie a Primăriei Sfântu Gheorghe.

Consilierii locali din Sfântu Gheorghe au votat vineri, pe 15 decembrie, în cadrul celei mai recente ședințe extraordinare, înființarea companiei SEPSI ÚT-ÉPÍTŐ S.R.L..

„Aș aminti trei lucruri pentru care este importantă această companie, având în vedere că aceste lucrări au fost făcute aproape exclusiv de firme extra-județene: această companie creează noi locuri de muncă, păstrează banii locali și lucrările se vor executa la timp și de calitate”, a explicat vineri primarul Antal Árpád.

Atribuțiile companiei

Cu un capital social de 500.000 de lei, societatea cu răspundere limitată va avea diverse atribuții, printre care: executarea  lucrărilor de  construire,  modernizare și întreținere a străzilor și a drumurilor, verificarea stării tehnice a străzilor, întreținerea semnalizării verticale și orizontale, completarea sau refacerea izolată a marcajelor  pe partea carosabilă, corecții ale marcajelor; întreținerea și curățarea șanțurilor și a rigolelor; cosirea spațiilor verzi de pe marginea drumurilor; întreținerea  și curățarea   malului/marginii pâraielor sau îndepărtarea zăpezii de pe marginea drumului.

„Un element cheie în imaginea orașului nostru este modul în care arată străzile. În acest sistem de licitare actual, deși Primăria se străduiește foarte mult, nu reușește să asigure calitate bună pentru lucrările de modernizare pentru repararea străzilor. (...) Spre exemplu, nici vopsirea marcajelor rutiere pe aceste străzi nu putem să o asigurăm în toate cazurile pentru că firma care a câștigat licitația și care nu are nimic de-a face cu municipiul Sfântu Gheorghe își desfășoară activitatea după bunul plac. Norocul nostru este că legislația privind licitațiile ne dă posibilitatea să asigurăm executarea acestor tipuri de lucrări printr-o companie locală, proprie, fără licitație. Astfel că dorim să folosim această oportunitate și în acest sens vom înființa firma, de la care așteptăm ca în timp să asigure lucrări mai dinamice și într-o calitate mai bună”, a spus viceprimarul Tóth-Birtan Csaba, în prezentarea Hotărârii din plenul Consiliului.

Ce urmează după votul din Consiliu

Întrebat care sunt următorii pași în acest demers, viceprimarul ne-a răspuns: „Înainte să putem să depunem la Registrul Comerțului solicitarea de înscriere a firmei, trebuie să alegem administratorul. În Hotărâre figurează și pașii legali de alegere a administratorului, se va demara această procedură publică și după ce avem administrator, el va fi ce care va depune actele și va înființa firma”.  

Dacă birocrația nu va pune probleme, autoritățile locale speră ca din primăvară să se poată ocupa cu firma proprie de realizarea marcajelor rutiere.  

„Deși încă nu s-a hotărât concret, noi i-am rezervat firmei un loc în Parcul Industrial. Următorul pas, după ce se înregistrează firma, va fi utilarea acesteia cu utilajele necesare desfășurării activității. Cel mai simplu este să se cumpere o mașină de vopsit străzi, de aceea am zis că în primăvară vopsirea străzilor se va face deja de către firmă, dar trebuie să se cumpere o stație de asfalt, utilaje care aștern asfaltul, compactoare și altele. Cred că din 2019 va putea să efectueze toate operațiile pentru care este înființată”, a mai declarat, pentru „Observatorul de Covasna”, viceprimarul Tóth-Birtan Csaba.

Prioritatea firmei

În cea mai recentă conferință de presă, primarul Antal Árpád a subliniat și care vor fi prioritățile companiei nou înființate: „Anul viitor cu siguranță vom pune un accent foarte mare pe marcajul rutier. (...) Până acum am avut foarte multe probleme, printre care și licitații câștigate de firme de prin Iași, Suceava care veneau, făceau cât făceau, nu atunci când voiam noi, ci când aveau ei timp. Așa că am spus că nu mai apelăm la acest lucru, ci practic în perioada aceasta de iarnă facem schițele pentru fiecare stradă în parte și ce marcaje trebuie să aibă și va fi un marcaj de calitate, făcut de noi”, a încheiat edilul din Sfântu Gheorghe.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.