Primăria Sfântu Gheorghe face pași spre debirocratizare
Proiectul ce urmează a fi implementat va costa peste 2,9 milioane de lei
Proiectul de hotărâre privind simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni la nivelul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe a fost aprobat luni, 17 decembrie, în ședința extraordinară a Consiliului Local. Acesta prevede că se vor investi peste 2,9 milioane de lei pentru dezvoltarea capacității Primăriei Sfântu Gheorghe de livrare a unor servicii îmbunătățite, prin reducerea timpilor de așteptare în vederea procesării cererilor, informatizării și automatizării unor procese.
Proiectul „Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni la nivelul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe” a trecut de consilierii locali. Contractul de finanțare, prin Programul Operațional Capacitate Administrativ (POCA), va fi astfel semnat până la sfârșitul anului 2018.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea capacității Primăriei Sfântu Gheorghe de livrare a unor servicii îmbunătățite către contribuabili, prin optimizarea proceselor existente și reducerea birocrației în serviciile oferite.
„În cadrul instituției dorim să simplificăm procedurile. Acesta este primul pas pe care îl vom face. Drumul pe care urmează să-l parcurgă un document să fie optimizat și reorganizat. (...) Va fi și un nou sistem electronic de tratare a documentelor, respectiv și arhivarea va fi simplificată și va fi realizată prin acest sistem electronic. Va fi un sistem simplificat de proceduri administrative care va asigura și operativitate mult mai mare din partea instituției prin angajații săi”, a declarat luni, în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local, viceprimarul Toth-Birtan Csaba.
Cererea de finanțare a fost depusă în luna septembrie a.c., iar valoarea totală a proiectului este de peste 2,9 milioane de lei. Contribuția proprie a municipiului Sfântu Gheorghe în proiect este de 5%.
Programul se va derula pe o perioadă de 30 de luni, timp în care vor fi identificate obiectivele și nevoile instituționale, vor fi analizate procesele și procedurile interne ale primăriei.
Măsurile de simplificare vor cuprinde atât adaptarea procedurilor interne, prin digitalizarea arhivelor, cât și serviciile furnizate de către primărie, iar în acest sens angajații vor participa la un training pentru implementarea proiectului.
De asemenea, vor fi introduse noi sisteme informatice, ceea ce va asigura accesul online la serviciile gestionate de primărie.
Daniela Luca