Premieră județeană: primăria cu sistem online modern de reclamații
Serviciul de sesizări a fost pus în funcțiune marți
Primăria Târgu Secuiesc a lansat marți, 9 iunie, un sistem online, accesibil prin site-ul instituției, prin care cetățenii pot semnala sigur și simplu problemele pe care le observă în municipiu.
Edilii au fost inspirați dintr-un sistem similar dezvoltat de Primăria Cluj – Napoca. De fapt, site-ul a fost creat de aceeași firmă de IT din Cluj, ne-a spus primarul Bokor Tibor, care a precizat și că investiția s-a ridicat la aproximativ 15.000 de euro.
„Scopul sistemului de sesizări online, care este pus în funcțiune de primărie începând cu această săptămână, este de a face administrația locală mai transparentă și de a comunica mai eficient. Sistemul se bazează pe înregistrare și poate fi folosit pentru a sesiza probleme în unsprezece categorii”, spun primarul Bokor Tibor și consilierul Dr. Szilveszter Szabolcs, potrivit paginii de Facebook a primăriei.
Cele 11 categorii sunt: Apă și canalizare, Asistență Socială, Construcții, Iluminat Public, Parcări Neregulamentare, Parcuri și spații verzi, Terenuri de joacă, Salubritate, Străzi/Alei/Trotuare/Poduri, Vandalism, Vehicule abandonate și Altele.
„Imediat după ce se depune sesizarea, se dă număr de înregistrare automat și vor primi un răspuns prin e-mail. Vrem să perfecționăm programul pe viitor ca să primească și SMS. Și când se rezolvă problema, mai primește un e-mail. (...) Practic, nu noi am inventat treaba asta. Am văzut în mai multe orașe, de exemplu în Cluj, unde funcționează foarte bine și să sperăm că va funcționa și la noi la fel. Mai ales că am învățat foarte mult cu COVID-ul ăsta. Poate am avut șansa să vedem că foarte multe lucruri se pot rezolva online. Poate și mai bine și mai eficient. Nu plimbăm atât de mult oamenii. Cred că acum am făcut un pas înainte spre SMART City (din engl. Oraș inteligent)”, a declarat marți, pentru Observatorul de Covasna, primarul din Târgu Secuiesc, Bokor Tibor.
Alesul local a spus și că pe lângă asigurarea unei mai bune comunicări cu cetățenii și transparentizare, noul demers vine să asigure și un control în cadrul instituției, prin care se arată dacă problemele sesizate de cetățeni sunt sau nu rezolvate.
„Practic, apare harta Google a orașului și când se înregistrează o anumită problemă, atunci apare pe locul respectiv un punct roșu. Când se rezolvă, atunci devine verde. E bine să știu și eu toate problemele care sunt, pentru că de multe ori nici nu ajung cererile la mine. Multe sesizări rămân în birou, în sertare. Cel puțin, așa văd câte probleme sunt, pe ce domenii și știu dacă s-au rezolvat sau nu și dacă nu s-au rezolvat de ce nu s-au rezolvat. Deci e un control în interiorul instituției”, a mai explicat edilul.
Implementarea proiectului a început anul trecut.
Portalul de sesizări poate fi accesat prin intermediul site-ului primăriei, https://www.kezdi.ro/, în partea stângă, deasupra meniului de „Știri”.