ACTUALITATE 7 iunie 2019

Podul feroviar dintre Budila și Întorsura Buzăului, pe lista de investiții

de Iulia Drăghici - Taraș | 574 vizualizări

Sursa de finanțare este Bugetul de Stat, spune CFR

Podul feroviar dintre localitățile Budila și Întorsura Buzăului ar putea avea în luna august parte de o licitație pentru contractarea specialiștilor care să realizeze expertiza și proiectul tehnic pentru reabilitare, informează CFR. Podul, luat de ape în vara anului trecut, este inclus într-un program de investiții cu sursă de finanțare din Bugetul de Stat.  

Podul feroviar de la Budila a fost inclus de SRCF Braşov în programul de investiţii din acest an, cu sursă de finanţare asigurată de la Bugetul de Stat. Prima etapă, care prevede achiziţia serviciului de elaborare a expertizei şi a proiectului tehnic, este programată să fie lansată pentru licitaţie în luna august. Costul lucrărilor de reconstrucție va fi stabilit în urma elaborării proiectului tehnic”, a declarat purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, într-un răspuns remis HotNews.ro.

Inundațiile de la finalul lunii iunie au distrus podul de cale ferată  peste  râul Tărlung  din localitatea Budila, fapt care a dus la întreruperea circulației trenurilor pe ruta Brașov – Hărman – Întorsura Buzăului, de altfel singura cale de acces feroviar în zona Buzaielor. Odată cu suspendarea acestei rute feroviare, cei circa 50.000  locuitori - între care mulți navetiști, angajați în întreprinderi și instituții brașovene – au rămas  fără cel mai  ieftin și comod mijloc de transport. Singura modalitate de transport în comun către Brașov a rămas, după acest eveniment, autobuzul, serviciu asigurat de o companie privată.  

Toate trenurile care circulau pe această rută erau administrate, de peste 10 ani, de operatorul privat Regio Călători.

Senatorul PMP Gheorghe Baciu a transmis în luna aprilie a.c. că Guvernul României, prin Ministerul de resort, nu își mai asumă reabilitarea podului, deși existau promisiuni pe accesare de fonduri europene în acest sens, dar și că reprezentanții de la Transporturi s-au arătat dezinteresați și au tratat cu superficialitate subiectul.

Pe de altă parte, nici includerea Podului pe lista de investiții de către CFR nu reprezintă  o certitudine că acesta va fi reabilitat.

Linia de cale ferată în discuție a fost dată în folosință în 1931, însă nu a mai putut fi utilizată de peste un an de zile, după ce o viitură de pe râul Tărlung, peste care trecea podul feroviar, l-a dărâmat.

Locuitorii zonei Buzaielor speră că transportul feroviar va fi reluat în cele din urmă și că se va începe la un moment dat reconstrucția podului pentru a putea beneficia din nou de transportul feroviar. Călătoria cu autobuzul pe ruta Întorsura Buzăului – Brașov și retur nu s-a dovedit, din spusele mai multor utilizatori, o variantă viabilă, fiind și mai scump și mai puțin comod și mai puțin sigur.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.