ACTUALITATE 7 aprilie 2023

Peste 96.000 de lei, investiți anul acesta în pomii fructiferi care au fost distribuiți covăsnenilor

de Daniela Luca | 629 vizualizări

Campania „Un pom pentru generaţia viitoare” ajunge la final

După un deceniu, reprezentanții Fundației Comunitare (Háromszéki Közösségi Alapítvány​ - HKA), cei care au pus bazele campaniei „Un pom pentru generaţia viitoare”, trag linie și se declară foarte mulțumiți de rezultate, pentru că obiectivele au fost atinse. Peste 41.000 de pomi fructiferi a fost distribuiți de la lansare, dintre care peste 6.700 doar în acest an. 

Scopul campaniei a fost revitalizarea livezilor din judeţ şi salvarea soiurilor tradiţionale aflate pe cale de dispariţie, iar puieții distribuiți în primii ani au dat deja roade, au spus, în cadrul unei conferințe de presă, reprezentanții HKA.

Președintele Fundației Comunitare Covasna, Fleckhammer Otto, a precizat că pomii fructiferi au ajuns în toate zonele județului, iar cei mai solicitați au fost puieții de măr și prun. 

„În fiecare an, am împărțit pomi în fiecare zonă a județului, iar actualmente fiecare localitate din județ a primit. Noi oferim cu bună credință acești pomi și cel mai important lucru este ca să fie plantați undeva în județul acesta. La Sfântu Gheorghe, s-au împărțit câte cinci bucăți pentru că cererea e mare. Anul acesta primăria Sfântu Gheorghe a acoperit 75% din prețul puieților, iar 25% a fost contribuția fundației. Eu sunt mulțumit dacă și comunitatea e mulțumită. Cu alte cuvinte, trebuie să îți găsești bucuria în bucuria altora. Dacă vrei să realizezi ceva, cauți moduri de rezolvare, iar dacă nu, atunci găsești zeci de cauze care te împiedică să mergi mai departe. Acum suntem la finele acțiunii și mai sunt circa 600 de pomi, iar cele mai căutate soiuri sunt cele de măr și prun”, a declarat președintele HKA, Fleckhammer Otto. 

Acesta a precizat că o parte dintre puieții vor fi împărțiți întorsurenilor. Distribuirea se va face, cel mai probabil, la finalul săptămânii viitoare, însă acest lucru depinde de vreme. 

Bilanțul campaniei este unul îmbucurător, mai spun reprezentanții fundației. Conform acestora, bugetul alocat pentru puieți în 2023 a fost cel mai mare de până acum. 

„Am împărțit 6.705 bucăți anul acesta, în 11 localități, iar în 10 ani am depășit 41.000 de bucăți. Scopul pe care ni l-am propus în urmă cu 10 ani când s-a lansat programul a fost să atingem 40.000 de bucăți. În 2013 am pornit cu un buget al programului de 3.000 de lei și am ajuns la 80.000 de lei anul trecut, iar anul acesta la 96.500 de lei. Alți 410 puieți au fost ca și sponsorizare”, a precizat directorul executiv al fundației, Bereczki Kinga. 

Demersul a debutat în 2013, printr-un „episod” pilot. Atunci s-au împărțit 175 de bucăți în Herculian. Având în vedere cererea mare, conducerea Fundației Comunitare Covasna a decis să continue proiectul, într-un cadru organizat. 

Obiectivul coordonatorilor a fost organizarea acestui program pe un interval de 10 ani, în care să fie distribuiți 40.000 de puieți de pomi din soiuri tradiționale covăsnene în toate zonele județului. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.