ACTUALITATE 5 decembrie 2008

Personaje legendare la „Constantin Brâncuşi”

de Covasna Media | 953 vizualizări
Grupul Şcolar este gazda unui congres european la care participă tineri din cinci ţări

Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi“ găzduieşte zilele acestea câteva zeci de tineri care studiază în licee şi grupuri şcolare din Belgia, Polonia, Turcia, Italia şi Franţa, proiectul derulându-se sub denumirea Congresul European al Personajelor Legendare, organizat prin Comenius. Timp de o săptămână, 40 de tineri din ţările amintite sunt implicaţi în prezentarea a câte două personaje legendare caracteristice pentru ţara şi cultura din care provin, şi în acelaşi timp participă la workshop-uri, merg în excursii şi organizează seri distractive sau tematice. Din partea gazdelor, elevii vor contura figurile legendare ale Meşterului Manole şi pe Sfântul Gheorghe, care a dat numele oraşului. Prezentarea are loc au ajutorul proiecţiilor care conţin imagini şi informaţii despre personajele alese, iar unii au pregătit şi mici scenete originale cu ajutorul cărora dau viaţă legendelor. Participanţii la proiect au ajuns în Sfântu-Gheorghe marţi, fiind întâmpinaţi de conducerea ...

Grupul Şcolar este gazda unui congres european la care participă tineri din cinci ţări

Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi“ găzduieşte zilele acestea câteva zeci de tineri care studiază în licee şi grupuri şcolare din Belgia, Polonia, Turcia, Italia şi Franţa, proiectul derulându-se sub denumirea Congresul European al Personajelor Legendare, organizat prin Comenius. Timp de o săptămână, 40 de tineri din ţările amintite sunt implicaţi în prezentarea a câte două personaje legendare caracteristice pentru ţara şi cultura din care provin, şi în acelaşi timp participă la workshop-uri, merg în excursii şi organizează seri distractive sau tematice. Din partea gazdelor, elevii vor contura figurile legendare ale Meşterului Manole şi pe Sfântul Gheorghe, care a dat numele oraşului. Prezentarea are loc au ajutorul proiecţiilor care conţin imagini şi informaţii despre personajele alese, iar unii au pregătit şi mici scenete originale cu ajutorul cărora dau viaţă legendelor.

Întâmpinaţi cu pâine şi sare

Participanţii la proiect au ajuns în Sfântu-Gheorghe marţi, fiind întâmpinaţi de conducerea şcolii cu pâine şi sare, oferite de doi elevi îmbrăcaţi în costume populare. Directoarea Grupului Şcolar, Rodica Pârvan, a afirmat că vizitatorii au participat miercuri la un prim workshop, astăzi urmează să plece în excursie la Curtea de Argeş, pentru a-şi întregi imaginea despre Meşterul Manole, iar în drumul lor vor vizita şi Castelul Bran, urmând ca duminică, în ultima zi, să îşi petreacă timpul în oraşul care i-a găzduit. „Este o experienţă interesantă pentru ei, au şansa să cunoască alte realităţi decât ale lor, iar pentru elevii noştri este de asemenea benefic şi realizează cât de importantă este cunoaş terea unei limbi străine pentru a interacţiona cu tineri din alte ţări şi culturi“, a precizat Rodica Pârvan. Pe durata vizitei lor, tinerii au fost implicaţi în diverse activităţi ale şcolii, respectiv fetele s-au bucurat de şedinţe de machiaj, pedichiură, manichiură, coafat, masaj, oferite de elevele de la Constantin Brâncuşi, iar băieţii au participat la jocuri de baschet, tenis, şah şi altele, în sala de sport a şcolii. Pe lângă acestea, ei au mai organizat seri de karaoke, de muzică clasică şi au pregătit chiar o expoziţie de produse de cofetărie, gastronomie, cocktail-uri şi bufet suedez, produse care nu au rămas nemâncate. Elevii au „sculptat” în mâncare şi operele lui Constantin Brâncuşi – Coloana Infinitului, Masa Tăcerii şi Poarta Sărutului – pe care la fel le-au împărţit între ei. Tot prin proiectul Comenius, 6 elevi de la Constantin Brâncuşi au plecat într-o delegaţie în Polonia şi alţi 6 în Franţa, ţările respectiv şcolile implicate în acesta urmând a fi, pe rând, gazdele unui astfel de eveniment, pe diferite teme.

Ana Sidon

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.