Patru tronsoane de drumuri județene, în vizor pentru reabilitare
Modernizarea și reabilitarea drumurilor județene continuă cu alte patru tronsoane, potrivit proiectelor adoptate joi, în ședința ordinară a Consiliului Județean Covasna. Este vorba despre DJ 121A (km 46+000 – km 48+350), din Valea Crișului, DJ 121E (km 0+490 – km 1+300) de la Angheluș, DJ113 (km 35+050-km 37+397), din Bixad, dar și DJ 121A - Moacșa-Pădureni (km 31+000-32+700).
„Sunt patru proiecte adoptate deja, pe secțiunea drumuri și poduri. Trei dintre ele sunt la stadiul de Note conceptuale și Teme de proiectare. Am început proiectarea pentru trei tronsoane de drumuri județene și vom începe și reabilitarea. 2,5 kilometri în Valea Crișului, din centrul comunei până sus la Vadas, înseamnă că în comună în totalitate vom avea asfalt. Tot așa, vom avea reabilitarea în totalitate a drumului județean care este de la Angheluș până la Halta Angheluș, un kilometru, pentru că este într-o stare precară, 2,3 kilometri din Bixad, din centru până la Gara Bixad. Iar a patra hotărâre deja este în formă mai avansată. Am adoptat indicatorii tehnico-economici pentru un drum de 1,7 kilometri plus pod, înăuntrul comunei Moacșa, care leagă comuna Moacșa de Pădureni. Legăm asfaltul cu asfaltul. Până acum a fost drum de pământ. Avem contractul de finanțare încheiat cu Ministerul Dezvoltării prin PNDL. Avem banii asigurați și partea noastră, din contul județului. Am ajuns acum la indicatorii tehnico-economici. Eu cred că în anul ăsta putem începe acolo lucrările”, a declarat joi, într-o conferință de presă, președintele Consiliului Județean Covasna, Tamás Sándor.
Acesta a ținut să precizeze și faptul că lucrările de reabilitare la drumul județean dintre Boroșneu și Întorsura Buzăului, care cuprinde 22, 5 kilometri, vor avansa anul acesta.
„Pot să vă asigur că anul acesta continuăm construirea de drumuri între Boroșneu și Întorsura Buzăului. Până acum a fost numai drum de pământ, acum va fi drum asfaltat”, a spus președintele CJ Covasna.
La fiecare 4 ani, începând din 2008, s-au reabilitat și asfaltat câte 100 de kilometri de drumuri locale și județene, a susținut, în același context, Tamás Sándor.