ACTUALITATE Acum 1 zi, 19 ore

Micile afaceri, puse la încercare de demolarea fostului Hotel Bodoc

de Daniela Luca | 1179 vizualizări

Demolarea fostului Hotel Bodoc, începută la mijlocul lunii mai, ridică semne de întrebare pentru afacerile din imediata apropiere. Lângă marele șantier, administratorii cafenelelor Coffee No.1 și Gado spun că se confruntă deja cu scăderea numărului de clienți, disconfort acustic și praf. Sezonul estival pe care mizează terasele, riscă să fie compromis, iar lipsa unor informații clare despre măsurile de sprijin amplifică incertitudinea, spun administratorii celor două localuri.

Lucrările de demolare a fostului hotel Bodoc din centrul municipiului Sfântu Gheorghe, cumpărat de către autorităţile locale în urmă cu aproape un deceniu cu suma de 745.000 de euro, au început pe 12 mai, însă efectele se simt deja în scăderea numărului de clienți, mai ales pe terasă, spune Iustin Simenfalvi, administratorul Coffee No.1, deschisă în 2007. 

„Noi, deși suntem în «miezul»  demolării, încă nu știm nimic oficial, doar ce am citit în presă. Zgomot avem destul, având în vedere că se demolează anexele laterale, chiar lângă noi. De praf nici nu mai vorbesc. A avut «noroc» de vremea ploioasă și nu s-a ridicat praful prea mult. Ca și siguranță, exceptând gardul pus de firma de demolări, nu prea s-a făcut altceva”, ne-a spus Iustin Simenfalvi.

Din motive de siguranță, o parte a spațiului exterior a fost deja restricționată. Administratorul se teme că, dacă lucrările se vor întinde pe parcursul verii, așa cum s-a anunțat inițial, veniturile vor scădea drastic, iar afacerea ar putea ajunge în imposibilitatea de a se susține financiar.

„Oaspeții nu se pot bucura de mâncare sau băutură în condiții normale”

O situație similară se conturează și în cazul Gado. Acum, când lucrările se desfășoară chiar în sezonul cel mai important, efectele se văd deja: terasa este rar folosită, iar nemulțumirile clienților cresc.

„Suntem foarte îngrijorați și de mai mulți ani încercăm să aflăm cum se desfășoară procesele de demolare. Perioada verii este deosebit de importantă pentru noi, iar lucrările de demolare au loc exact în acest interval. Praful și zgomotul fac imposibilă primirea oaspeților, în timp ce orașul solicită plata chiriei pentru întregul an și ne aflăm în proces din cauza restanțelor, deoarece considerăm că această situație nu este corectă. (...) Oaspeții sunt deranjați și iritați pentru că nu pot purta o conversație și nu se pot bucura de mâncare sau băutură în condiții normale”, ne-a spus Doci Lóránt, unul dintre asociații Gado.

Deși a existat o discuție recentă cu autoritățile locale, inițiată de cele două cafenele, până în prezent nu a fost comunicată nicio soluție clară privind o eventuală formă de compensare, relocare sau sprijin, mai spun cei doi.

„Am avut acum două săptămâni o discuție la solicitarea noastră (Coffee No.1 și Gado), dar nu am primit nimic concret. Trebuia să mai avem o discuție săptămâna trecută, însă nu am fost încă anunțati de nimic. Ca încheiere tot ce pot să spun este că viitorul cafenelei tinerilor români din oraș este în mâinile primăriei”, ne-a mai spus Iustin Simenfalvi.

Activitatea OCPI Covasna nu este afectată de lucrări, spune conducerea instituției

Pe de altă parte, reprezentanții Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Covasna, aflat în aceeași zonă, transmit că activitatea nu este afectată de lucrări. Directorul instituției, Felician Ursache, spune că angajații apreciază pauza zilnică dintre orele 12:00–14:30, care permite desfășurarea activităților într-un climat relativ normal. Dacă va fi nevoie, conducerea spune că va colabora cu autoritățile pentru a identifica soluții.

„În prezent nu a fost necesară adoptarea de măsuri preventive sau alternative, activitatea instituției nefiind afectată de desfășurarea acestor lucrări, cu excepția disconfortului fonic resimțit în intervalul orar 08:00-12:00, 14:30-16:30”, ne-a transmis Felician Ursache.

În locul fostului hotel cu zece etaje, aflat vizavi de Primărie, va fi amenajată o parcare, în prima fază, iar ulterior va fi construit un centru cultural şi de tineret.

Lucrările de demolare sunt efectuate de către firma BS Recycling din Cluj, iar costul este de  peste 2,2 milioane de lei fără TVA.

Este important de precizat și că redacția noastră a solicitat informații oficiale de la administratorul public al oraşului, Jakab István Barna, în urmă cu o săptămână, în legătură cu situația celor două localuri afectate de demolare. Până în prezent nu am primit răspuns, dar de îndată ce vom obține aceste date, le vom publica.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.