ACTUALITATE 15 octombrie 2021

Mersul pe jos şi evitarea risipei de mâncare, printre acţiunile sustenabile cel mai des întâlnite la generaţia Z (studiu)

de Agerpres | 955 vizualizări

Mersul pe jos şi evitarea risipei de mâncare se numără printre acţiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generaţiei Z, potrivit datelor studiului naţional Insights PulseZ.

Totodată, tinerii din România aleg să refolosească şi să recicleze ambalajele, dar şi să colecteze selectiv gunoiul, în timp ce 61% dintre ei sunt de părere că, în decizia de cumpărare, foarte mult contează ca un brand să fie sustenabil.

Astfel, conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul semnalează că mersul pe jos (70%) şi evitarea risipei de mâncare (57%) sunt acţiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generaţiei Z. Totodată, din categoria acţiunilor prietenoase cu mediul, tinerii aleg să refolosească şi să recicleze ambalajele (55%), dar şi să colecteze selectiv gunoiul (30%). În urma cercetării s-a observat că fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunţate decât băieţii, astfel: 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieţi), 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).

Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eşantion), cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eşantion) şi reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eşantion).

De altfel, în ceea ce priveşte percepţia şi achiziţia unor produse şi servicii sustenabile, 61% dintre respondenţi consideră că este destul de important şi foarte important, în decizia de cumpărare, ca un brand să fie sustenabil, în timp ce pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.

„Scopul unui brand sustenabil trece dincolo de a face bani. În loc să se concentreze doar asupra profiturilor, un brand sustenabil integrează cu succes problemele de mediu, economice şi sociale în operaţiunile sale de business. Iar aşteptările cumpărătorilor români, în special ale celor tineri, se îndreaptă puternic în această direcţie. Înainte de a lua decizia de achiziţie, 6 din 10 tineri români vor să ştie dacă brandul de la care urmează să cumpere este sau nu sustenabil. Mai mult, o bună parte dintre ei au adoptat un stil de viaţă prin care se asigură că şi ei contribuie la atenuarea problemelor climatice. De exemplu, 39% refolosesc ambalajele din plastic, iar 70% merg pe jos. În plus, 57% dintre ei evită să arunce mâncarea şi să cumpere mai mult decât consumă. Toate acestea sunt direcţii de care brandurile trebuie să ţină cont, este o tendinţă în creştere, e aici să rămână, iar companiile nu trebuie decât să se alinieze”, a afirmat Geanina Ioan, CEO Chilli Ideas.

Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights şi Project Manager în cadrul programelor naţionale „Insights” şi „Vreau să fiu Antreprenor” a subliniat că ultima parte a acestui studiu naţional a vizat comportamentul sustenabil al tinerilor generaţiei Z - extrem de important pentru societate, precum şi percepţia lor asupra deschiderii unei afaceri.

„Am vrut să analizăm modul în care aceştia se raportează la antreprenoriat, ce anume îi interesează când vine vorba despre deschiderea unei afaceri, dar şi care le sunt barierele în acest proces”, a spus Alin Claudiu Apostu.

Astfel, întrebaţi despre eventuale intenţii de business şi modul în care se raportează la antreprenoriat, tinerii generaţiei Z din România se împart în două categorii: peste o treime dintre respondenţi (39%) spun că intenţionează să deschidă o afacere, dar nu în următorul an, 14% susţin că urmează să facă acest pas chiar în următorul an, în timp ce 45% dintre ei sunt indecişi cu privire la antreprenoriat, nu intenţionează sau nu au intenţionat niciodată să se îndrepte în această direcţie. Doar 2% dintre reprezentanţii generaţiei Z deţin o afacere, în prezent.

Conform studiului, bariera principală, când vine vorba despre începerea unui business, o reprezintă resursele financiare (74%), lipsa acestora fiind menţionată de trei sferturi dintre cei care nu exclud ideea unei afaceri (77% fete şi 71% băieţi). Totodată, lipsa mentorilor este o altă barieră importantă (59%) pentru tineri în deschiderea unei afaceri. O mare parte dintre cei care nu exclud ideea unui business propriu sunt totuşi optimişti, simţindu-se motivaţi şi nerăbdători să înceapă această etapă (58%).

În ceea ce priveşte domeniile în care şi-ar dori să-şi deschidă afaceri, tinerii au menţionat în top 5 al preferinţelor: horeca (35%), imobiliare (21%) - alese în mai mare măsură de către băieţi (26% vs. 14% fete), comunicare şi marketing (20%), artă şi cultură (18%) şi servicii (18% - contabilitate, banking, comunicaţii, avocatură).

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediţie, a fost realizat în luna iulie a.c., pe un eşantion de 1.186 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Cercetarea (care a vizat mai multe aspecte şi a prezentat secvenţial rezultatele obţinute) s-a axat pe comportamentul sustenabil şi viziunea asupra antreprenoriatului, în noul context pandemic, al membrilor generaţiei Z, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfăşurată prima ediţie a studiului). Datele colectate, în cadrul studiului naţional PulseZ, sunt comunicate în mai multe etape, în această perioadă.

Studiul a fost coordonat de către echipa programelor naţionale „Vreau să fiu Antreprenor” şi „Insights”, din cadrul organizaţiei non-guvernamentale Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor de cercetare iZi data şi suport Chilli Ideas, Coca-Cola HBC, Aegon şi Banca Transilvania. Parteneri media: AGERPRES, Curs de Guvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, Economistul, România Pozitivă, Sparknews.

„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program naţional, lansat în 2013, parte a organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

În prezent, VSFA numără 10 comunităţi locale de antreprenori, care creează şi implementează proiecte de impact pentru aproximativ 27.000 de tineri. Peste 220 de conferinţe au fost organizate în întreaga ţară sub umbrela VSFA.

Programul „Insights”, parte a asociaţiei Romanian Business Leaders, este de a sprijini organizaţiile să se dezvolte prin potenţialul şi creativitatea unora dintre cei mai inovatori antreprenori din România.

Insights sprijină dezvoltarea tinerilor şi îi încurajează în mediul de business, organizând opt bootcampuri, până în prezent, şi aducând plus valoare companiilor româneşti de toate dimensiunile, pentru a susţine dezvoltarea economică a ţării. Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, non-guvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi şefii de companii din mediul de business privat. Misiunea RBL este de a transforma România într-una din ţările europene propice pentru deschiderea mediului de afaceri, precum şi pentru calitatea vieţii. Proiectele sale, care au la bază factori precum educaţia, antreprenoriatul şi buna guvernare, sunt iniţiate şi dezvoltate de cei peste 200 de membri voluntari, antreprenori şi executivi de top din România. IZI data este o agenţie de studii de piaţă al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piaţă, făcând-o uşor de folosit şi de înţeles, atât pentru branduri consacrate dar şi pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri şi antreprenori sociali.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.