ACTUALITATE 24 iulie 2019

Licitație pentru studiile de refacere a podului feroviar de la Budila

de Iulia Drăghici - Taraș | 645 vizualizări

CFR caută specialiști care să realizeze studiile și documentațiile necesare reconstruirii podului feroviar din localitatea Budila, care face legătura între Hărman și Întorsura Buzăului, distrus de inundații în vara anului trecut. Anunțul de licitație a fost lansat prin Serviciul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pe 18 iulie. Cei interesați pot să depună oferte până cel târziu în 26 august. Valoarea contractului este de 352.000 de lei. 

A fost publicat pe SICAP anunțul pentru «Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318, linia 317 Hărman-Întorsura Buzăului (Expertiza, D.A.L.I. și Proiectare)» de pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov. Este vorba despre podul de la Budila”, a precizat Oana Brânzan, șef Serviciu Comunicare Mass-Media în cadrul Companiei Naționale CFR, citată de MyTex.ro. 

Conform anunțului de licitație, „contractantul va întocmi: studii topo si geo, expertiza tehnica, D.A.L.I. și proiectul tehnic pentru obiectivul „Reconstrucție pod și amenajare albie km 17+318, linia 317 Hărman-Întorsura Buzăului”. Toate acestea vor trebui realizate în perioada de contractare de șase luni. 

Inundațiile de la finalul lunii iunie au distrus podul de cale ferată  peste  râul Tărlung  din localitatea Budila, fapt care a dus la întreruperea circulației trenurilor pe ruta Brașov – Hărman – Întorsura Buzăului, de altfel singura cale de acces feroviar în zona Buzaielor. Odată cu suspendarea acestei rute feroviare, cei circa 50.000  locuitori - între care mulți navetiști, angajați în întreprinderi și instituții brașovene – au rămas  fără cel mai  ieftin și comod mijloc de transport. Singura modalitate de transport în comun către Brașov a rămas, după acest eveniment, autobuzul, serviciu asigurat de o companie privată.  

Toate trenurile care circulau pe această rută erau administrate, de peste 10 ani, de operatorul privat Regio Călători.

Linia de cale ferată în discuție a fost dată în folosință în 1931, însă nu a mai putut fi utilizată de peste un an de zile, după ce o viitură de pe râul Tărlung, peste care trecea podul feroviar, l-a dărâmat.

Locuitorii zonei Buzaielor speră că transportul feroviar va fi reluat în cele din urmă și că se va începe la un moment dat reconstrucția podului pentru a putea beneficia din nou de transportul feroviar. Călătoria cu autobuzul pe ruta Întorsura Buzăului – Brașov și retur nu s-a dovedit, din spusele mai multor utilizatori, o variantă viabilă, fiind și mai scump, mai puțin comod și mai puțin sigur.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.