Începutul sfârșitului: 16 străzi pe lista de asfaltare în 2019, la Întorsura Buzăului
În luna mai s-ar vrea demararea celei de-a doua etape importante în modernizarea orașului
Începutul sfârșitului marii „revoluții” infrastructurale din Întorsura Buzăului ar urma să se instaleze în 2019, odată cu demararea planului de asfaltare a încă 16 străzi incluse în strategia de dezvoltare a orașului, spune primarul Leca Băncilă. Proiectul se află în procedură de licitație publică pentru alegerea constructorului, iar în mai s-ar putea demara lucrările pe străzile care astăzi arată ca după un mic bombardament.
Cele 16 străzi incluse în etapa de asfaltare și modernizare de anul acesta sunt: Brădet, Observatorului, Brazilor, Castelului, Molidului, Cocori, Plugarilor, Pârâului, Cosminului, Floroița, Morii, Viitorului, Prieteniei, Crivină, Meșteșugarilor și Floroița 1, potrivit proiectului oficial al Primăriei Întorsura Buzăului.
„Le finalizăm pe cele 13 din prima etapă. Erau 10, dar spre exemplu Floroaia avea și Pârâul lui Băilă, iar Fabricii avea cele două „aripioare”. Acum vom începe 16 străzi. Suma nu mai este de aproape 5 milioane de euro, este de 3 milioane de euro. Suntem în situația de a desemna câștigătorul licitației, adică cel care execută lucrările. Și cu asta ajungem într-o fază când realizăm partea cea mai grea a strategiei noastre. Toate drumurile, toate străzile, cu două capete, adică cele care au statut de stradă colectoare, sunt făcute. Toate. Vor fi în jur de 32 - 33 de kilometri. Urcăm, dar greu. Acum ne va fi mai ușor”, a declarat, pentru OBSERVATORUL DE COVASNA, primarul din Întorsura Buzăului, Leca Băncilă.
Întrebat dacă ar exista ceva care ar putea interveni și amâna demararea și executarea acestor lucrări, prelungind astfel nemulțumirea cetățenilor care încă de anii trecuți așteptau să-și vadă străzile de oraș asfaltate, primarul a subliniat că nu.
„Mai sunt posibile contestații, dar la 1 mai ar trebui să începem lucrările”, a spus Leca Băncilă.
Totuși, pe unele dintre aceste străzi încă nu sunt finalizate lucrările la apă și canalizare, explică primarul, dar spune că oricum se va interveni cu asfaltarea pe acele străzi unde problemele sunt deja rezolvate.
„Numai pe trei din ele mai am cu apa, dar e într-un alt proiect, gestionat de Primărie. Din cele 16 străzi, încep pe cele pe care am rezolvat cu asta și între timp rezolvăm și pe celelalte străzi”, a spus alesul întorsurenilor, precizând, în același timp, că s-au arătat interesate de executarea proiectelor firme din alte țări, ca Spania, de exemplu.
În ceea ce privește strada Dumbravei, asfaltată în toamna trecută și despre care se zvonea că ar fi cu probleme, urmând a se relua lucrarea, primarul a infirmat zvonul, dar a precizat că într-adevăr au fost unele neconcordanțe.
„Am fost nemulțumit de calitatea lucrării, nu a asfaltării. În executare, bordurile care erau puse nu erau puse corect. Au fost scoase toate și repuse. Problema a fost că le-am impus să refacă. Într-o săptămână terminăm totul și o să fie frumos. Eu sunt interesat și de funcțional, dar și să arate la linie”, a spus edilul.
Lucrările de canalizare se încheie după 7 ani
Informația cum că în vară se vor finaliza complet lucrările de apă și canalizare la Întorsura Buzăului, transmisă luna trecută de reprezentanții GospCom, a fost confirmată și de primarul Leca Băncilă. În puțin peste 60 de zile se finalizează termenul impus prin contract, a punctat edilul, care a susținut totodată că stadiul lucrărilor de află la 95%.
„Lucrările au început în 2012 și iacătă, suntem în 2019 și abia acum terminăm. (...) Au fost neplăceri, eu sunt de acord. Dar ca rețele, noi avem 65 de kilometri de rețele. Dacă punem la un loc Sfântu Gheorghe și Covasna, nu au 65 de kilometri. Deci proiectul nostru a fost uriaș. Dar și „căciula” a fost cam mare pentru firma asta. (...) Ne-au chinuit, dar dacă se termină anul ăsta, va fi o investiție care rămâne în picioare 50 de ani. Despre asta discutăm. Da, jertfa a fost mai mare decât trebuia, dar se va face un lucru bun. Dacă oamenii m-au înjurat până acum, meritat sau nemeritat, după părerea mea nemeritat că nu puteam să fac altceva, (...) le spun că a fost un proiect mare, greu, dar va ieși un lucru pozitiv. Dacă noi aveam 7% canalizare și 35% apă, vom fi aproape de posibilitatea de 100%”, ne-a declarat primarul.
Nici planurile în ceea ce privește trotuarele sau pistele de biciclete, unde sunt alocate 4 milioane de lei în actualul buget, și alte lucrări de modernizare a Întorsurii Buzăului, nu sunt de ignorat, însă pentru a le prezenta mai în detaliu, vom reveni cu informații și declarații în edițiile viitoare din Observatorul de Covasna.
„Putem spune că oarecum închidem strategia noastră cu drumuri publice. (...) Încheiem și această poveste”, a susținut primarul.
Asfaltarea în cele două etape a fost finanțată prin fonduri guvernamentale. Prima fază a modernizării Întorsurii Buzăului prin asfaltarea celor mai importante străzi a debutat în iunie 2015 și a cuprins peste 10 străzi din inelul central al oraşului, respectiv Hanului, Gheorghe Doja, Floroaia Mare, Gheorghe Zaharia, Campingului, Castanilor, 1 Decembrie 1918, Fabricii, Aviatorului, Mihai Viteazul sau Dumbravei. Costul acestei investiţi s-a ridicat la 5 milioane de euro. A doua etapă, cea care ar urma să demareze în mai, era programată pentru anul 2017, însă planurile nu s-au potrivit ... și pace.
Din acest motiv, neîncrederea s-a cuibărit în sânul cetățenilor și cel mai probabil dubiile întorsurenilor privind aceste lucrări se vor risipi abia atunci când în aer va răzbate mirosul de asfalt proaspăt turnat, când în fața ochilor le vor apărea șantierele și când la urechi le va ajunge zgomotul asurzitor, dar atât de dorit, al utilajelor.