ACTUALITATE 8 martie 2018

Fundaţia Comunitară Covasna, CCI şi ASIMCOV, partenere în campania de promovare a produselor şi serviciilor locale

de Agerpres | 735 vizualizări

Fundaţia Comunitară Covasna (HKA), care a demarat în urmă cu un an o campanie de promovare şi încurajare a consumului de produse şi servicii locale, a anunţat miercuri că va realiza un parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Covasna şi cu Asociaţia Întreprinzătorilor Mici şi Mijlocii din judeţ (ASIMCOV) în vederea extinderii acestui proiect.

Conducerea fundaţiei a precizat că a pus, gratuit, la dispoziţia firmelor autohtone o siglă prin care pot să-şi marcheze produsele pentru a putea fi mai uşor identificate de către consumatori şi, până acum, aproape 25 de întreprinzători din mai multe localităţi ale judeţului au aderat la această campanie.

„Am ajuns la un nou stadiu al programului (...) şi vrem să stabilim parteneriate cu organizaţiile reprezentative ale întreprinzătorilor din judeţul Covasna, CCI şi ASIMCOV, pentru ca astfel să putem asigura o mai largă posibilitate de informare despre programul nostru. (...) Acesta a fost dezvoltat în cadrul campaniei 'Valori locale', în urma solicitărilor venite din partea localnicilor, în vederea afirmării mai pronunţate a caracterului local al serviciilor şi al produselor din judeţul Covasna. În acest moment, avem în jur de 25 de firme şi întreprinzători înregistraţi (...), din diferite domenii de activitate“, a declarat directorul executiv al fundaţiei, Bereczki Kinga.

Potrivit acesteia, sigla va avea nu doar rolul de a semnala originea mărfurilor sau serviciilor, ci va fi şi o garanţie a calităţii, deoarece se va face o selecţie foarte riguroasă din acest punct de vedere.

„Proiectul nostru mai are şi o altă semnificaţie - cum cheltuim banii? (...) Produsele care poartă pe ele această marcă trebuie să se asocieze în mintea cumpărătorului cu faptul că banii cheltuiţi rămân în totalitate în comunitate. Deci, asta este diferenţa între supermarketuri şi magazinele locale, dacă cheltuim banii în magazinele locale, dacă cumpărăm produse locale sau plătim servicii locale, banii rămân în întregime în comunitate. (...) Noi vrem să întărim comunitatea noastră şi din punct de vedere economic şi asta putem face dacă suntem responsabili şi prin obiceiurile noastre de cumpărare. (...) Considerăm că este important să atragem atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depind şi de modul în care ne cheltuim banii. (...) Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă (...), vor sprijini ONG-urile şi iniţiativele locale“, a adăugat Bereczki Kinga.

Preşedintele ASIMCOV, Bagoly Miklos, a apreciat, de asemenea, faptul că această campanie va contribui la creşterea vizibilităţii firmelor autohtone, dar şi la întărirea comunităţii locale şi a mediului de afaceri, iar preşedintele CCI Covasna, Edler Andras, a menţionat că, în subconştientul consumatorilor, marca va fi asociată cu calităţile oamenilor din această regiune a ţării, recunoscuţi drept oameni muncitori, serioşi şi cinstiţi.

Vicepreşedintele CCI Covasna, László Endre, a subliniat că identitatea produsului este foarte importantă, menţionând, în context, că şi turiştii caută şi pun un mare accent pe produsele locale şi tradiţionale.

Sigla, concepută în două variante, „produs covăsnean“ şi „firmă covăsneană“, va putea fi folosită doar de producătorii care se vor înscrie pe platforma minoi.ro şi vor îndeplini anumite cerinţe, ce vizează, printre altele, obligativitatea de a fi înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, precum şi de a folosi preponderent materii prime locale.

În cadrul acestei campanii va fi realizat şi un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, ce va fi lansat în luna aprilie.

Iniţiativa vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna, în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale.

Acestea din urmă au acceptat să doneze un procent din vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei şi, astfel, în decurs de şapte ani s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte comunitare, cum ar fi burse pentru elevii talentaţi, finanţarea de excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.