ACTUALITATE 6 august 2015

Comunicat ANAF / În atenţia persoanelor fizice şi persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent

de Covasna Media | 1015 vizualizări

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Covasna reaminteşte contribuabililor că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus la dispoziţia persoanelor fizice un serviciu informatic gratuit, numit „Spaţiul Privat Virtual” (SPV), disponibil 24 de ore din 24, prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro

Această formă de comunicare este extrem de utilă, având avantajele privind economia de timp, gratuitatea şi accesul direct la informaţii fiscale personale actualizate.

Persoanele fizice se pot înregistra în SPV pe www.anaf.ro, în secţiunea „Înregistrare utilizatori” cu ajutorul unui username şi a unei parole alese.

Dacă persoana fizică deţine deja un certificat digital calificat, se poate autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor, se înregistrează ca utilizatori ai acestui serviciu fără a se mai deplasa la organul fiscal. Aceasta presupune alegerea la „Tipul de aprobare” a variantei „Verificare număr înregistrare decizie” şi introducerea numărului unei decizii de impunere imprimat în partea de sus a documentului primit de la ANAF şi precedat de textul „Nr. înregistrare”.

În situaţia în care persoana fizică nu deţine un act administrativ fiscal, trebuie să se adreseze oricărei administraţii fiscale, în termen de 10 zile calendaristice de la data  înregistrării în SPV pentru verificarea datelor pe care le-a completat, cu numărul de înregistrare generat pe site-ul ANAF, documentul de identitate în original şi o copie a acestuia.

Conform OMFP nr.1154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice, cu modificările şi completările ulterioare, prin SPV contribuabilii au posibilitatea să:

– obţină informaţii asupra obligaţiilor pe care le au de plată;

– descarce decizii de impunere / alte acte emise de organul fiscal;

– verifice cum declară angajatorul contribuţiile de asigurări sociale;

– depună declaraţia anuală de venit (Declaraţia 200);

– redirecţioneze până la 2% din impozitul pe venit (Cererea 230);

– depună declaraţia privind venitul estimat / norma de venit (formular 220);

– solicite certificate de atestare fiscală şi adeverinţe de venit;

– primească înştiinţări despre plăţile efectuate pe CNP în contul impozitului pe venit şi contribuţiilor sociale administrate de ANAF.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
R, 10 august 2015
pe cind controale la vilele si pensiunile de pe litoral, valea Prahovei, Bucovina, Rinca, etc? cum se poate verifica numarul de turisti cazati?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.