Competenţa de administrare a contribuţiilor sociale revine ANAF
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Covasna reaminteşte contribuabililor că, potrivit OUG 125/2011, începând cu 1 iulie 2012 competenţa de administrare a contribuţiilor sociale obligatorii reglementate prin Codul fiscal şi datorate de persoanele fizice revine Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Intră sub incidenţa acestui act normativ persoanele fizice care realizează venituri din:
– activităţi economice şi profesii libere sub forma întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale şi persoană fizică autorizată;
– drepturi de proprietate intelectuală la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă;
– activităţi independente în regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit ;
– asocierile fără personalitate juridică constituite între persoanele fizice rezidente cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât şi în străinătate;
– activităţi agricole;
– cedarea folosinţei bunurilor;
– investiţii;
– premii şi câştiguri din jocuri de noroc;
– operaţiuni de fiducie, potrivit Tilului III “Impozitul pe venit” din Codul fiscal;
– alte surse, astfel cum sunt prevăzute la art.78 din Codul fiscal;
Competenţa de administrare a contribuţiilor sociale datorate de către aceste persoane, pentru veniturile aferente perioadelor fiscale anterioare datei de 1 ianuarie 2012, precum şi perioadei 1 ianuarie – 30 iunie 2012, cu titlu de contribuţii sociale aferente anului 2012 şi, totodată, pentru soluţionarea contestaţiilor împotriva actelor administrative prin care s-a făcut stabilirea, revine caselor de asigurări sociale, potrivit legislaţiei specifice aplicabile fiecărei perioade.
Începând cu 1 iulie 2012, casele de asigurări sociale vor preda organelor fiscale din subordinea ANAF , în vederea colectării, creanţele reprezentând contribuţii sociale datorate de persoanele fizice, stabilite şi neachitate până la 30 iunie 2012.
Contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, începând cu data menţionată mai sus, se achita la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale în raza cărora sunt luaţi în administrare contribuabilii, în conturi de venituri bugetare distincte, codificate cu codul de identificare fiscală al contribuabililor.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate la Compartimentul de Metodologie şi Asistenţă Contribuabili din cadrul DGFP Covasna, str. Bem Jozef nr.9, tel. 0267-317158, e-mail: asistenta.cv@mfinante.ro.
tratqdns0�U`�T TVA se poate depune la organele fiscale între 1 şi 10 a fiecărei luni următoare perioadei fiscale aplicate de persoană impozabilă (luna sau trimestrul).
Anularea înregistrării în scopuri de TVA va fi valabilă de la data comunicării deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA.
Important!
Persoana impozabilă care a solicitat scoaterea din evidenţă are obligaţia să depună ultimul decont, indiferent de perioada fiscal aplicată, până la data de 25 a lunii următoare celei în care a fost comunicată decizia de anulare a înregistrării în scopuri de TVA şi în care are obligaţia să evidenţieze valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate la Compartimentul de Metodologie şi Asistenţă Contribuabili din cadrul DGFP Covasna, str. Bem Jozef nr.9, tel. 0267-317158, e-mail: asistenta.cv@mfinante.ro.