Cel mai mare turneu naţional de dezbateri pentru liceeni revine în martie la Sfântu Gheorghe
Înscrierile la Saint George City of Debate încep în 15 noiembrie
Cel mai mare turneu de dezbateri din România adresat liceenilor, Saint George City of Debate, revine în perioada 3–5 martie 2017 la Sfântu Gheorghe. La concurs sunt aşteptaţi circa 210 participanţi din toată ţara. Printre cele mai semnificative noutăţi pe care le aduce a 11-a ediţie sunt logo-ul şi echipa de organizare. Înscrierile la competiţie sunt programate să înceapă în 15 noiembrie.
La finalul ediţiei de anul trecut, Mădălin Guruianu, iniţiatorul evenimentului şi organizator al celor 10 ediţii precedente, a predat ştafeta managementului Saint George City of Debate către o echipă nouă, condusă de finalistul Warsaw Open din 2014 şi directorul turneului Regionala Tinerii Dezbat, Constanța din 2016, covăsneanul Vlad Vidican. Alături de acesta s-au alăturat David Moscovici, câştigător ESL al Oxford IV 2014 şi câştigător al Turneului Campionilor 2015, şi Șerban Pitic, Campion Oxford IV 2014, sfert Finalist Campionatul European 2014 de la Zagreb şi Dublu Campion al Turneului Campionilor, în 2013 și 2015.
„Marea mea pasiune este organizarea şi managementul de evenimente. Acest fapt m-a motivat în primul rând să preiau un proiect atât de mare, dar şi faptul că simt că trebuie să dau comunităţii de dezbateri înapoi ceva din ce am primit. (...) Nu îmi propun să reinventez roata, dar sunt sigur că pot aduce un plus modului în care este privită și organizată o competiţie de dezbateri în România şi nu numai. (...) Şerban Pitic şi David Moscovici sunt doi dintre cei mai buni şi dedicaţi <<debateri>>, arbitri, instructori pe care i-a avut România până acum. Am fost foarte încântat când mi-au acceptat invitaţia, mai ales în contextul în care scopul meu principal este să organizez un eveniment de cea mai mare calitate”, ne-a declarat managerul de proiect, Vlad Vidican.
Potrivit acestuia, echipa organizatorică va fi formată din aproximativ 70 de voluntari, recrutarea acestora fiind în derulare la momentul de faţă.
Calendarul înscrierilor
Săptămâna viitoare, din 15 noiembrie, se dă startul înscrierilor. Până în 15 decembrie participanţii trebuie să confirme înscrierea prin plata a minim 50% din taxa de participare. Până în 20 ianuarie aceştia trebuie să confirme definitiv participarea şi să achite ultima tranşă.
Taxa de participare este de 160 de lei de persoană, pentru cei care se cazează la cămin și 210 de lei pentru cei care doresc să fie cazaţi la hotel sau pensiune. Aceasta va acoperi atât costurile de cazare, cât şi cele de masă şi altele.
O nouă ediţie, un nou logo
Odată cu lansarea calendarului evenimentului, organizatorii au prezentat şi noul simbol al Saint George City of Debate, SGCoD 1.1.
„Logoul a fost conceput de mine, Timea Sabău şi Alexandru Ujvarosi, acesta din urmă fiind designerul grafic al siglei. Are la bază ideea de SGCoD 1.1, ca la versiunile de programe pe calculator şi indică un început al unui nou ciclu. După 10 ediţii organizate de Mădălin Guruianu, e prima oară când preia altcineva proiectul. Verdele simbolizează un început proaspăt, iar scrisul şi cei doi de 1 care formează o săgeată indică exact locul unde vrem noi să ajungem, respectiv cât mai sus. Această simbolistică traduce cumva viziunea mea asupra evenimentului, în sensul în care vrem mult să ridicăm calitatea dezbaterilor, a condiţiilor de joc şi cazare, adică ce mi-am propus încă de anul trecut în martie, când mi s-a predat oficial organizarea evenimentului”, ne-a explicat Vlad Vidican.
Participanţi şi arbitri
Competiţia naţională de dezbateri este adresată elevilor de liceu. Organizatorii aşteaptă la înscrieri 70 de echipe, adică 210 participanţi, dar şi aproximativ 70 de arbitri, cei din urmă fiind studenţi sau profesionişti în domeniul dezbaterilor.
„Pentru prima oară la SGCoD o să avem înscrieri preliminare în funcție de performanţe, în limita a 20 de locuri. Echipele care nu intră în primele 20 au deschisă înscrierea OPEN, pe sistemul primul venit, primul servit, exact ca şi până acum. Ne bazăm ca fiecare din aceste 20 de echipe să aducă un arbitru cu experienţă. În plus, vom face invitaţii personale arbitrilor consacraţi. Ideea este că nu poţi avea o competiţie de calitate dacă nu ai un arbitraj ireproşabil. Noi tindem să oferim cel mai bun arbitraj posibil. Acesta este şi motivul pentru care la SGCoD 1.1 arbitrii vor avea gratuitate”, ne-a mai spus Vlad Vidican.
Sponsorizări
Un eveniment de o asemenea anvergură şi cu un impact pozitiv asupra tinerilor, dovedit prin cele 10 ediţii anterioare, are nevoie şi de finanţare pentru a se ridica la standarde cât mai înalte. Pentru asta, organizatorii anunţă că vor iniţia o campanie de strângere de fonduri, pentru a oferi şansa să se implice tuturor celor care cred în importanţa competiţiilor de dezbateri.
„Avem nevoie de ajutor financiar, sens în care vom porni o campanie de strângere de fonduri în cel mai scurt timp. Oricine crede că ne poate sprijini prin sponsorizări, sub orice formă, este invitat să ne contacteze la vlad_vidican@yahoo.ro sau la 0741.154.740”, ne-a mai spus Vidican.
Al 11-lea an de turneu la Sfântu Gheorghe
Ediţia precedentă Saint George City of Debate, cea cu numărul 10, a fost una dintre cele mai mari competiţii naţionale de dezbateri, reunind la Sfântu Gheorghe 95 de echipe participante, aproximativ 300 de concurenţi, elevi ai claselor IX-XII şi peste 80 de arbitri, studenţi şi profesori. În organizarea evenimentului s-au implicat şi 50 de voluntari din Sfântu Gheorghe.
În urma concursului, Tudor Suciu, de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timişoara, a cucerit titlul de „cel mai bun vorbitor”. Distincţia i-a adus tânărului în vârstă de 17 ani o călătorie la Viena. Cea mai bună echipă a competiţiei a fost „Mixt A”, formată din Silviu Șoit, Andrei Vasiliu și Cosmin Tenie.
Prima ediţie Saint George City of Debate a avut loc în 2007 la Castelul din Arcuș. Atunci au participat doar 4 echipe – 3 din Sfântu Gheorghe și una din Ploiești. După opt ediţii, SGCoD a câştigat titulatura de „cea mai amplă competiție pentru liceeni din Europa”, cu 129 de echipe participante.