ACTUALITATE 5 mai 2023

Ce se întâmplă cu bordurile demontate, se reutilizează sau se aruncă?

de Daniela Luca | 35034 vizualizări

Răspunsul autorităților locale

Săptămâna aceasta s-a dat startul lucrărilor de modernizare pe strada Nicolae Iorga din Sfântu Gheorghe, iar în prima etapă s-a închis parcarea pe partea dreaptă a drumului, dinspre bulevardul Grigore Bălan până la strada Császár Bálint. Procesul a început cu demontarea vechilor borduri. Unele dintre ele par a fi aproape ca noi, așa că am întrebat autoritățile locale ce se întâmplă cu ele după ce sunt scoase.

Unii locuitori ai orașului ne-au semnalat faptul că bordurile care se demontează pe Nicolae Iorga sunt în stare foarte bună. Chiar dacă strada trebuie modernizată, înlocuirea vechilor borduri, care arată încă foarte bine, cu unele noi, pare a fi o muncă în zadar. 

Am aflat de la autoritățile locale însă că o parte din borduri ar putea să fie reutilizată, iar cele care nu mai pot fi folosite, vor fi concasate, adică sfărâmate cu ajutorul unui utilaj, iar astfel pot avea o utilizare ulterioară. 

„Trebuie să vedem în ce stare sunt după ce se scot aceste borduri, fiindcă nu se poate turna strat de asfalt cu borduri stricate. Dacă facem o lucrare nouă, adică cel puțin asfalt nou și dacă una din cinci borduri e stricată să zicem, nu ar arăta prea bine. Nu cred că aceste borduri și-au depășit durata normală de funcționare. Verificăm și dacă rămân borduri folosibile și după scoatere, ceea ce nu cred că vor fi multe, fiindcă se mișcă și cu utilaje și se sparg, atunci probabil că vom încerca să le refolosim”, ne-a spus joi viceprimarul municipiului Sfântu Gheorghe, Tóth-Birtan Csaba. 

De exemplu, materialele de construcții rezultate în urma concasării pot fi folosite la reamenajarea unor drumuri nemodernizate. 

„Materialele de construcții, în măsura în care este posibil, se reutilizează, dar se reutilizează după o concasare, ca beton mărunțit sau în fundații de drum, în reamenajarea drumurilor nemodernizate. Și bordurile care s-au desfăcut fiindcă au fost de proastă calitate și nu pot fi folosite ca atare ca borduri, se concasează, deci constructorul are obligația să ducă materialele de construcții scoase de pe șantier în locuri în care, în măsura în care este posibil, se reutilizează”, a mai explicat viceprimarul. 

În perioada următoare o serie de lucrări la mai multe străzi au început sau vor începe aproximativ concomitent. Primarul Antal Árpád a spus, în cadrul unei conferințe de presă de la sfârșitul lunii trecute, că „va fi un an greu și dificil” și apelează la înțelegere și multă răbdare din partea comunității. 

Reabilitarea (fundație, asfaltare, borduri, trotuare, iluminat) celor cinci străzi importante din oraș, Stadionului, Grigore Bălan, Nicolae Iorga, Fabricii și Ciucului, este cuprinsă într-un proiect amplu, alături de modernizarea trotuarelor de pe Lunca Oltului și Păiuș David.

Alte lucrări de infrastructură importante se desfășoară în perimetrul râului Olt, respectiv la podul pietonal și pentru bicicliști peste râu și la pista pentru bicicliști de pe dig. Aceasta din urmă va fi asfaltată, va avea șapte kilometri între Chilieni și până la pârâul Arcuș și va fi parțial iluminată. Termenul de finalizare este de un an, dar posibil că se va termina mai repede, deoarece firma constructoare este aceeași care lucrează la centura ocolitoare, potrivit primarului Antal Árpád.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Rad , 5 mai 2023
https://direct24.ro/2021/10/14/primarul-bordurilor-le-a-schimbat-si-le-schimba-non-stop-in-sectorul-3-evident-nu-e-singurul
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.