ACTUALITATE 18 decembrie 2020

Când va fi inaugurat portalul online cu produse și servicii locale pentru covăsneni

de Daniela Luca | 959 vizualizări

Se caută platforma cea mai potrivită care să corespundă cerințelor vânzătorilor și cumpărătorilor 

Firmele și producătorii locali ar putea să își valorifice munca în mediul online pe un portal comercial dedicat doar lor începând cu primăvara anului viitor. Reprezentanții Fundației Comunitare Covasna spun că odată lansată, această platformă va conecta cumpărătorii cu zeci sau chiar sute de producători autohtoni. În prezent, cei care muncesc la acest proiect caută o platformă care să fie potrivită atât pentru vânzători, cât și pentru viitorii cumpărători. 

Portal comercial haromszeki.ro are scopul a veni în sprijinul întreprinderilor locale care au simțit din plin impactul economic negativ al noului coronavirus, spun inițiatorii din cadrul Fundației Comunitare Covasna. Aceștia ne-au spus că ideea le-a venit în primăvară, când majoritatea firmelor au avut de suferit din cauza pandemiei. 

Un prim pas a fost elaborarea unui studiu din care să reiasă utilitatea unui astfel de portal. Acesta s-a bazat pe un sondaj elaborat de experții din cadrul Universității Sapientia. Directoarea Fundației Comunitare Covasna, Bereczki Kinga, spune că planul ar fi ca acest portal să fie inaugurat în primăvara anului 2021. 

„Informaticianul care se ocupă de platformă face o analiză a platformelor disponibile ca să vedem care ar fi cea mai potrivită pentru scopul nostru. Trebuie să vedem care sunt caracteristicele, posibilitățile, funcții care ne vor permite să funcționăm ca un magazin online. Sunt vreo trei opțiuni dintre care trebuie să alegem una și atunci ne vom ocupa concret de dezvoltare.  Vrem ca în primăvara anului viitor să lansăm prima versiune. Deja sunt firme care sunt interesate de acest portal. La început nu vor fi foarte multe firme, dar vor fi alese cu grijă, iar accentul va cădea pe produsul care va fi afișat pe portal. Ne dorim totuși varietate și calitate foarte bună. Acestea sunt principalele criterii. După aceea vom putea să dezvoltăm relațiile cu firmele partenere care vor dori să prezinte produse, dar vom fi atenți la toate detaliile pentru că vrem să fie într-adevăr cerere pentru așa ceva”, ne-a spus Bereczki Kinga. 

Conform acesteia, firmele vor plăti o sumă de bani pentru a putea să își expună produsele pe acest portal. Inițiatorii iau în calcul posibilitatea aplicării unui comision în funcție de volumul vânzărilor. 

„Consider că nu este viabil să plătească o sumă fixă, de exemplu, indiferent dacă vând sau nu vând. Vom fi foarte atenți la toate taxele și la prețurile produselor, pentru că sunt trei jucători, o dată cumpărătorul, cel mai important, vânzătorul și operatorul, deci toți acești factori trebuie să fie în câștig ca să se autosusțină. În primul rând ne gândim să ținem banii acasă, în județul nostru, așa că vom avea opțiuni de alegere pentru cumpărătorii locali, dar și pentru cei din alte zone”, a mai spus directoarea Fundației Comunitare Covasna. 

În ceea ce privește gama de produse care se va găsi pe acest site, Bereczki Kinga spune că nu este vorba despre alimente, ci mai degrabă despre obiecte de modă sau de uz casnic, dar și de diverse servicii oferite de întreprinderile din județ. 

În urmă cu doi ani, Fundația Comunitară Covasna a lansat o campanie de promovare a produselor și serviciilor locale „Minoi”. Prin aceasta, conducerea fundației a pus, gratuit, la dispoziția producătorilor și firmelor autohtone o siglă prin care pot să își marcheze produsele pentru a putea fi mai ușor identificate de către consumatori.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.