Cadrele didactice din şcoli defavorizate vor fi motivate cu bani europeni
Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat în consultare publică apelul de proiecte „Profesori motivaţi în şcoli defavorizate“, cu o alocare de 25 de milioane euro. Prin stimulare financiară se doreşte atragerea de tineri către sistemul educaţional, pregătirea lor şi retenţia acestora în şcoli.
Apelul, finanţat din Programul Operaţional Capital Uman (POCU), se adresează şcolilor din medii defavorizate, organizaţiilor neguvernamentale, organizaţiilor publice cu atribuţii în domeniul educaţiei, autorităţilor publice locale, furnizorilor de servicii de consiliere şcolară, în parteneriat cu aceste şcoli, informează wall-street.ro.
Prin intermediul finanţării se doreşte stimularea cadrelor didactice care lucrează cu copii aflaţi în situaţii speciale:
• Copii cu risc ridicat de abandon şcolar - majoritatea provin din familii sărace / au dizabilităţi / sunt de etnie romă / din comunităţi izolate etc
• Copii din spitale
• Copiii aflaţi în penitenciare (delincvenţa juvenilă)
De finanţare vor beneficia cadrele didactice, mediatorii şcolari, mangerii şcolari şi alţi specialişti în educaţie care lucrează în astfel de şcoli.
„Impactul la care ne uităm este să sprijinim peste 5.000 de specialişti în educaţie să lucreze cu aceşti copii aflaţi în situaţii speciale, iar 150 de şcoli defavorizate să atragă, dar să şi menţină în sistem profesori calificaţi şi motivaţi“, a declarat Cristian Ghinea, Ministru al Fondurilor Europene.
Ce îşi doresc autorităţile să rezolve prin această linie de finanţare:
• Să atragă tineri cu potenţial în sistemul de educaţie publică (prin campanii de recrutare, stimulente de mobilitate etc.)
• Să pregătească profesorii şi personalul de sprijin să atragă copiii către şcoală şi să îi ajute să aibă rezultate mai bune (prin formare continuă în regim intensiv, practică în şcoli defavorizate etc.)
• Să stimuleze profesorii să rămână şi să facă performanţă în aceste şcoli (prin mentorat, burse, reţele de sprijin etc.)
• Să dezvolte managementul şcolar şi relaţia şcolii cu comunitatea (formare pentru directorii de şcoli şi consolidarea echipei de profesori, mecanisme de premiere a calităţii în educaţie etc.).