Cadrele didactice din judeţul Covasna vor primi din nou gradaţii de merit
Gradaţia de merit înseamnă un spor salarial lunar de 25%
După un an de pauză, 2014, Ministerul Educaţiei lansează un nou concurs pentru obţinerea gradaţiilor de merit. Noua lege a educaţiei naţionale a extins perioada de aplicare şi depunere la plată a unei gradaţii de merit de la o perioadă de 4 ani, la una de 5 ani. Astfel, pauza din 2014 se explică prin faptul că niciun cadru didactic dintre cele care au beneficiat de gradaţie de merit nu s-a aflat în acest an la sfârşitul perioadei respective. Gradaţia de merit se traduce printr-un spor salarial de 25%, adăugat lunar la venitul cadrului didactic care a aplicat şi câştigat acest drept în urma unui concurs ce se desfăşoară după reguli clare şi stricte.
La concursul pentru gradaţie de merit au dreptul să participe atât cadre didactice care nu au beneficiat niciodată de acest drept, cât şi cadre cărora le expiră gradaţia de merit la data de 31 august 2015, având posibilitatea de a beneficia în continuare, în urma unui nou concurs, de încă 5 ani de venit suplimentar.
Referitor la sumele alocate pentru gradaţia de merit de către Inspectoratul Şcolar al Judeţului Covasna, şefa IŞJ, Keresztély Irma, a declarat că acestea se vor acorda numai acelor cadre didactice care vor demonstra că merită cu adevărat. „Noi putem acorda maximum 147 de gradaţii de merit, din care o parte vizează personalul didactic auxiliar. Vă rog să reţineţi un aspect esenţial: Inspectoratul nu are obligaţia de a acorda toate cele 147 de gradaţii de merit. În cazul în care calitatea portofoliilor depuse şi punctajele obţinute sunt slabe, Comisia Judeţeană poate propune Consiliului de Administraţie acordarea unui număr mai mic de gradaţii de merit”, a explicat Keresztély.
Întocmirea şi depunerea dosarelor la nivelul unităţilor de învăţământ în vederea înscrierii la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit se fac în perioada 2-20 martie 2015. Consiliul Profesoral al fiecărei unităţi de învăţământ este cel care face caracterizarea şi recomandarea pentru cadrul didactic respectiv. „În acest sens, am rugat directorii să fie foarte riguroşi, să nu cumva să dea drumul la dosare care nu ating competenţa corespunzătoare, pentru că profesorii între ei se cunosc şi ar fi absurd să ajungă la Inspectorat un dosar care, la nivelul şcolii, nu are recunoaşterea valorii cadrului didactic respectiv”, a spus inspectorul general.
Depunerea dosarelor care trec de recomandarea Consiliului Profesoral şi obţin avizul Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ se va face la Inspectorat de către directorul unităţii respective, în perioada 23-31 martie. Până la data de 27 mai, Comisia Judeţeană şi Consiliul Consultativ pe Discipline vor face aprecierea şi evaluarea dosarelor trimise şi vor acorda punctaje. Această etapă se va finaliza printr-o listă a judeţului în care apar toate cadrele didactice care au depus dosar şi care au fost declarate eligibile, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute. Punctajul maxim acordat este de 100 de puncte, iar cel minim de 70 de puncte. În cazul directorilor, punctajul minim acceptat este de 80 de puncte. Lista finală se înaintează către Ministerul Educaţiei în perioada 28-29 mai, iar până la data de 11 august ministrul va emite ordinul prin care se va aproba lista judeţului. Pe baza acesteia, începând din 1 septembrie, cadrele didactice selectate vor beneficia de avantajele gradaţiei de merit, pe o perioadă de 5 ani.
După trei ani în care personalul didactic auxiliar nu a mai avut acces la gradaţiile de merit, în 2015 acestea primesc la rândul lor şansa la o mărire salarială în baza meritelor demonstrate prin acelaşi procedeu cu cadrele didactice.