Andreea Paul și-a lansat cartea la Sfântu Gheorghe
Cartea „Forţa economică a femeilor”, coordonată de prim-vicepreşedintele PNL, deputatul Andreea Paul, a fost lansată luni şi la Sfântu Gheorghe. Evenimentul s-a desfăşurat la Cafeneaua „Carte & Cafea” de pe strada Ciucului.
„Volumul este dedicat antreprenoriatului pentru că nicio naţiune a lumii nu se poate dezvolta fără investiţii şi fără întreprinzători, adică acei oameni care au curajul de a-şi asuma riscuri. În această carte se găsesc soluţii, nu probleme. Volumul adună mărturiile a peste 50 de antreprenoare din România pentru că foarte puţin se vorbeşte despre femeile active în spaţiul românesc economic”, a declarat autoarea Andreea Paul. Aceasta a mai spus: „Este prima analiză macroeconomică a potenţialului economic al femeilor în România din toată Europa Centrală şi de Sud-Est. Este o noutate românească şi să ştiţi că după lansarea volumului oficial în Bucureşti, Covasna este primul judeţ în teritoriu unde am ales să vin şi să vă împărtăşesc gândurile acestui volum”.
„Consider că lansarea cărţii dumneavoastră în judeţul Covasna, după Bucureşti are o semnificaţie simbolică. Dintr-un număr de 773 de mii de persoane juridice constituite şi active economic şi fiscal în ţară, în judeţul Covasna activează 4.840 de entităţi juridice, deci mai puţin de 1% din totalul pe ţară. Ceea ce înseamnă că prezenţa dumneavoastră aici cu un asemenea subiect şi cu o asemenea lansare de carte, poate fi un impuls”, a precizat şi notarul public Marilena Profiroiu la prezentarea de carte. Aceasta a mai definit femeile antreprenor ca fiind precise, serioase, disciplinate. „Mai mult, acestea comunică mult mai înţelept şi mult mai adaptat, întotdeauna ştiu să treacă cu mai multă uşurinţă peste „hăţişuri” de proceduri şi de piedici, sunt tenace şi dedicate”, a mai spus Marilena Profiroiu.
Despre „Forţa economică a femeilor”, Andreea Paul a mai precizat că este un volum apărut în oglindă cu un altul pe care l-a publicat acum cinci ani dedicat forţei politice a femeilor.
„După o parte introductivă, în care sunt prezentate principalele repere ale inițiativei private feminine în România, instrumentele de sprijinire și politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin, 56 de afaceriste din numeroase domenii de activitate relatează succint modul în care au pus bazele firmei, eșecurile și piedicile cu care s-au confruntat, precum și recomandări deosebit de utile pentru femeile care doresc să pornească o afacere, dar și pentru politicieni, în vederea creării unui mediu economic mai fluid și mai eficient”, precizează editura Polirom.