ACTUALITATE 26 iulie 2023

Amenzi de peste 1,6 milioane de lei, aplicate de Protecţia Consumatorului în acest an

de Agerpres | 516 vizualizări

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Covasna a aplicat amenzi de peste 1,6 milioane de lei în prima jumătate a acestui an, informează conducerea instituţiei.

Potrivit unui raport prezentat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, în perioada ianuarie-iunie 2023, CJPC Covasna a efectuat 765 de acţiuni de control pe diferite tematici impuse de ANPC, în urma cărora au fost încheiate 633 de procese verbale de constatare a contravenţiei, din care 511 s-au soldat cu amenzi contravenţionale în valoare de 1.605.000 lei, de iar 378, cu avertismente.

Printre neregulile constatate s-au numărat: punerea în circulaţie a unor produse şi servicii fără informarea corectă şi completă a consumatorilor, produse expuse la comercializare cu termen de valabilitate expirat, lipsa etichetării conform prevederilor legale a alimentelor, depăşirea termenului de valabilitate, lipsa preţului pe unitatea de măsură, lipsa traducerii informaţiilor in limba română, lipsa instrucţiunilor de montare şi utilizare la produse de folosinţă îndelungată, lipsa certificatului de garanţie la produse de folosință îndelungată, utilizarea mijloacelor de măsurare neadecvate, depozitare neconformă cu indicaţiile producătorilor, precum şi abateri privind reducerile sau promoţiile practicate.

De asemenea, CJPC Covasna a derulat în prima jumătate a acestui an 138 de acţiuni de control cu tematici proprii, în urma cărora s-au aplicat 93 de amenzi în valoare totală de 292.500 de lei.

În perioada menţionată, CJPC Covasna a înregistrat 324 de sesizări şi reclamaţii, din care au fost soluţionate 322.

„18 s-au dovedit a fi întemeiate, asigurându-se dreptul cetăţenilor de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, 100 - soluţionate amiabil, 85 - reclamaţii neîntemeiate, 49 - reclamaţii nesoluţionabile, 33 - reclamaţii retrase şi clasate, 37 de reclamaţii redirecţionate către alte C.J.P.C -uri sau alte instituţii competente”, se arată în raportul prezentat de conducerea CJPC Covasna. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.