A fost creat un nou produs turistic cu specific balnear
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Covasna şi cei ai Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului în Judeţul Covasna au participat în perioada 18–20 noiembrie la conferinţa de finalizare a proiectului Off to Spas şi un workshop profesional, organizate în staţiunea Hévíz din Ungaria, în cadrul Adunării Generale a Societăţii Maghiare de Balneologie care aniversează 125 de ani de la înfiinţare.
Pe parcursul programului, participanţilor li s-au oferit informaţii detaliate cu privire la rezultatele proiectului internaţional care vizează dezvoltarea de produse turistice medicale, respectiv aceştia au putut face cunoştinţă cu diferite organizaţii cum ar fi European Spa Association, European Network for Accessible Tourism, Clusterul Regional Balneoturistic „Transylvania”, ISTO Europe şi EuropeSpa med & wellness.
Realizarea proiectului implementat în perioada august 2015 şi sfârşitul lunii noiembrie 2016 prilejuit mai multe activităţi printre care un studiu de piaţă cu privire la persoanele în vârstă, respectiv studii despre aspecte ale balneologiei, acestea fiind realizate cu implicarea mai multor turişti ai unei agenţii de turism din Suedia. Utilizând exemplul staţiunilor Hévíz şi Covasna, a fost creată o rețea a produsului turistic care oferă seniorilor programe medicale şi de menţinere a sănătăţii specifice locului şi pieţei.
Politica instituţiilor de asigurări de sănătate din diferitele ţări şi drepturile asiguraţilor a constituit una dintre temele conferinţei care a avut loc la sfârşitul acestei săptămâni. Reprezentanţii din judeţul Covasna au subliniat: este importantă sensibilizarea publicului cu privire la faptul că doar câteva ţări membre ale Uniunii Europene îşi decontează reciproc serviciile medicale efectuate în străinătate, la preţurile din ţara respectivă. Trebuie să se facă lobby pentru ca şi România să intre în rândurile acestor ţări. O sarcină importantă au în acest proces şi deputaţii noştri în Parlamentul European care pot să facă paşi concreţi în această direcţie.
În cadrul evenimentului, dr. Tatár Márta, medic primar cardiolog din cadrul Spitalului de Recuperare Cardiovasculară „Dr. Benedek Géza” din Covasna, a prezentat metoda Covasna, iar Albert Zoltán, manager de turism, a ţinut o prezentare despre produsele de ape minerale şi destinaţiile turistice în curs de dezvoltare. „Avem nevoie de cunoştinţele furnizate de unele programe precum Off to Spas, pentru că pe baza acestora se poate discuta despre unele pieţe. Acest proiect ne-a oferit prilejul să evaluăm nevoile publicului ţintă şi să adaptăm produsul la aceste cereri. În sprijinul succesului, am dezvoltat şi extins produsul, folosindu-ne de experiența și competențele relevante ale unui ghid turistic originar din Târgu Secuiesc şi stabilit în Stockholm” – a spus specialistul în turism.
În cadrul proiectului a fost realizat un prospect ilustrat, intitulat „Covasna, tărâmul apelor minerale”, precum şi un scurtmetraj având ca temă staţiunile balneoclimaterice ale judeţului Covasna şi care a fost prezentat împreună cu cel realizat la Hévíz.
Membrii consorţiului: Universitatea din Pannonia (Veszprém, Ungaria), AGE Platform Europe (Belgia), Hévíz Turisztikai Nonprofit Kft. (Ungaria), Consiliul Judeţean Covasna (România), Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului în Judeţul Covasna (România), Travel Specialist Group Sweden AB (Suedia) şi Autoguvernarea Județului Zala (Ungaria).
Consiliul Judeţean Covasna
Biroul de presă