SPORT 20 ianuarie 2021

Start pentru Romania Historic Winter Rally 2021

de Covasna Media | 1408 vizualizări

Sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cea de-a cincea ediție a îndrăgitei competiții dedicate vehiculelor istorice, desfășurate exclusiv pe zăpadă și gheață, Romania Historic Winter Rally, este gata să alinieze la start modelele istorice, pe probele speciale din jurul orașului Covasna, comunei Comandău și a localității Păpăuți (comuna Zagon). 

Astfel, cu ocazia desfășurării concursului, se impun restricții de circulație pe anumite porțiuni de drum, după cum urmează:

  • DC 14 Covasna-Comandău, traficul va fi oprit sâmbătă (23.01) între orele 08:00 și 13:00, cu deschidere parțială la ora 10:10 în urcare şi 10:10 în coborare, respectiv duminică (24.01), între orele 08:00 și 11:00
  • Comandău – Mica Siriu, sâmbătă între orele 11:00 și 18:00, respectiv duminică între orele 08:30 și 16:30
  • Comandău – Benedek – Hârboca (Buzău), vineri (22.01), între orele 14:30 și 20:00
  • Comandău – Păpăuți, vineri între orele 14:30 – 18:00, sâmbătă între orele 08:30 – 12:00 și duminică între orele 13:00 – 16:30 

Raliul s-a bucurat în fiecare an de o prezență internațională impresionantă, numărul concurenților crescând de la an la an. Printre numele mari în motorsportul internațional, i-am regăsit la Covasna în anii anteriori pe Bernard Munster, campion absolut al Belgiei în 1995 și pe Serge Cazaux, campion la istorice în Spania în anul 2018 și campion european la grupa Pre90.

Concurenții vor sosi în acest an din Franța, Belgia, Luxemburg dar și Grecia. Totuși, printre numele înscrise regăsim și singurul echipaj concurent din România, format din Stanciu Gabriel și Ladopoulos George, care revin la Covasna după o absență de 2 ani. Cei doi se vor afla la bordul unui Ford Escort RS 2000 MK II. În acest an, lista de înscrieri însumând 47 de participanți. 

Probabil numele cu cea mai mare rezonanță care se va afla la startul ediției din acest an, este francezul Jean-Claude Andruet. Francezul are un palmares absolut impresionant, fiind câștigător al WRC Monte-Carlo în 1973, WRC Tour de Corse în 1974, WRC Sanremo Italia în 1977, campion al Franței în anii 1968 și 1970, vicecampion european în 1981 și vicecampion al Franței în 1972 și 1980. Francezul va pilota un Porsche 911 SC, fiind secundat de Mizael Guy!

Câștigătorii edițiilor din 2018 și 2019 ale raliului se vor afla și ei la start, astfel, Battut Laurent, care o va avea în dreapta pe soția sa, Dumont Valerie, va porni de la start cu o Toyota Celica GT-4. Câștigătorii ediției din 2019, echipajul format din Royere Eric și Grenier Alexis, se vor prezenta la start cu un Ford Escort RS 1800 MK II. Deși anul trecut, Bernard Munster i-a predat scaunul de pilot fiului său mai mic, Charles, anul acest Bernard revine din poziția de concurent la Comandău, unde va luat startul alături de Dejonckheere Nicolas, cu un frumos Porsche 911 Carrera RS Proto al echipei BMA Autosport Vintage.

Printre numele în dreptul cărora este prezent drapelul național al României, îi regăsim și pe Toma Constantin și Ion Ciprian (Mercedes 190 E) și pe Kovacs Levente și Marton Renata (Ford Escort RS 2000), toți aceștia pornind din postura de forlighter ai concursului. Printre echipajele forlighter îl regăsim și pe Pierrat Bertrand, dar care va porni de la start cu o mașină modernă, un superb i20 R5 de clasă!

Din păcate, dat fiind contextul actual în care ne aflăm, pandemia cu noul virus SARS-Cov2, accesul în parcul de service și pe probe, pentru străini/spectatori este STRICT INTERZIS! Avem rugămintea și așteptarea, că veți putea înțelege îndrumările noastre.

(Sursa: Club Auto Crono)

Distribuie articolul:  
|

SPORT

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.