Flavius Croitoriu, pilotul din Întorsura Buzăului, revine în competiții
Costurile ridicate l-au ținut departe de raliuri, însă acum revine în forță la Raliul Sibiului 2025
E ușor să vorbești despre pasiune când ai totul plătit. Mai greu e când știi că poți concura de la egal la egal, dar banii – nu lipsa curajului sau a pregătirii – te țin pe tușă. Flavius Croitoriu, pilotul din Întorsura Buzăului, a trăit frustrarea asta pe pielea lui. A privit raliurile din spatele aparatului foto, nu din mașina de concurs. A analizat, a învățat, a așteptat, iar acum revine. Reintrarea lui în Campionatul Național de Raliuri, la Raliul Sibiului 2025, nu e doar o participare – este o reafirmare a pasiunii și determinării. Tânărul de 23 de ani nu se întoarce doar pentru fiecare kilometru care îi lipsea, ci și pentru șansa de a demonstra că determinarea bate absența sponsorilor, măcar pentru o etapă.
După un început de an dificil, Flavius a fost nevoit să ia o pauză competițională.
„Lipsa de buget este motivul pentru care am făcut o pauză. Clar nu a fost cel mai plăcut sentiment să știu că pot face performanță, dar nici nu pot lua startul”, a mărturisit el.
Costurile ridicate, de ordinul miilor de euro pentru o singură etapă, l-au obligat să facă un pas în spate, deși dorința de a concura a rămas la fel de puternică.
Înapoi la volan, alături de copilotul Andrei Pădure
Săptămâna aceasta, Croitoriu va lua startul în cadrul Cupei Dacia, la volanul unei Dacia Sandero, alături de copilotul Andrei Pădure. Chiar dacă a lipsit de pe traseu în prima parte a sezonului, nu a stat departe de lumea motorsportului – a continuat să fie prezent în calitate de fotograf, a urmărit cu atenție cursele și stilurile de pilotaj ale adversarilor.
„Mi-a lipsit mult adrenalina pe care o ai în cadrul unei curse. Emoțiile, tacticile de ultim moment, viteza de pe probe, echipa, toate mi-au lipsit. Am fost alături de curse oricum, ocupându-mă de fotografia de motorsport, dar nu în mașina de curse”, ne-a mai povestit Flavius.
Cum îți ții mintea rece la 50 de grade?
Raliul Sibiului, desfășurat pe macadam – drumuri neasfaltate acoperite cu pietriș, este cunoscut pentru provocările sale tehnice, traseele lungi și temperaturile extreme din mașină. Tocmai de aceea, Flavius își antrenează atât corpul, cât și mintea.
„Trebuie sa fim cât mai bine pregătiți, corpul se deshidratează într-un raliu cu probe de peste 20 de kilometri, la un ritm ridicat. Anticipăm și căldurile din mașina de curse, unde cred că vom atinge temperatura de 50 grade în mașină. Analizez probele speciale, urmăresc onboard-uri (n. red. filmări realizate din interiorul mașinii de curse) ale echipajelor din edițiile trecute și gândesc tactici și setări diferite pentru mașină, ca să am o cursă cât mai bună”, a explicat pilotul.
Obiectivul său este clar: o evoluție curată, constantă și acumularea de experiență.
„Vreau să termin cursa pentru a acumula experiență și kilometri în masina de concurs. Las ritmul să curgă și vedem pe parcursul cursei unde ne poziționăm. Evident, fiecare dintre noi își dorește să câștige sau să aibă un rezultat cât mai fruntaș, dar ca să ajungi acolo ai nevoie de câte puțină tactică, noroc și kilometri”, ne-a mai spus Flavius.
Chiar dacă în acest sezon bugetul i-a limitat opțiunile, Flavius rămâne motivat. Cu susținerea mentorului său, Vali Porcișteanu, și alături de echipa Vali Porcișteanu Racing, el continuă să muncească.
Pasiunea lui Flavius Croitoriu pentru motorsport a început în urmă cu 10 ani, odată cu prima cursă la care a asistat ca fotograf. De la cadre spectaculoase surprinse pe marginea circuitului, a trecut la postura de pilot, după ce a câștigat campania „Pilot de Curse” organizată de Valentin Porcișteanu. A debutat într-o Dacie Logan și, după ce și-a învins mentorul într-o cursă de slalom paralel, a primit cadou participarea la primul său raliu, la Brașov.