SPORT 11 septembrie 2017

Abandon nefericit pentru Szabó Csongor în Raliul Iaşului

de Covasna Media | 888 vizualizări

Raliul Iaşului, a şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop” 2017, s-a desfăşurat în weekend pe probele speciale de macadam din judeţul Iaşi, acolo unde peste 50 de echipaje s-au duelat pentru podiumuri. Cu 9 probe speciale şi aproape 120 de kilometri cronometraţi, raliul se anunţa de la început interesant, mai ales prin prisma numărului mare de concurenţi înscrişi în cadrul clasei 9, acolo unde Szabó Csongor şi Rareş Fetean au luat startul.

Cu şanse reale la titlul clasei 9, echipajul Ferroli a pornit în cursa din Moldova cu speranţa unui rezultat bun, care să îi menţină în primele locuri în clasamentul general anual. Cu o evoluţie bună la sesiunea de antrenamente, Csongor a avut în dreapta sa o serie de invitaţi, optimismul echipajului fiind ridicat înaintea startului.

Seara, echipajul Szabó/Fetean a fost prezent pe Bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, acolo unde a avut loc o sesiune de autografe şi startul festiv în faţa fanilor din Iaşi. Cu câteva mii de oameni prezenţi pe zona pietonală din centrul oraşului, Csongor şi Rareş au salutat publicul şi au povestit cu fanii curioşi despre motorsport.

Prima zi de concurs s-a desfăşurat vineri, cu 5 speciale incluse în program, printre care şi superspeciala de la Râpa Galbenă, o zonă celebră unde fanii pot urmări cum evoluează maşinile de concurs. Cu o concurenţă serioasă şi o primă probă de acomodare, Csongor şi Rareş obţin un timp bun pe prima specială, cu câteva secunde în spatele altor concurenţi. Pe a doua specială echipajul ridică uşor ritmul şi micşorează ecartul faţă de echipajele din faţă, ca mai apoi să revină în parcul de service. „Am avut un început de raliu departe de a fi perfect. Setările maşinii nu erau perfecte şi maşina era instabilă la viteze mari, dar am modificat unele detalii în parcul de service şi plecăm pe a doua buclă, când cred că vom avea o siguranţă mai mare din partea maşinii şi vom putea ridica ritmul”, a spus Csongor după primele două probe speciale.

Pe a treia probă, echipajul face un progres foarte important, reuşind un timp cu 30 de secunde mai bun decât la prima trecere pe „Cioca-Boca” şi obţin al doilea timp în cadrul clasei 9. Maşina se comportă foarte bine, ritmul era ridicat iar Csongor şi Rareş nu îşi asumau niciun risc. A patra specială e parcursă de echipaj cu acelaşi ritm ridicat, dar un moment de ghinion pune capăt raliului. Roata Suzuki-ului Swift agaţă un mal de pământ din interiorul unui viraj, maşina e proiectată în exterior, loveşte alt mal de pământ, ca în final să se răstoarne. Din păcate, acesta a fost finalul raliului pentru echipajul cu numărul 19 de concurs.

„Din păcate, e final de raliu pentru noi. Am avut un ritm excelent şi după dezamăgirea de dimineaţă, când nu eram mulţumit de maşină şi de timpi, ne simţeam amândoi excelent pe probele speciale. Abandonul a venit fără să forţăm sau să riscăm, din pur ghinion din punctul meu de vedere. Şi eu şi Rareş suntem bine după răsturnare, dar maşina a suferit daune prea mari ca să mai putem continua. Mi-ar fi plăcut să continuăm şi să parcurgem şi probele speciale din ziua secundă, să ne luptăm pentru victorie până la final”, a spus Csongor.

Suzuki-ul Swift a suferit daune importante şi va trebui să treacă printr-un proces complex de reparaţie, acest lucru oferind opţiunea de a regândi ultimul raliu al sezonului 2017. Astfel, echipajul ia în considerare schimbarea maşinii de concurs pentru Raliul Sibiului, dar urmează o perioadă grea, în care trebuie cântărite bine opţiunile pentru a acoperi costurile suplimentare şi pentru a lua cea mai bună decizie pentru sezonul următor. „Îmi pare rău că raliul s-a terminat aşa pentru noi. Îmi doream să menţinem ritmul bun şi să recuperăm timpul pierdut pe primele două probe. Totul era perfect şi ne simţeam foarte bine în maşină, dictarea şi evoluţia erau foarte bune. Dacă mă gândesc la partea pozitivă, sunt mulţumit de ritmul avut şi mă gândesc că acest eveniment ne va deschide alte oportunităţi”, a încheiat Rareş.

În 2017, echipajul Csongor Szabó – Rareş Fetean este susţinut de Ferroli România, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service şi partenerii media RallyMax, We Radio şi Observatorul de Covasna.

Distribuie articolul:  
|

SPORT

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.