SOCIAL 4 octombrie 2017

Servicii online oferite beneficiarilor de Casa Națională de Pensii Publice

de Covasna Media | 135 vizualizări

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a pus la dispoziția beneficiarilor un portal prin care cei interesați pot avea acces la anumite servicii online. Persoanele fizice sunt interesate în primul rând de vizualizarea datelor din sistemul public de pensii, ca de exemplu:

– datele din carnetele de muncă prelucrate deja electronic

– stagiile anuale și lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001 – data de la care angajatorii depun declarații lunare cuprinzând lista contribuabililor și veniturile realizate de acestea

– informații din declarațiile D112 depuse de angajatori

– informații referitoare la viramentele la PILON II de pensii private – utile persoanelor active care doresc să afle informații dacă angajatorul a depus declarațiile lunare nominale, respectiv care este nivelul contribuției acumulate în conturile individuale

– informații referitoare la pensiile comunitare

– informații referitoare la debitele din executare silită.

Astfel, la adresa www.cnpp.ro/home, accesând fereastra intitulată „De ce să îmi fac cont?” şi urmând procedurile indicate, utilizatorii pot afla gratuit informaţii referitoare la propria situaţie ca viitor pensionar. Informații detailate pentru completarea fiecărui câmp al formularului se obțin prin apăsarea butonului „ajutor”.

Cei interesaţi pot crea un cont pe portalul C.N.P.P. (adresa instituţiei este www.cnpp.ro), având posibilitatea accesului complet la serviciile electronice oferite de Casa Naţională de Pensii Publice.

Procedura de creare a unui cont pe portalul CNPP este următoarea:

Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate câmpurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.

Structura formularului este următoarea:

– numele și prenumele

– CNP

– Adresa de e-mail

– Act de identitate

– Adresa de domiciliu.

Se apasă butonul de finalizare formular.

După finalizarea completării formularului se apasă butonul „Tipărire formular acces on-line” pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.

Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse următoarele etape:

– Se semnează cererea;

– Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la Casa Județeană de Pensii Covasna (secretariatul situat la etajul I, camera 14), împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie, pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul; Nu sunt înregistrate cereri online pentru că datele din ele sunt confidențiale și e posibil ca o altă persoană neîmputernicită să aibă acces la informații cu caracter personal.

– Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise solicitantului datele de acces (nume utilizator şi parolă), pe e-mailul specificat de acesta în cerere.

După primirea prin e-mail a numelui de utilizator şi a parolei, solicitanţii vor avea acces gratuit la datele lor personale din sistemul public.

Precizăm că informaţiile referitoare la data ieşirii la pensie au la bază doar acele date individuale care au fost prelucrate electronic. Dacă persoana în cauză deţine documente referitoare la încadrarea în grupe de muncă sau alte acte care completează stagiul de cotizare realizat, condiţiile de pensionare sunt influenţate de aceste elemente.

Din acest serviciu electronic NU SE POT obţine informaţii referitoare la nivelul pensiei pe care ar urma să o primească solicitantul după ieşirea din activitate.

Informații legate de pensiile private – Pilonul II

Persoanele participante la pilonul II obligatoriu de pensii private pot obține informații despre contribuțiile lor virate în contul pensiei private.

Prin intermediul Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România se poate identifica inclusiv fondul privat de pensii la care contribuiți – în cazul în care nu știți la ce fond sunteți înscris.

Accesând site-ul Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România www.apapr.ro, secțiunea „Info participanți” / Verificați pensia privată și urmând instrucțiunile utilizatorilor, puteți crea un cont, cu parolă și utilizator după care cereți fondului de pensii la care sunteți înscris un cod de acces. Având acest cod, puteți verifica dacă angajatorul dvs. a efectuat virarea cotelor stabilite pentru fondul de pensii private.

În cazul în care constatați că angajatorul nu a virat contribuțiile sau că au fost întreruperi în plată, puteți să vă adresați angajatorului pentru clarificări.

Comp. Comunicare CJP Covasna

 

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.