SOCIAL 16 septembrie 2014

Peste două treimi dintre români îşi achită cu greu facturile la timp. Numărul a crescut faţă de 2013

de Mediafax | 719 vizualizări

Peste două treimi dintre români (70%) îşi achită cu greu la timp facturile, rata deteriorându-se pentru al doilea an consecutiv, astfel că, alături de bulgari, sunt cel mai puţin punctuali plătitori din Europa, în condiţiile în care media est-europeană este de 72%, iar cea europeană de 75%.

"Persoanele fizice au la dispoziţie un termen de plată de 33 de zile, faţă de 29 de zile în Europa de Est (cuprinde Rusia, Polonia, Slovacia, Bulgaria, România, Grecia, Ungaria), în timp ce firmele pot achita facturile în 40 de zile, comparativ cu 42 de zile în regiune. Totodată, perioada de întârziere după data scadentă în cazul plăţilor întârziate este de 28 de zile, cu o zi mai mult decât în regiune, relevă datele studiului "Comportamente de plată în ţările europene", realizat la comanda grupului financiar EOS, care activează în principal pe segmentul managementului creanţelor.

La studiul efectuat de institutul de cercetare a pieţei TNS Infratest au participat 2.600 de persoane cu funcţie de

cialis double dose // generic viagra online // sildenafil ratio 100mg fta // can cialis be cut in half // canadian-pharmacy.com viagra
conducere din 12 ţări europene.

"În România avem tendinţa de a face plăţile cu întârziere. Clienţii din România plătesc cu întârziere în proporţie de 24%, mai puţin decât în Bulgaria (25%), dar suntem peste ţările din Europa", a declarat marţi într-o conferinţă de presă Georg Kovacs, director general al companiei EOS KSI România.

Comportamentul de plată al companiilor este determinat de problemele cu lichidităţile, neachitarea facturilor de către clienţii proprii şi situaţia economică actuală, iar cel al persoanelor fizice este influenţat în principal de şomaj.

"Societăţile comerciale româneşti, în comparaţie cu cele din Europa de Est, consideră că în următorii doi ani comportamentul de plată se va îmbunătăţi, în special în sectorul companiilor. Societăţile comerciale însele trebuie să fie active în acest sens. Spre exemplu, ele ar putea reduce termenele de plată sau ar putea apela la furnizori externi de servicii pentru administrarea creanţelor", a afirmat Kovacs.

Pe segmentul persoanelor fizice, 52% dintre respondenţi apreciază că situaţia privind plăţile se va îmbunătăţi, faţă de 34% în Europa de Est, iar pe segmentul companiilor ponderea se situează la 34%, similar cu aşteptările din regiune (33%).

Ameliorarea situaţiei economice actuale, precum şi iniţiativele Guvernului ar putea contribui la îmbunătăţirea comportamentului de plată, consideră reprezentanţii firmelor.

Pe de altă parte, rata creditelor neperformante (datorii care nu mai pot fi recuperate) s-a îmbunătăţit semnificativ, de la aproape 10% în 2012, la 5% în acest an.

Grupul EOS este un furnizor internaţional de servicii financiare personalizate, cu activitatea principală în managementul creanţelor, având circa 20.000 de clienţi în peste 25 de ţări.

Fondată în anul 2002, EOS KSI România face parte din EOS Holding GmbH începând cu 2005. Compania de colectare de creanţe are 11 birouri regionale şi peste 600 de angajaţi.

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.