POLITICA 15 decembrie 2021

Doar 0,3% din populația României circulă cu trenul, deși suntem a opta țară ca lungime a căii ferate din UE

de Mirela Cara Dragu | 900 vizualizări

Secretarul Comisiei de Infrastructură și Transport din Camera Deputaților, deputatul UDMR Benedek Zakariás, a vorbit vineri într-o conferință de presă despre situația căilor ferate din România. Parlamentarul a făcut o comparație cu situația din 1989, când anual se transportau 360 de mii de persoane cu trenul. În 2019, se transportă sub 70 de mii, ceea ce înseamnă aproximativ 0,3% din populația țării, un procent regretabil de mic în condițiile în care trenul este unul dintre cele mai „verzi” mijloace de transport. Soluția ar putea fi un pact național. 

„Înainte de 1989, știți bine să călătorești pe calea ferată a fost ceva extraordinar. Trenurile erau pline, tineretul se ducea la mare, erau acele trenuri ale tineretului care ne duceau la 2 Mai  - Vama Veche atunci nu funcționa cum funcționează acum - navetiști și așa mai departe. Anual, se transportau 360 de mii de persoane în ‘89. În 2019, se transportă sub 70 de mii. Asta înseamnă că 0,3% din populația României circulă cu trenul. De obicei noi, cei din Construcții, spunem că ce este sub 0,3% este neglijabil”, a precizat Benedek Zakariás. 

Deputatul a expus și situația în kilometri a căilor ferate românești. „Am avut 22 de mii de kilometri de cale ferată în‘89. Acum, avem un pic peste 10 mii, aproape 11 mii, din care 39% este electrificată. În Uniunea Europeană, avem peste 300 mii de km cumulat, din care 75% sunt electrificate. Noi suntem a opta țară ca lungime a căii ferate din UE și, la nivel de transport de marfă, la nivel de transport de persoane – n-am date din Bulgaria – suntem pe ultimul sau penultimul loc. Discutăm de 27 de țări, avem a opta cale ferată ca lungime de km și suntem pe locul 26 sau 27”, a informat parlamentarul UDMR. 

Întrebat care este în opinia sa soluția pentru remedierea acestei situații, deputatul a răspuns că este nevoie de un pact național, care să includă tot ce înseamnă implicare, legislativ, executiv și chiar învățământ, cu atât mai mult cu cât în România nu există școli specializate în instruirea mecanicilor de locomotivă.  

Soluționarea problemei căilor ferate din România este cu atât mai importantă, cu cât trenul este unul dintre cele mai puțin poluante mijloace de transport. 

Distribuie articolul:  
|

POLITICA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.