POLITICA 5 decembrie 2012

Candidaţii, luaţi la întrebări

de Covasna Media | 696 vizualizări

Candidatii, luati la intrebariDoar câteva zile ne mai despart de alegerile parlamentare programate duminică, 9 decembrie. Din păcate, în afara unor feţe expuse pe panouri sau din stâlp în stâlp şi a unor fluturaşi îndesaţi în cutia poştală, în care ni se descriu în termeni elogioşi candidaţii, nu au (prea) ieşit la rampă cu ceea ce au făcut pentru alegători până acum şi cu ce își propun să facă dacă intră în Parlament. De aceea am încercat să obținem de la ei mai mult decât sloganuri și îndemnuri, încercând să aflăm răspunsuri punctuale la întrebări de interes pentru toți locuitorii.

 1. Relaţia cu administraţia UDMR a judeţului a fost tot timpul un „cui al lui Pepelea” în care cei mai defavorizaţi erau simpli cetăţeni. Care ar fi soluţia ca românii să nu mai fie un apendice al maghiarilor în judeţ în ceea ce priveşte distribuţia fondurilor?

PETRE STRĂCHINARU (Alianţa România Dreaptă - ARD), senator Colegiul 2:

Noi avem şansa votului uninominal, care exclude resentimentele populaţiei faţă de măsurile necesare, dar nepopulare, pe care partidul pe care-l reprezentăm a fost nevoit să şi le asume cât timp s-a aflat la guvernare. Românii ne vor vota pe noi, cei care ne-am făcut cunoscuţi prin ce am făcut pentru ei, deopotrivă pentru comunitatea locală şi cea judeţeană, acordând votul omului şi nu partidelor, indiferent dacă contracandidaţii noştri sunt susţinuţi politic în plan local sau central. În felul acesta ne vor propulsa în Parlamentul României, unde vom avea pârghiile necesare, în principal amendamentele la proiectele Bugetului de Stat, pentru dirijarea fondurilor către comunităţile şi instituţiile reprezentative ale românilor.

Dar noi nu mizăm neapărat pe obţinerea locului în Parlament, considerând campania electorală un prilej binevenit pentru consultarea cetăţenilor în privinţa nevoilor şi în special în privinţa aspiraţiilor. Pentru că, aşa cum electoratul maghiar este „captiv etnic”, electoratul USL este captivul nevoilor de moment. Noi ne dorim să-l orientam şi pe unul şi pe celălalt spre aspiraţii, prezentându-i în mod real viitorul şi chemându-l alături în efortul de a atenua „şocul” acestuia.

Suntem conştienţi că, în condiţiile judeţului Covasna, puţini dintre candidaţii noştri au şanse în faţa maşinii de vot a  partidelor constituite pe criterii etnice şi a risipei financiare  etalată în materialele de propagandă ale USL, dar acei dintre noi care vor primi voturile necesare accederii în Parlament din partea cetăţenilor dintr-un colegiu uninominal îi vor reprezenta pe toţi românii din judeţ, indiferent cu cine au votat, sprijinind prin dialog cu toate forţele politice, inclusiv cu reprezentanţii UDMR, impunerea în structurile de conducere ale administraţiei judeţului a unor oameni capabili din rândul comunităţii româneşti, interesaţi de bunăstarea generală a acesteia şi nu de cea personală, precum şi înscrierea ca priorităţi în agenda administraţiei judeţene reabilitarea drumurilor de acces către comunităţile româneşti (jumătatea care aparţine judeţului nostru din drumul interjudeţean Sfântu Gheorghe – Teliu pare a fi lăsată intenţionat în paragină), alocarea fondurilor necesare reparării reţelei de drumuri comunale, atragerea de investitori.

Întrucât s-a vehiculat ideea desprinderii zonei Întorsura Buzăului şi trecerea ei în zona administrativă a Braşovului, o catalogăm drept o greşeală, eventual un şantaj bun doar pentru, eventual, a atenţiona administraţia centrală în privinţa abuzurilor administraţiei locale, după cum respingem cu hotărâre şi propaganda întreprinsă de formaţiunile politice maghiare pentru enclavizare teritorială. O idee benefică, pe care o vom susţine în Parlamentul României, este cea a regionalizării, cu finalitate benefică în privinţa gestionării fondurilor europene şi guvernamentale, dar o regionalizare concepută pe considerente economico-financiare şi nicidecum pe criterii etnice.

O altă idee greşită, chiar proastă, nedemocratică este cea a proporţionalităţii în alocarea fondurilor. Promovată de autorităţile judeţene patronate de UDMR, aceasta este păguboasă pentru toţi cetăţenii judeţului, neţinându-se cont de necesităţi, de priorităţi şi de valori – criteriile pe care le vom impune, alături de cele legale, în dirijarea fondurilor din bugetele administraţiei judeţene şi naţionale.

Dacă şi în viitorul mandat guvernamental UDMR va intra la guvernare, liderii locali şi naţionali ai partidelor româneşti aflate la putere trebuie să negocieze „la sânge”, atât la nivel judeţean cât şi la nivel guvernamental, pe lângă principii,  susţinerea financiară a unor proiecte de interes zonal sau judeţean (vezi implicarea noastră în reabilitarea Pieţei „Mihai Viteazul” din Sfântu Gheorghe) şi nu posturile de conducere ale instituţiilor deconcentrate. Reprezentanţii noştri în structurile parlamentare sau guvernamentale se vor aşeza la masa dialogului cu partenerii locali, fiindcă fără dialog respectabil şi respectuos nu va fi respectat nici interesul naţional şi nici cel local – acesta din urmă constând în sprijinirea economiei comunităţilor locale.

HORIA GRAMA (Uniunea Social Liberală - USL), deputat Colegiul 4:

În primul rând, asocierea cu sintagma „cuiul lui Pepelea” a relaţiei cu administraţia UDMR este una deplasată şi nu coincide cu realitatea. „Cuiul lui Pepelea” semnifică un pretext abil, mascat, de a te amesteca permanent în treburile altcuiva.

Relaţia cu administraţia UDMR reprezintă normalitatea şi nu vedem această legătură ca un amestec  în „treburile” lor. Această relaţie trebuie să existe pentru că şi noi suntem cetăţeni ai acestui judeţ şi avem aceleaşi drepturi. Doar printr-o colaborare eficientă putem ajunge la soluţiile optime care vor conduce la dezvoltarea reală a tuturor zonelor judeţului.

Consider că românii nu pot fi priviţi ca un apendice al maghiarilor, ci mai degrabă al  UDMR. Modul de gândire şi acţiune a liderilor UDMR nu coincide cu cel al tuturor maghiarilor, deci e absurd să gândim în acest mod.

Noi avem toată disponibilitatea necesară unei colaborări normale şi am demonstrat asta de-a lungul timpului. Mereu am căutat să îmbunătăţim relaţia cu cei din UDMR, însă deschiderea lor către comunitatea românească practic nu există.

Deşi au fost la guvernare din '90 încoace, nu au multe realizări, judeţul nostru fiind printre cele mai sărace administraţii din ţară. Acest lucru a determinat ca UDMR să piardă mult din electoratul maghiar, afectat şi el de dezastruoasa guvernare PDL, la care UDMR a fost părtaşă. Singura modalitate care îi mai poate ajuta să-şi strângă rândurile sunt manifestările ca cele pentru autonomie şi susţinerea steagului secuiesc, care au avut loc în ultima perioadă, manifestări pur electorale şi care nu duc la nimic bun şi constructiv pentru judeţul nostru.

Soluţia în ceea ce priveşte distribuţia corectă a fondurilor ar fi conştientizarea de către liderii UDMR care se află în fruntea administraţiei locale a faptului că şi zona românească are nevoie de resurse pentru a se dezvolta, iar această dezvoltare ne este benefică nouă, tuturor, cetăţeni atât români, cât şi maghiari ai judeţului.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (Partidul Ecologist Român - PER), deputat Colegiul 1:

În mod normal, distribuţia fondurilor ar trebui făcută avându-se în vedere necesitatea fiecărei localităţi în parte, indiferent de sigla politică pe care o poartă. Cetăţenii ambelor etnii au de suferit din cauza acestei trieri. Aici este vorba de normalitate şi descătuşare emoţională, dacă tot pledăm pentru unitate în diversitate (Sloganul UE).

2. Care credeţi că este cel mai mare minus al adversarilor politici raportat la nevoile şi necesităţile judeţului Covasna? Numiţi însă şi o calitate a celorlalte formaţiuni politice româneşti care v-ar putea aduce într-o eventuală relaţie de colaborare.

RADU ROBERT (ARD), deputat Colegiul 2:

Reprezentanţii comunităţii maghiare au lăsat deliberat întreaga comunitate a judeţului pradă sărăciei, complăcându-se în promovarea unor puseuri naţionaliste, fără acoperire legală şi economică, în defavoarea tuturor locuitorilor judeţului, indiferent de etnia lor. Culmea cinismului  o constituie opţiunea declarată de a lăsa judeţul în zona sărăciei pentru a nu permite infuzia financiar-economică din partea unor de investitori de altă etnie decât cea maghiară.

Deşi au fost o bună perioadă postdecembristă la guvernare, uneori susţinuţi şi de UDMR, cei ce se erijează în plan local drept reprezentanţii actualei puteri nu au făcut nimic pentru comunitatea locală, pierzându-se în polemici sterile cu reprezentanţii celorlalte partide şi în special cu UDMR, pierzând din vedere că, pe lângă aspectele identitare, de importanţă majoră este respectul faţă de nevoile cetăţenilor.

Atitudinea publică constantă, cel puţin declarată, în problema respectării prevederilor Constituţiei este un fapt de apreciat, după cum faptul că principalul partid de guvernământ are primari în unele comunităţi preponderent româneşti din judeţ, deţinând, de cele mai multe ori, şi majoritatea în consiliile locale, impune cu necesitate o colaborare în eventualitatea accederii la guvernare a formaţiunii noastre politice.

HORIA GRAMA (USL), deputat Colegiul 4:

Este foarte dificilă realizarea unei statistici obiective privitoare la minusurile adversarilor politici. Sunt multe şi diferite în funcţie de apartenenţa politică a fiecăruia.

Dacă mă gândesc la cei din UDMR, cred că cel mai mare minus al lor ar fi politica separatistă pe care o practică de atâţia ani şi care nu are nicio legătură cu nevoile şi necesităţile locuitorilor judeţului nostru. Nu au demonstrat, deşi cum bine ştiţi au făcut parte din aproape toate guvernele ţării de după Revoluţie, că sunt capabili să genereze dezvoltarea judeţului. Prin politica lor au determinat doar sărăcirea populaţiei covăsnene şi îngrădirea tuturor posibilităţilor de evoluţie a acestei administraţii pe care o conduc de atâta timp deşi, cum am mai spus, au avut toate pârghiile necesare să aducă prosperitatea de care avem nevoie. Au contribuit  împreună cu  PDL la falimentarea României.

De asemenea,  adversarii de la PDL au avut timp să-şi demonstreze abilităţile, însă au fost prea preocupaţi cu furtul banilor publici. Au tăiat veniturile bugetarilor cu 25%, astfel  milioane de români au fost duşi în sărăcie, au desfiinţat şcoli şi spitale, au redus indemnizaţia pentru mame, au tăiat pensiile sub 1.000 de lei prin introducerea plăţii asigurărilor de sănătate, au acoperit furtul de la legea pensiilor, frauda lor a dus la blocarea fondurilor europene pentru România, au distrus peste 150.000 de firme prin menţinerea nejustificată a inpozitului forfetar şi dacă vor reveni la putere, cu siguranţă vor proceda la fel ca şi în perioada 2009-2011.

Celelalte formaţiuni politice din judeţ sunt aproape inexistente, însă de-a lungul timpului am realizat câteva alianţe la nivel local deşi acestea nu au avut rezultatele aşteptate de noi. Am fost şi suntem deschişi colaborării cu alte partide, atât timp cât efectele vor fi benefice comunităţii româneşti pe care o reprezentăm. Ca şi la nivel naţional, USL Covasna reprezintă unuinea a patru formaţiuni politice (PSD, PNL, PC, UNPR) unite pentru a reda ţării bunăstare, prosperitate, corectitudine şi bun-simţ.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (PER), deputat Colegiul 1:

Minusul major este starea de vegetativă omniprezenţă în ultimele decenii, stare care a dus la căderea şi degradarea mai multor puncte cheie economice: resurse, agricultură, încredere.

Fiecare formaţiune politică are calităţile şi defectele ei, însă în situaţia grea în care se află momentan ţara, aceste calităţi trebuie să fie şi puse în practică. Vorbele sunt apanajul multor doritori de funcţii înalte, faptele însă îi trădează.

 

Întrebare economică

Blocajele financiare ale primăriilor din zona românească sunt o realitate bine-cunoscută. Cum veţi acţiona pentru a reduce aceste blocaje şi pentru a atrage fonduri atât către administraţia locală cât şi către alte instituţii româneşti – şcoli, instituţii culturale, spitale etc.?

LIVIU COMĂNECI (ARD), deputat Colegiul 3:

Programul propus de ARD pentru guvernare este unul solid şi realist, care se diferenţiază de promisiunile populiste pe care le aud oamenii în fiecare campanie electorală. Sunt enumerate soluţii clare, palpabile, cu ancorare în resursele bugetare locale şi naţionale, ceea ce previne derapajele şi blocajele financiare ale administraţiei locale.

Dar de „blocajele” primăriilor sunt datori să răspundă aleşii locali şi guvernanţii – noi trebuie să veghem ca aceştia să aibă o legislaţie flexibilă, care să le permită iniţierea şi derularea unor proiecte şi programe social-economice de importanţă locală, dar trebuie să ne aplecăm spre nevoie omului de rând care, la rândul său, să poată accesa fonduri guvernamentale şi europene.

Reprezentanţii noştri în Parlamentul României au atras si până acum astfel de fonduri, lor datorându-li-se în exclusivitate continuarea şi finalizarea lucrărilor de construcţie a Spitalului din Întorsura Buzăului şi a Dispensarului uman din comuna Valea Crişului, restaurarea bisericilor ortodoxe – monumente istorice din Belin şi Bixad, susţinerea financiară a unor proiecte şi programe culturale iniţiate de ONG-uri (Liga Cultural – Creştină „Andrei Şaguna”, Fundaţia „Mihai Viteazul”, Asociaţia „Carpaţilor Răsăriteni”) sau de instituţii culturale, artistice şi ştiinţifice reprezentative (Muzeul Spiritualităţii Româneşti – restaurarea icoanelor şi a obiectelor de cult aflate în patrimoniu; Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni – includerea instituţiei în categoria muzeelor de importanţă naţională, amenajarea expoziţiei permanente, restaurarea clădirii primei şcoli româneşti şi a Casei memoriale Romulus Cioflec; Centrul de Cultură Arcuş – iniţierea şi finanţarea unor programe şi proiecte de importanţă locală, naţională şi internaţională: stagii de rezidenţă artistică, simpozioane de pictură şi grafică, gale muzicale etc.; Teatrul „Andrei Mureşanu” – asigurarea unui sediu propriu şi fonduri pentru amenajarea acestuia). Aceste realizări, la care se adaugă numeroase altele – în special cele din domeniul învăţământului: şcolarizarea copiilor de etnie română care nu au şcoli în limba română în localităţile de domiciliu, repararea şi renovarea unor unităţi de învăţământ din Barcani şi Întorsura Buzăului, construirea unui nou local de şcoală în locul celei inundate de 17 ori în localitatea Zăbrătău, comuna Sita Buzăului etc. – au fost posibile datorită implicării fără scop electoral în problemele comunităţii, fie că am fost la guvernare sau, cu atât mai merituos,  în opoziţie.

Vom continua aceste preocupări, aşa cum am făcut-o şi până acum, cu imparţialitate politică şi etnică, spre deosebire de adversarii noştri politici, noi sprijinindu-i şi pe viitor pe toţi primarii, indiferent de culoarea lor politică. Modalitatea principală o va constitui depunerea de amendamente la proiectele Legii Bugetului de Stat din anii viitori, asigurarea finanţării multianuale prin bugetul de stat a programelor complexe şi de lungă durată, stabilirea priorităţilor în privinţa nevoilor din comunităţile româneşti şi impunerea unei relaţii normale cu acestea din partea reprezentanţilor UDMR din conducerea administraţiei judeţene. Avem în vedere atragerea, în comun, a co-finanţărilor din fonduri europene pentru extinderea serviciilor medicale existente în spitalele judeţului, în special a celor din spitalul întorsurean, diversificarea învăţământului profesional, potrivit necesităţilor comunitare, susţinerea financiară a unor manifestări culturale, artistice şi ştiinţifice cu specific local dar cu impact naţional organizate de instituţiile de profil din judeţ şi iniţierea unor manifestări menite să pună în valoare bogăţia naturală şi umană a tuturor zonelor şi comunităţilor din judeţul Covasna

HORIA GRAMA (USL), deputat Colegiul 4:

Ineficienţa în gestionarea fondurilor destinate finanţării primăriilor din zona românească reprezintă o consecinţă imediată a politicii tendenţioase a factorilor de decizie UDMR-işti din administraţia de la nivel judeţean.

Ca urmarea a dialogului permanent şi a implicării directe sunt la curent cu toate problemele care afectează implementarea proiectelor ce vizează modernizarea  infrastructurii localităţilor româneşti.

Mă voi lupta, ca şi până acum, şi voi acorda sprijin nemijlocit primăriilor în dialogul cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi guvernamentale pentru corectarea deficitelor şi  eficientizarea alocării echitabile de fonduri. În viitoarea legislatură mi-am propus să iniţiez un proiect de lege ce vizează susţinerea şi alocarea de resurse financiare suplimentare învăţământului în limba română din Covasna şi Harghita. De asemenea, voi acorda o atenţie deosebită spitalului din oraşul Întorsura Buzăului în perspectiva îmbunătăţirii asistenţei medicale şi a serviciilor de specialitate, atât de necesare locuitorilor zonei.

EMIL PANTELIMON (USL), deputat Colegiul 1:

Acțiuni concrete, făcute cu bună credință, dar și cu pragmatism, depunerea de proiecte pentru obiective realizabile și o urmărie continuă a liniilor de finanțare. Reușitele de până acum mă fac să cred că odată ce îți dorești și muncești suficient de mult pentru un obiectiv, nu are cum să nu-ți reușească.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (PER), deputat Colegiul 1:

Partidul Ecologist Român are în vedere punerea în practică a mai multor proiecte: împăduriri, cercetarea resurselor şi dezvoltare agricolă. În momentul în care vom veni cu proiectele noastre pentru relansarea acestor domenii, implicând, fireşte, şi oamenii din acele localităţi, „mai marii” vor fi, poate, „mişcaţi” şi vor redirecţiona anumite fonduri şi înspre om-natură-cultură practică şi spirituală.

Întrebare culturală

În aspectele legate de spiritualitatea românilor din Covasna, Biserica Ortodoxă joacă cel mai important rol. Cum credeţi că trebuie susţinută această relaţie?

GHEORGHE ION (ARD), senator Colegiul 1:

Zona Covasnei şi a Harghitei nu mai este, aşa cum s-a exprimat cândva un bătrân preot, „batalionul de pedeapsă al preoţimii din ţară”.

Odată cu înfiinţarea Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei şi întronizarea Înalt Prea Sfinţitului Ioan în fruntea acesteia, biserica ortodoxă şi-a recâştigat în zonă prestigiul şi demnitatea. Stau mărturie restaurarea lăcaşelor de cult – monumente istorice, repararea celor vitregite de vremuri şi de dispariţia prin înstrăinarea de neam, limbă şi credinţă a enoriaşilor, construirea unor noi biserici în comunităţile lipsite timp îndelungat de prezenţa slujitorilor acestora, ctitorirea – în judeţul Covasna – a aşezămintelor monahale de la Mărcuş, Sita Buzăului şi Valea Mare, precum şi multe alte fapte de cultură spirituală realizate prin vrednica şi înţeleapta păstorire a Părintelui Ioan, la care şi-au adus o modestă contribuţie şi reprezentanţii aleşi ai formaţiunii politice din partea căreia candidez la alegerile din 9 decembrie.

Biserica ortodoxă din judeţul Covasna trebuie sprijinită în primul rând printr-o atitudine fermă în privinţa respectului cuvenit din partea conaţionalilor noştri maghiari faţă de valorile acesteia, prin condamnarea denigrărilor permanente şi a atitudinii duşmănoase la care este permanent supusă de reprezentanţii celorlalte culte şi de liderii politici care îndoctrinează şi învrăjbesc populaţia. Prin grija Înalt Prea Sfinţitului Ioan Selejan, majoritatea parohiilor din judeţ sunt încadrate cu preoţi tineri, care au aprofundat o cultură bisericească şi laică temeinică, buni cunoscători, în calitate de fii ai locului, ai nevoilor comunităţilor pe care le păstoresc, aceştia putând fi partenerii noştri în tot ceea ce ne propunem să întreprindem spre bunăstarea comunităţilor faţă de care suntem deopotrivă datori.

Ultimul dintre monumentele istorice bisericeşti din judeţul Covasna care necesită urgente lucrări de restaurare este biserica ortodoxă din Breţcu a cărei pictură originală trebuie salvată prin continuarea intervenţiilor şi solicitărilor către Oficiul Patrimoniului Naţional, după cum vom întreprinde demersuri la departamentul de Stat pentru Culte în vederea finanţării lucrărilor de reparaţii şi întreţinere la Catedrala Ortodoxă din Sfântu Gheorghe. Trebuie salvate şi reînviate tradiţiile populare strămoşeşti, în spiritul Legii patrimoniului imaterial, sprijinind manifestările artistice şi cultural – ştiinţifice ce se vor iniţia sub patronajul bisericii ortodoxe. Există comori patrimoniale inestimabile în custodia Muzeului Spiritualităţii Româneşti, icoane vechi, odăjdii şi obiecte de cult, a căror restaurare trebuie continuată, inclusiv sprijinită financiar, în cadrul parteneriatului realizat în urmă cu 8 ani cu binecuvântarea Părintelui Ioan, cu Catedra de restaurare a Universităţii Naţionale de Arte. Dorim, de asemenea, să ne implicăm activ şi în proiectele sociale derulate în judeţ de reprezentanţii bisericii ortodoxe.

HORIA GRAMA (USL), deputat Colegiul 4:

Biserica a reprezentat permanent un pilon de sprijin în societate, cu atât mai mult în Covasna, fiind printre singurele instituţii care au garantat păstrarea tradiţiilor, obiceiurilor, specificului culturii, într-un cuvânt a spiritualităţii româneşti.

Am contribuit efectiv la susţinerea Bisericii Ortodoxe din judeţ, prin atragerea de fonduri în valoare de peste 500.000 de lei provenite de la Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional şi Consiliul Judeţean, destinate reabilitării şi întreţinerii lăcaşurilor de cult. Având binecuvântarea Înalt Prea Sfinţiei Sale Ioan Selejan, Arhiepiscop al Covasnei şi Harghitei, am iniţiat programul „Pelerinaj la Mănăstirea Izvorul Mureşului” de care s-au putut bucura peste 500 de credincioşi.

Mi-am propus ca şi pe viitor să sprijin Biserica Ordodoxă pentru a contribui astfel la menţinerea patrimoniului spiritual românesc.

EMIL PANTELIMON (USL), deputat Colegiul 1:

Și Biserica Ortodoxă este importantă și trebuie încurajată, dar și celelalte inițiative publice sau private care promovează spiritualitatea românilor merită încurajate în Sfântu Gheorghe. De fapt, cred că tot ce ține de cultură și spiritualitate, ba chiar și de multiculturalitate, ar trebui sprijinit substanțial de la București. „Legea Stagiunilor Municipale”, pe care o voi propune în Parlament, încurajează descentralizarea culturii și deschiderea instituțiilor naționale față de orașele mai mici.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (PER), deputat Colegiul 1:

Biserica este „Stâlp şi temelie a adevărului”. Numai creştini şi pioşi fiind, am fost îndrumaţi şi ajutaţi de Protector în fiecare veac şi mileniu. Biserica Ortodoxă are reprezentanţi de seamă în teritoriul covăsnean, care prin munca lor spirituală şi practică vor întări calitatea neamului până în Ziua cea de pe urmă.

 

Întrebare domeniu social

Chiar şi după 20 de ani, zona Întorsurii încă mai caută tranziţia de la industrializarea comunistă spre o nouă soluţie care să fie potrivită condiţiilor geo-climatice, sociale şi economice. Care este viziunea dvs. în ceea ce priveşte strategia de dezvoltare a zonei, crearea de locuri de muncă, precum şi crearea unei infrastructuri care să aducă prosperitate zonei?

VALENTIN IONAŞCU (ARD), deputat Colegiul 4:

Având în vedere că zona Buzaielor este o zonă slab industrializată, consider că trebuie valorificat potențialul silvic, zootehnic, turistic și excedentul forței de muncă locale. În situația în care opțiunea cetățenilor din colegiu va fi aceea de a-i reprezenta în Parlamentul țării în calitate de deputat, voi iniția cu prioritate următoarele acte normative: intabularea terenurilor cetățenilor, în regim de urgență, cu implicarea administrației locale și finanțată din bugetul de stat; impozitarea diferențiată a terenurilor agricole: scutirea de impozit a terenurilor lucrate și stabilirea unor impozite mai mari pentru terenurile agricole abandonate; scutirea de impozitare a profitului obținut din agricultură reinvestit în sisteme de irigație; reintroducerea studiilor sumare de amenajare silvică pentru proprietarii de păduri; constituirea de partizi pentru populație, în scopul vânzării pe picior de către structurile silvice, direct la cetățean, la prețuri mult mai mici, a lemnului de foc şi a lemnului destinat construcțiilor; înființarea în regim de urgență a Camerelor Agricole Județene, cu  reprezentare la nivelul fiecărei localități; înființarea, prin accesarea unor fonduri europene și de la bugetul de stat, de depozite locale pentru constituirea unor rezerve de cereale la prețuri accesibile populației, precum și pentru depozitarea produselor agricole obținute de localnici; stimularea creării de locuri de muncă prin scutirea de impozit, pe o perioadă de 2 ani, a firmelor care angajează până la 5 salariați; reducerea impozitului pe profit de la 16% la 12%, crescând astfel capitalul societăților pentru  dezvoltare prin investiții noi.

În egală măsură, voi susţine o serie de proiecte vizând dezvoltarea infrastructurii din zonă: asfaltarea drumului național DN13E, tronsonul Barcani-Zagon, a drumului județean 121A tronsonul Sărămaș-Valea Mare, precum și crearea unei legături directe cu reședința de județ, orașul Sfântu Gheorghe, pentru cetățenii din zona Buzaielor, pe traseul Întorsura Buzăului-Floroaia Mare-Dobârlău-Sfântu Gheorghe; protejarea gospodăriilor prin lucrări de corectare a torenților şi regularizarea cursurilor de apă; continuarea şi definitivarea  lucrărilor de regularizare a albiei râului Buzău pe tronsonul Sita Buzăului – Crasna; susţinerea şi promovarea tuturor proiectelor legate de alimentarea cu apă curentă a gospodăriilor, de canalizare şi asfaltare a străzilor din interiorul localităților; modernizarea spitalului din orașul Întorsura Buzăului şi diversificarea serviciilor medicale oferite de acesta; facilitarea accesului cetățenilor la servicii administrativ-financiare prin  deschiderea unor birouri de specialitate în zonă; iniţierea unor manifestări specifice pentru promovarea valorilor naturale şi umane ale zonei; revigorarea unor tradiţii locale din domeniul oieritului, creşterii animalelor, silviculturii, al industriilor manufacturiere (prelucrarea lemnului, artizanatul).

HORIA GRAMA (USL), deputat Colegiul 4:

În viziunea mea şi a formaţiunii politice pe care o reprezint, cea mai eficientă strategie de dezvoltare economico-socială pe termen mediu şi lung o reprezintă investiţiile în agricultură. Voi susţine implemtarea programelor ce vizează această direcţie, dat fiind profilul preponderent agricol al regiunii, precum şi potenţialele surse de venit ale populaţiei din zonă.

Printre măsurile importante avute în vedere pot menţiona: înfiinţarea unor centre de colectare şi vânzare a animalelor, a produselor lactate, a fructelor şi legumelor; infiinţarea de micro fabrici de procesare care să deservească producătorii; negocieri în perspectiva măririi subvenţiilor de la UE; realizarea gratuită a cadastrului pentru terenurile agricole în vederea constituirii unei pieţe a terenurilor agricole; finalizarea camerelor agricole şi transformarea acestora în furnizori de consultanţă pentru fermieri şi tineri intreprinzători din mediul rural.

Măsurile prezentate mai sus fac parte dintr-o strategie naţională menită să genereze noi locuri de muncă şi venituri suplimentare fermierilor, să încurajeze producţia tradiţională şi ecologică, altfel spus să aducă prosperitate zonei.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (PER), deputat Colegiul 1:

Zona Întorsurii a fost binecuvântată de Dumnezeu cu natură dătătoare de resurse utile vieţii omului. Soluţionarea problemei economice a zonei ar trebui săvârşită în primul rând de reprezentanţii care cer votul populaţiei băştinaşe. Putem comasa investitori, dar acest lucru trebuie să fie dorit. Nu există scuză plauzibilă pentru situaţia actuală a zonei şi a ţării.

 

Întrebare generală

Care sunt atuurile dvs. şi ale formaţiunii din care faceţi parte şi care credeţi că sunt motivele pentru care covăsnenii ar trebui să vă voteze?

VIOREL RADU (ARD), deputat Colegiul 1:

În ceea ce priveşte relaţia mea cu locuitorii municipiului Sf. Gheorghe, principalul meu atu prin care mă distanţez hotărâtor de contracandidaţii mei, este calitatea mea de om de acţiune. Mai puţină vorbărie goală, mai puţin somn în Parlament, mai multă acţiune în viaţa reală. Mai puţine promisiuni, mai multă acţiune. Mai puţină gargară, MAI MULTE LOCURI DE MUNCĂ. În anul 2013 voi crea peste 200 de noi locuri de muncă în municipiul Sf. Gheorghe, iar până la sfârşitul anului 2014, în total, în jur de 1.000 de locuri de muncă în aceeaşi unitate de producţie în domeniul industriei BIO.

HORIA GRAMA (USL), deputat Colegiul 4:

Din păcate trăim într-o ţară în care se consolidează tot mai mult ideea că nimic nu funcţionează, că totul este o improvizaţie şi că singurul scop al oricărui politician este să fure şi el câte ceva. S-a distrus spiritul comunitar, ideea de patriotism şi-a pierdut valoarea, nu există nici speranţă, nici proiecte, nici proiecţii bazate pe certitudini.

Ca să începem reconstrucţia, trebuie ca statul să funcţioneze.

Soluţia USL este să facem România puternică! Să dăm acestei ţări un nou proiect, prin care să îi întărim instituţiile, să aducem prosperitate, bunăstare, corectitudine şi bun-simţ.

În primele 6 luni de guvernare ne-am ţinut de cuvânt. Am început să reparăm nedreptăţile şi vom continua să oprim jaful PDL şi să construim o nouă Românie.

În viziunea noastră, a celor din USL, buna guvernare presupune câteva principii simple pe care ni le asumăm şi le vom pune în practică în următorii ani de guvernare. Respectăm  regulile statului de drept şi drepturile individuale, aşa cum sunt ele prevăzute în Constituţie. Sprijinim libertatea economică, iniţiativa privată şi competiţia corectă, căi eficiente în combaterea sărăciei. Vrem să redăm românilor speranţa şi încrederea, promovăm politici sociale sustenabile care să ofere accesul liber şi egal la educaţie şi sănătate şi care să asigure tuturor românilor o viaţă demnă. Nu promitem mai mult decât putem face.

Am fost, sunt şi voi fi mereu alături de covăsneni. Candidez din doriţa de a reprezenta şi apăra interesele noastre, ale românilor, la cel mai înalt nivel, inspirat de aceleaşi  principii şi valori care m-au însoţit şi până acum, având convingerea că am pregătirea, experienţa, recunoşterea şi demnitatea impuse de responsabilitatea îndeplinirii unui nou mandat de deputat. Pe 9 decembrie vă aştept la Vot!

EMIL PANTELIMON (USL), deputat Colegiul 1:

Am reușit să inițiez, să particip și să conduc o suită de proiecte importante până acum și cred că am demonstrat că sunt un om cu mintea deschisă și cu sufletul întotdeauna legat de Sfântu Gheorghe și de oamenii săi minunați, români și maghiari deopotrivă. Nu vreau să fiu votat decât pentru normalitatea pe care mi-o doresc promovată pentru și în interesul acestei zone, pentru și în interesul tinerilor extraordinari care se află în această comunitate.

VASILE ANTONIE TĂMAŞ (PER), deputat Colegiul 1:

Atuurile mele sunt tinereţea şi spiritul făcător de bine. Relaţia mea cu oamenii este în primul rând de natură spirituală, pentru că omul este înnobilat în primul rând printr-o vorbă bună. În practică, pot fi folositor şi pot atinge Everestul propus, dar numai dacă Partidul Ecologist Român va intra în Parlamentul României. Avem forţă şi inteligenţă, vom oferi tărie şi calitate!

Distribuie articolul:  
|

POLITICA

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.