LIFESTYLE 25 august 2015

Fetele sunt la vârsta de doi ani mai independente și mai sociabile decât băieții

de Agerpres | 49 vizualizări

La vârsta de doi ani, fetele sunt mai independente și au mai multe abilități sociale decât băieții, potrivit unui studiu norvegian efectuat în grădinițe de copii, publicat în Germania de revista „Early Childhood Educational Journal” și citat de agenția DPA.

„Ne-am așteptat să găsim diferențe, dar am fost surprinși că au fost atât de mari”, a spus Aud Toril Meland, unul dintre autorii studiului efectuat de „Reading Centre” al Universității din Stavanger, în colaborare cu orașul Stavanger.

Cea mai mare diferență a fost în învățarea mersului la toaletă. În timp ce 21,3 la sută dintre fete nu mai purtau scutece la vârsta de doi ani și anunțau atunci când aveau nevoie la toaletă, numai 7,5 la sută dintre băieți făceau același lucru. În același timp, 67,8 la sută dintre fete au arătat interes pentru utilizarea oliței sau toaletei, comparativ cu numai 42,1 la sută dintre băieți.

Datele pentru acest studiu au fost strânse prin „observarea structurată” a unui număr de 535 băieți și 509 de fete cu vârste cuprinse între 30 și 33 de luni, pe o perioadă de trei luni.

În ceea ce privește mâncatul și băutul independent la masă, 62,1 la sută dintre fete reușeau acest lucru, comparativ cu 49,7 la sută dintre băieți.

Fetele au fost înaintea băieților și în ceea ce privește competențele sociale. Ele au participat mai mult la activitățile din grădiniță și au interacționat mai mult cu ceilalți copii.

„Într-o mare măsură, aptitudinile sociale și activitățile de zi cu zi sunt în legătură cu înțelegerea limbajului copiilor, abilitățile motorii și auto-reglementarea. Buna dezvoltare a limbajului la fete ar putea contribui la exprimarea în mai mare măsură a nevoilor și dorințelor lor decât în cazul băieților”, a spus Meland. „De asemenea, competențele lingvistice la copii ar putea influența poate alte activități, cum ar fi participarea la conversații în timpul mesei, îmbrăcatul și dezbrăcatul și deplasarea de la o activitate la alta”, menționează DPA.

Autorii au indicat ca „limită” a studiului faptul că observațiile aparțin unor educatoare — persoane de sex feminin — care ar fi putut influența concluziile cercetărilor. În grădinițele norvegiene, educatoarele reprezintă 93 la sută din întregul personal al acestora.

Scorurile mai mari ale fetelor pot fi legate de faptul că, în general, „copiii sunt socializați conform modelelor tradiționale de gen”, au precizat autorii studiului. „Cu toate acestea, nu putem exclude probabilitatea diferențelor biologice între sexe”, mai notează sursa citată de agenția DPA.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.