LIFESTYLE 25 martie 2013

Cum îţi scoţi din cap un cântec care te "bântuie" cu orele

de Covasna Media | 775 vizualizări

Cu siguranţă vi s-a întâmplat să ascultaţi o melodie sau pur şi simplu un fragment dintr-un cântec şi apoi să nu reuşiţi să vi-l scoateţi din minte indiferent ce aţi face. Cercetătorii au descoperit acum "reţeta" care vă va scăpa de această problemă.

Cântecele care vă rămân în minte şi o zi întreagă nu sunt cea mai mare problemă în viaţă, dar cu siguranţă pot fi sâcâitoare, mai ales dacă nici măcar nu sunt melodii care să vă placă în mod deosebit. Oamenii de ştiinţă au studiat problema şi au găsit câteva soluţii care vă pot ajuta să uitaţi de melodiile care vă "bântuie" cu orele şi care nu vă dispar din minte nici dacă aplicaţi metoda "cui pe cui se scoate".

Potrivit cercetătorilor, cea mai mare probabilitate să rămâi "blocat" pe o melodie este atunci când asculţi artişti ca Lady Gaga, Rihanna sau Beyonce. Dacă vi se întâmplă, aţi putea încerca să rezolvaţi jocuri simple de cuvinte, precum anagramele, ceea ce vă poate ajuta să uitaţi de cântecelul enervant pe care îl fredonaţi sau pe care îl auziţi în cap de ore bune.

O echipă de cercetători de la Western Washington University a realizat un studiu la care au participat mai mulţi voluntari. După ce aceştia din urmă ascultau cântece "cu lipici", care le rămâneau în memorie, erau puşi să rezolve jocuri de cuvinte simple, precum anagramarea a cinci litere, ceea ce a dat rezultate uluitoare.

Un alt joc care şterge din memorie cântecele sâcâitoare este Sudoku. Condiţia este, însă, ca jocurile să nu fie foarte dificile, pentru că atunci randamentul metodei ar fi unul scăzut. "Anagramele sau cititul unei cărţi bune pot ajuta la ţinerea melodiilor sâcâitoare la distanţă. Provocarea nu trebuie să fie, însă, prea solicitantă, dar nici prea uşoară. Dacă faci ceva mecanic, cum ar fi condusul sau mersul pe jos, nu îţi foloseşti întreaga capacitate cognitivă, aşa că este loc suficient pentru ca tonomatul din capul tău să ăprnească. Trebuie să găseşti calea de mijloc", a explicat psihologul muzical Ira Hyman, şeful echipei de cercetători.

Potrivit autorilor studiului, Lady Gaga, Beyonce şi The Beatles sunt artiştii ale căror melodii se lipesc de mintea ascultătorilor ca marca de scrisoare. Cântecele cu cel mai mult lipici sunt Alejandro şi Bad Romance de la Lady Gaga, Call Me Maybe (Carly Rae Jepsen), Single Ladies (Beyonce), She Loves You şi I Wanna Hold Your Hand (The Beatles), SOS (Rihanna), You Belong with Me (Taylor Swift) şi Waterloo (ABBA), scrie Daily Mail.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.