LIFESTYLE 9 iulie 2014

Cinci motive pentru care ar trebui să consumaţi cafea înainte să faceţi exerciţii fizice

de Covasna Media | 44 vizualizări

În general, majoritatea persoanelor consideră cafeaua un viciu, dar aceasta poate avea şi numeroase avantaje. În cazul în care aveţi o viaţă activă şi mergeţi constant la sala de fitness, cofeina vă poate oferi beneficii funcţionale pentru exerciţiile fizice. Care sunt cele cinci motive pentru care ar trebui să consumaţi cafea înainte de a face exerciţii fizice?

Îmbunătăţirea circulaţiei

Un nou studiu japonez a cercetat efectele cafeinei asupra circulaţiei persoanelor care nu beau cafea în mod constant, scrie MedLive. Fiecare participant a băut o cană de cafea, doar că unii au primit cafea normală, în timp ce alţii au consumat cafea decofei­nizată. Ulterior, oamenii de ştiinţă au măsurat fluxul de sânge. Cei care au băut cafea cu cofeină au prezentat o creştere de 30% a fluxului sanguin în 75 de minute. Dacă circulaţia sângelui este mai bună, aşa va fi şi antrenamentul de la sala de fitness.

Mai puţină durere

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Illinois au descoperit că persoanele care au consumat cafeină înainte de a face exerciţii fizice de mare intensitate şi-au redus durerile musculare.

O memorie mai bună

Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Johns Hopkins University a descoperit că un consum optim de cafeină îmbunătăţeşte memoria, acţionând timp de 24 de ore după ce este consumată. Cercetătorii au oferit persoanelor care nu consumau cafea în mod regulat, fie un placebo, fie 200 de miligrame de cafeină la 5 minute după ce aceştia au studiat o serie de imagini. A doua zi, ambele grupuri au fost rugate să îşi amintească imaginile, grupul căruia îi fusese administrată cofeină având rezultate mult mai bune. Acest impuls oferit creierului ar putea fi de mare ajutor în timpul activităţii fizice, în special atunci când trebuie să vă amintiţi exerciţii sau rutine specifice.

Conservarea muşchilor

Într-un studiu efectuat pe animale, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Coventry au arătat cum cafeina a ajutat în cazul persoanelor care experimentau pierderi ale masei musculare, cauzate de înaintarea în vârstă. Efectele protective au fost observate atât la nivelul diafragmei, muşchiul primar utilizat pentru respiraţie, dar şi la nivelul musculaturii scheletice. Rezultatele indică faptul că un consum moderat de cafeină ar putea ajuta la păstrarea condiţiei fizice generale, precum şi la reducerea riscului de leziuni legate de vârstă.

Mai multă energie pentru muşchi

Un studiu recent, publicat în Journal of Applied Physiology, a descoperit că o cantitate mică de cafea, consumată după ce aţi făcut exerciţii fizi­ce, ar putea fi benefică, în special în cazul sportivilor de anduranţă. Cer­cetarea a descoperit că spre deosebire de consumul de carbohidraţi, combinaţia din­tre aceştia şi cofeină a dus la o creştere de 66% a glicogenului muscular. Glicogenul, tipul de carbohidraţi care se stochează în muşchi, furnizează energie în timpul exerciţiilor fizice. O rezervă mai mare de energie înseamnă că data viitoare când veţi face exerciţii fizice, veţi avea capacitatea de a lucra exerciţii mai grele pentru o perioadă mai lungă de timp.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.