LIFESTYLE 6 ianuarie 2015

Alimente care te ajută să te laşi de fumat

de Covasna Media | 66 vizualizări

Poate părea surprinzător, dar multe persoane care fumează îşi doresc în mod sincer să scape de acest viciu, fiind conştiente că tutunul le pune sănătatea în pericol. Însă renunţarea la fumat necesită, pe lângă voinţă, şi un plan bine pus la punct prin care organis­mul să resimtă cât mai puţin efectele scăpării de nicotină, scrie adevarul.ro.

Deşi există la ora actuală nenumărate metode prin care puteţi renunţa la fumat (plasturi cu nicotină, ţigări electronice, tratamentul medical etc.), cel mai bun mod prin care puteţi să vă ţineţi departe de tutun este să îl înlocuiţi cu anumite alimente care vă vor revigora organismul.

1. Laptele. Unul dintre alimente care te ajută să te laşi de fumat este chiar laptele, datorită valorii sale nutritive. Mai mult decât atât, un studiu realizat la Universitatea Duke a arătat că fumătorii care consumau un pahar de lapte înainte să îşi aprindă o ţigară nu mai erau încântaţi de gustul nicotinei. Aceştia spunea că dintr-o dată ţigările au un gust amar după lapte.

2. Ţelina, morcovii, castraveţii. Pentru a scapă de fumat puteţi consuma cât mai multe legume precum ţelina, morcovul, dovlecelul sau castravetele. Unii specialişti susţin că un consum cât mai mare al acestor legume vă poate reduce dependenţa de nicotină. Cu toate acestea, există însă şi legume care vă pot face să vă doriţi tot mai mult o ţigară. Este vorba despre legumele dulci, cum ar fi mazărea şi porumbul, glucoza din ele stimulând anumite zone din creier responsabile cu plăcerea, lucru care v-ar putea face să vă aprindeţi şi o ţigară.

3. Sucul de portocale. Este important de ştiut că fumatul epuizează foarte repede surplusul de vitamina C din corp, o substanţă deosebit de importantă de altfel în imunitatea organismului. Astfel, dacă doriţi să fiţi sănătos şi în acelaşi timp să vă mic­şoraţi apetitul pentru fumat consumaţi cât mai des sucuri de portocale sau de lămâie.

4. Alune sărate. Atunci când simţiţi nevoia să vă aprindeţi o ţigară încercaţi mai degrabă să mâncaţi câteva alune sărate. În doar câteva minute ar trebui să nu mai aveţi parte de dorinţa de a fuma. Cu toate acestea, este important să aveţi grijă de cantitatea de sare pe care o consumaţi.

5. Ginsengul. Pe lângă utilizările sale de cei care vor sa slăbească, celebra plantă chinezească poate fi folosită cu înceredere şi de către cei care vor să se lase de fumat. Ginsengul are capacitatea să blocheze eliberarea dopaminei din creier după fumat. Cu toate acestea, nu este recomandată utilizarea ginsengului zilnic, ci doar de 3-4 ori pe lună.

6. Guma de mestecat. Chiar dacă nu este un ali­ment în adevăratul sens al cuvântului, chiar şi guma de mestecat va poate ajuta să amânaţi cel puţin aprinderea unei ţi­gări. Dacă doriţi să vă lăsaţi de fu­mat, asiguraţi-vă că evitaţi alcoolul, ca­feaua, car­nea roşie, deoarece aceste alimente vă vor da impresia că ţiga­ra/nicotina are un „gust” cât se poate de plăcut.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.