Știință & Tehnologie 10 noiembrie 2021

Infractorii din online au lansat deja propriile „campanii promoţionale”, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România (DNSC)

de Agerpres | 1026 vizualizări

Infractorii din online au lansat deja propriile „campanii promoţionale”, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România, precum Rompetrol, Profi România sau Compania Naţională Poşta Română, însă nu este exclus ca aceştia să extindă numărul de organizaţii a căror identitate vizuală este folosită în atacuri, avertizează experţii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

„Ne apropiem cu rapiditate de perioada reducerilor specifice #BlackFriday, iar infractorii din online au lansat deja propriile 'campanii promoţionale', folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România. Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu sau un voucher de cumpărături, utilizatori din România primesc (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu linkuri către site-uri compromise unde se prezintă oferte promoţionale false. Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic. Momentan metoda foloseşte imaginea de brand a unor companii precum Rompetrol, Profi Romania sau Compania Naţională Poşta Română, însă nu este exclus ca atacatorii să extindă numărul de organizaţii a căror identitate vizuală este folosită în atacuri”, semnalează specialiştii DNSC pe pagina de Facebook a instituţiei.

Aceştia recomandă să se evite accesarea link-urilor provenite din surse necunoscute şi să fie analizate cu o soluţie de securitate, înainte de a face click, să nu se furnizeze date cu caracter personal, financiar sau date de autentificare în urma primirii unor astfel de linkuri, să se verifice mereu existenţa promoţiei pe canalele oficiale ale brandului (site, canale verificate de social media) şi să se raporteze orice ofertă sau concurs care ridică suspiciuni la 1911 sau alerts[@]dnsc[.]ro.

Distribuie articolul:  
|

Știință & Tehnologie

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.