Peste 100.000 de lei pentru tinerii creativi și implicați din Sfântu Gheorghe
Ce trebuie să știe cei care vor să participe anul acesta la cea de-a doua ediție Com’ON Sfântu Gheorghe
Tinerii cu vârstele cuprinse între 14 și 35 de ani, care locuiesc, învață sau lucrează în Sfântu Gheorghe, au posibilitatea să-și pună în practică inițiativele de dezvoltare urbană locală în cadrul ediției cu numărul doi a procesului participativ de tineret Com’ON Sfântu Gheorghe. Proiectele depuse vor fi votate online de către locuitorii orașului, iar 26 dintre inițiative vor fi finanțate de Primăria Sfântu Gheorghe și vor fi puse în practică.
Com'On Sfântu Gheorghe îi provoacă și în acest an pe cei mai creativi tineri din oraș să își facă ideile și viziunile cunoscute. Acest program este de fapt un proces participativ prin care grupuri formate din minim trei tineri din reședința de județ sunt invitați să gândească și să înscrie în concurs inițiative de dezvoltare urbană care sunt, ulterior, votate, iar proiectele câștigătoare sunt finanțate și implementate.
„Este vorba despre un proces participativ prin care dorim să încurajăm implicarea tinerilor în comunitate și mai ales a unor tineri care nu sunt neapărat parte a unor organizații de tineret sau de altă natură, ci care sunt grupuri informale, dar care au idei pe care ar dori să le și implementeze în Sfântu Gheorghe. Și anul acesta Com’ON Sfântu Gheorghe o să poată să susțină și financiar 26 de inițiative care vin din partea tinerilor, inițiative de mică anvergură care pot să beneficieze de un premiu de maximum 2.500 de lei. Este vorba despre inițiative de mică anvergură, dar care ajută foarte mult la implicarea tinerilor, la încurajarea tinerilor de a face lucruri pentru comunitate și, foarte important, de a construi încredere între generația tânără și alte generații din comunitatea din Sfântu Gheorghe”, a precizat în cadrul unei videoconferințe, co-fondatorul grupului PONT din Cluj-Napoca, Farkas András.
Conform acestuia, generația tânără este probabil cea mai afectată de această pandemie, deși acest lucru nu se discută atât de mult în spațiul public. Astfel, chiar în condițiile în care pandemia încă își face simțită prezența, tinerii sunt încurajați să gândească creativ și iasă în față cu idei interesante.
Este important de subliniat că deși finanțarea de 105.000 de lei vine din partea primăriei, nu autoritățile locale vor decide care dintre inițiativele înscrise vor fi implementate, ci publicul, printr-un mecanism de vot.
Farkas András a punctat de asemenea că în ceea ce privește grupurile vulnerabile și tinerii sub 18 ani vor avea o șansă să își implementeze inițiativa chiar dacă aceasta nu va întruni numărul necesar de voturi.
„Scopul nostru este ca prin aceste inițiative să scoatem la suprafață acele energii pozitive, acele energii creative ale tinerilor prin care credem că putem aduce un plus în oraș și în comunitatea noastră și evident nu este un secret că dorim formarea unei comunități, unei culturi de a se implica oamenii și tânăra generație în viața orașului. E foarte important ca tinerii să crească știind că ei se pot implica în viața orașului, știind că suntem atenți la ceea ce ei își doresc și cred că aceste inițiative pe care noi acum le susținem vor aduce foarte multe lucruri pozitive pe termen mediu și lung în orașul nostru”, a spus în cadrul aceleiași videoconferințe, primarul Antal Árpád.
Etapele proiectului Com’ON Sfântu Gheorghe
Astfel, în primul rând, grupurile de inițiativă vor avea posibilitatea să își formuleze ideile și să le înscrie într-un formular pe site-ul www.comonsepsi.ro până pe 20 august. Ulterior va avea loc o verificare tehnică a inițiativelor.
Potrivit calendarului estimativ, locuitorii din Sfântu Gheorghe vor putea vota între 25 august și 15 septembrie, iar inițiativele câștigătoare vor fi implementate până la sfârșitul lunii noiembrie.
Com’On Sfântu Gheorghe este organizat de Asociația Culturală și de Tineret Prospero în parteneriat cu Grupul PONT și se realizează cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Sfântu Gheorghe.
Calendarul complet și regulamentul se găsesc pe pagina comonsepsi.ro.
Anul trecut, în program au fost înscrise peste 60 de proiecte și inițiative, iar pe baza votului publicului, 27 dintre acestea au fost implementate.
Printre acestea se numără crearea unui spațiu comunitar pentru persoanele fără adăpost, acțiuni de conștientizare a cumpărătorilor cu privire la efectele negative ale pungilor de plastic asupra mediului înconjurător, dar și evenimente care să încurajeze alergarea și stilul sănătos de viață sau adopția cățeilor comunitari.