EDUCATIE 3 aprilie 2019

Şeful IŞJ Covasna: Aveam aşteptări mai mari la simularea bacalaureatului; probleme mari la liceele tehnologice

de Agerpres | 1193 vizualizări

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna, Kiss Imre, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că se aştepta la rezultate mai bune la recenta simulare a examenului de bacalaureat, arătând că majoritatea liceelor tehnologice din judeţ au avut rezultate lamentabile.

Kiss Imre a afirmat că deşi, în ansamblu, rezultatele simulării au fost mai bune decât anul trecut iar media judeţeană s-a apropiat de cea naţională, totuşi, nu este mulţumit.

„Nu sunt rezultate excepţionale, aveam aşteptări mai mari. (...) Elevii fie nu au dat importanţă examenului de simulare şi nu s-au pregătit suficient, fie nu l-au tratat cu seriozitate. Nu ne încântă deloc, ne aşteptam la rezultate mai mari. (...) Liceele tehnologice au obţinut un procentaj foarte mic, prestaţia lor lasă de dorit, ceea ce arată că aceşti elevi nu sunt interesaţi de latura teoretică, ci mai mult de cea profesională”, a declarat Kiss Imre.

Cele mai bune rezultate s-au înregistrat la Liceul teoretic „Mikes Kelemen” şi Colegiul Naţional „Szekely Miko” din Sfântu Gheorghe şi cele mai slabe, la liceele tehnologice „Apor Peter” din Târgu Secuiesc, „Kos Karoly” din Sfântu Gheorghe şi „Nicolae Bălcescu” din Întorsura Buzăului, unde niciun elev nu a luat notă de trecere.

Kiss Imre a menţionat, printre altele, că din analizele făcute până acum s-a constatat că mulţi elevi au probleme de concentrare şi lipsă de atenţie, oferind răspunsuri greşite chiar şi la cerinţe simple.

„Recomand elevilor să se mobilizeze, să se pregătească temeinic zi de zi. (...) Desigur, sunt multe lucruri importante pe lumea aceasta, dar trebuie să fim capabili să le prioritizăm. Acesta este mesajul meu”, a mai spus Kiss Imre.

Simularea a fost organizată la nivel naţional de Ministerul Educaţiei Naţionale în perioada 11-13 martie iar, potrivit rezultatelor date publicităţii, rata de promovare în judeţul Covasna a fost de 33,21% la clasa a XI-a şi 42,94% la clasa a XII-a.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.