EDUCATIE 26 februarie 2024

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2024 în județul Covasna: doar 35% dintre elevi au trecut la matematică

de Covasna Media | 1142 vizualizări

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale (EN) din acest an, susținută de elevii claselor a VIII-a, sunt mai slabe față de cele înregistrate anul trecut. La limba și literatura română doar 46% dintre elevi au obținut note mai mari sau egale cu cinci, în vreme ce la matematică procentul este și mai mic: de doar 35,18%, arată datele furnizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna.

La limba și literatura maternă procentul celor care au reușit să obțină o notă egală sau mai mare cu cinci a fost de 84,62%.

La limba și literatura română 909 de elevi din județul Covasna nu au reușit să obțină nota cinci. 23 de elevi au luat note între 9,00 și 9,99, dar niciun elev din județ nu a primit nota 10.

La limba și literatura maternă 185 de elevi din județul Covasna nu au reușit să obțină nota de trecere (adică cel puțin nota cinci). 174 de elevi au luat note cuprinse între 9,00 și 9,99, în vreme ce un elev covăsnean a primit nota 10.

La matematică un număr de 1.091 de elevi din județul Covasna au picat, adică nu au obținut o notă egală sau mai mare de cinci. Doar 11 elevi din județ au reușit să obțină notre între 9,00 și 9,00.

Datele complete, în tabelul de mai jos:

Sursă tabel: IȘJ Covasna

Notele de anul acesta sunt mai slabe față de cele din 2023

O statistică oferită tot de IȘJ Covasna arată faptul că notele înregistrate anul acesta de elevii din județul Covasna la simularea Evaluării Naționale sunt mult mai slabe la limba și literatura română și matematică.

În schimb, la limba și literatura maternă se observă o creștere.

Sursă tabel: IȘJ Covasna

Prima corectare digitalizată: câte lucrări s-au corectat la nivelul județului Covasna

Simularea Evaluării Naționale din acest an a fost prima în cadrul căreia lucrările au fost corectate exclusiv digital. Din județul Covasna au participat 89 de evaluatori la limba și literatura română, 82 la matematică și 66 la proba de limba maghiară maternă.

„Profesorii evaluatori la disciplina limba și literatura română au realizat 7.101 evaluări, cei de la matematică 4.956 de evaluări, iar cei de la limba și literatura maghiară au realizat 3.418 evaluări”, se arată într-un comunicat de presă al IȘJ Covasna.

Așadar, profesorii din județul Covasna au corectat, în total, 15.475 de lucrări.

„Fiecare evaluator al probei scrise la limba și literatura română a avut, în medie, un număr de 79,79 evaluări, la matematică 60,44 de evaluări, iar la limba și literatura maghiară 51,79 de evaluări”, explică reprezentanții IȘJ Covasna.

Și la nivel național notele înregistrate în acest an au fost mai slabe decât cele de anul trecut. Anul acesta, la limba și literatura română procentul de promovabilitate a fost de aproape 74% (față de 75% în 2023), iar la matematică de 42% (față de 59% în 2023).

„Rezultatele obținute nu se contestă și nu se publică, însă vor fi comunicate elevilor și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/ tutorelui, notele obținute la simularea națională pot fi trecute în catalog”, mai precizează IȘJ Covasna.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.