EDUCATIE 13 decembrie 2019

Reprezentanţii elevilor covăsneni, sesiune de formare la Cluj – Napoca

de Covasna Media | 4520 vizualizări

S-a discutat problema inechităţii din sistemul de învăţământ

În perioada 6-8 decembrie a avut loc, la Cluj – Napoca, „Sesiunea Regională de Formare a Elevilor Reprezentanţi”, la care au fost prezenţi elevi din toate judeţele, inclusiv Covasna. Scopul întâlnirii a fost cel de discuta problemele din unitățile de învăţământ din care aceștia provin şi, totodată, pentru a învăţa cum îşi pot reprezenta cât mai bine colegii care i-au ales în funcţiile pe care le deţin. Sesiunea a fost organizată de „Consiliul Naţional al Elevilor”.

Delegația județului Covasna a fost formată în total de 3 persoane: Ioana Dajbog, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Covasna, subsemnatul - David Leonard Bularca, vicepreşedinte interimar CJE Covasna şi Claudia Florescu, secretar interimar CJE Covasna.

Situațiile care s-au discutat au fost multiple şi, spre surprinderea mea, am fost bucuros să văd că judeţul nostru nu are probleme majore. Este important să avem parte de astfel de sesiuni, deoarece putem afla în ce punct ne situăm.

În timp ce alţi colegi din alte judeţe sesizau încălcări grave ale legislaţiei aflate în vigoare, delegaţia din Covasna a încercat să găsească soluţii pentru ei.

De cele mai multe ori se ridică ideea de egalitate între elevi. Totuşi, un lucru la care probabil mulţi nu ne gândim este echitatea. Să milităm pentru drepturi egale este firesc, însă următorul nivel ar fi să milităm pentru echitate, pentru că, până la urmă, echitatea este cea care asigură faptul că toţi elevii sunt la acelaşi nivel. Nu înseamnă că dacă primim lucruri egale, suntem şi noi egali, echitatea face în acest caz diferenţa.

Schimbările se pot produce

Am reuşit să stau de vorbă şi cu preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), Antonia Pup. Am aflat că în acest moment comunitatea de elevi reprezentanţi are o relaţie bună cu Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării, Monica Cristina Anisie, ceea ce ne face să avem încredere că schimbările se pot produce.

Rata de analfabetism funcţional, cea mai recentă de 44%, pune reale semne de întrebare când vine vorba de eficienţa sistemului de învăţământ din care facem parte, însă prin măsurile pe care CNE vrea să le propună, se încearcă îmbunătăţirea calităţii de predare, adică să ne bazăm mai mult pe cum reuşim să punem în practică, nu pe cum reuşim să memorăm zecile de definiţii dictate.

Ce aşteptări să aibă elevii covăsneni

În perioada următoare Consiliul Judeţean al Elevilor (CJE) Covasna va organiza o caravană prin intermediul căreia toţi elevii vor avea ocazia să îşi cunoască atât drepturile, cât şi îndatoririle. Preşedintele CJE Covasna, Ioana Dajbog, îşi propune să ajungă în toate liceele din judeţ pentru a realiza aceste sesiuni de formare.

„Provenind dintr-un județ unde diversitatea multiculturală este prezentă, atât din punct de vedere lingvistic, cât și etnic, în urma acestor sesiuni, Consiliul Județean al Elevilor Covasna va începe să pregătească niște demersuri prin care, sperăm că vocea noastră va fi în sfârșit auzită”, transmite Ioana Dajbog.

Rămâne de văzut cum se va reuşi creşterea calităţii învăţământului, însă odată ce comunicarea între toţi cei implicaţi în acest sistem există, nu putem decât să sperăm că reformele vor începe să producă schimbări reale și eficiente.

David Leonard Bularca

Sursă foto: BdP CJE Cluj

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.