TURISM 8 februarie 2023

Industria turistică lansează „Apelul de la Covasna”

de Diana Pantelimon | 1323 vizualizări

În cadrul Adunării Generale a membrilor Alianței pentru Turism (APT), care a avut loc luni, 6 februarie a.c., la hotelul Căprioara din Covasna, s-au purtat discuții despre strategii și soluții la problemele cu care se confruntă turismul românesc. Totodată, a fost ales noul președinte APT pentru următoarele șase luni, Dumitru Luca, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Din păcate, anul 2022 a marcat un eșec din punctul de vedere al turismului.

Concluzia participanților la reuniunea industriei turistice a fost că avem nevoie de implicare, de profesionalizare și de educație pentru a putea obține rezultate bune. Însă, în afara implicării industriei de profil, autoritățile trebuie să se implice determinant, pentru că, dincolo de un dialog constant, nu se văd rezultate importante. Autoritățile ar trebui să aibă încredere mai mare în industrie și să acorde mai simplu finanțări, potrivit unui comunicat de presă.

APT are ca scop principal adoptarea și implementarea legii Organizației de Management al Destinației (OMD), un model de organizație care a fost implementat cu succes pentru multe destinații turistice de top din lume.

„Reprezentanții APT au lansat „Apelul de la Covasna”, care se referă la o implicare susținută atât a reprezentanților industriei, cât și a ministerului de resort și a autorităților conexe. (...) România ar putea primi și 10 milioane de turiști străini anual. Este nevoie de înființarea unei Organizații de Management al Destinației (OMD) la nivel național, precum și de un buget de promovare și dezvoltare turistică de 20 de milioane de euro pe an. (...) Dacă nu va exista o implicare a Guvernului, din care să se vadă că, într-adevăr, consideră că turismul reprezintă o prioritate națională, aceste cifre vor rămâne doar un vis frumos. (...) Industria turismului ar putea atinge pragul de 10% din Produsul Intern Brut (PIB), în funcție de ritmul în care se adoptă măsurile sau strategiile guvernamentale”, se arată în comunicatul de presă.

Ca priorități, în perioada următoare, pentru a salva turismul românesc ar fi necesare adoptarea voucherelor de vacanță pentru mediul privat și definitivarea pachetului de reglementări ce vizează stimularea incoming-ului. Acestea ar putea veni ca noi măsuri compensatorii alternative la măsurile deja ratate, precum despăgubirile neacordate pentru restricționarea activității în 2021 și parțial în 2022, potrivit aceleiași surse.

În cadrul ședinței a avut loc și o reorganizare a APT.

Noul președinte, Dumitru Luca (ANAT), a fost și primul președinte al APT, în 2020. 

„Noii vicepreședinți sunt Iuliana Tasie - vicepreședinte al Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) - și Alin Chipăilă - vicepreședinte al Federației Asociațiilor de Promovare Turistică (FAPT). Membrii board-ului APT pentru următoarele șase luni sunt Călin Ile – președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), Daniel Mischie, membru în Consiliul Director al Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), Lucian Boronea – președintele executiv al Bucharest Tourism Board (BTB) și Ștefan Bercea – președintele Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism (ANBCT). Purtător de cuvânt al APT este antreprenorul Dragoș Anastasiu (FIHR), iar secretar general, Mariana Prună (ANAT)”, conform comunicatului de presă.

APT este o organizație națională ce reunește 24 de structuri de profil, printre care: Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) și Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR).

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.