ECONOMIC 23 octombrie 2017

Echipa ArtWise, câştigătoarea concursului de proiecte şi idei de afaceri de la Sfântu Gheorghe

de Agerpres | 995 vizualizări

Echipa clujeană ArtWise, care a conceput o platformă pentru promovarea şi vânzarea on-line a creaţiilor artiştilor şi designerilor autohtoni şi străini, a câştigat concursul de proiecte şi idei de afaceri organizat la Sfântu Gheorghe în cadrul Startup Week, care s-a încheiat vineri.

Oláh Ildikó, membră a echipei, a declarat că această platformă îşi propune să fie nu doar un spaţiu de vânzare-cumpărare a produselor, ci şi un punct de întâlnire şi sprijinire a artiştilor aflaţi la începutul carierei, care vor beneficia de oportunităţi de dezvoltare profesională şi personală prin intermediul unor workshopuri.

La concursul de proiecte organizat de Asociaţia Junior Business Club din Sfântu Gheorghe au participat şase echipe, care au încercat să convingă juriul că ideile lor de afaceri merită să fie sprijinite.

„Junior Business Club aniversează în curând zece ani de existenţă iar scopul nostru este să contribuim la dezvoltarea vieţii economice. (...) La concursul de proiecte au participat concurenţi din Miercurea Ciuc, Cluj şi Sfântu Gheorghe cu idei interesante pe tehnologii inovative, marketing, turism, protejarea mediului şi altele. (...) Sunt mulţi tineri talentaţi iar noi încercăm să îi ajutăm să ajungă cu ideile lor pe piaţă”, a declarat preşedintele asociaţiei, Karacsony Zsolt.

Printre participanţi s-a numărat şi Cătălin Lazăr, reprezentantul Asociaţiei pentru Dezvoltare Comunitară Durabilă „Alutus”, care a prezentat un proiect de promovare a patrimoniului cultural şi natural al judeţului Covasna, cu ajutorul tinerilor.

„Mai exact, startupul nostru se referă la înfiinţarea unei agenţii de turism, însă businessul nostru este mai atipic, în sensul în care nu este un business pe profit, ci este un business pe antreprenoriat social, profiturile şi toate investiţiile fiind în favoarea comunităţii. Ne axăm pe tinerii din mediul rural, care e important să cunoască şi să promoveze patrimoniul cultural şi natural al zonelor din care provin şi ne-am gândit ca profitul obţinut să fie reinvestit în trasee tematice şi burse pentru tineri”, a spus Cătălin Lazăr.

Omul de afaceri Szarvadi Loránd, unul dintre membrii juriului, a apreciat că mulţi dintre tinerii din ziua de azi au „idei extraordinare”, iar aceste concursuri au rolul de a-i încuraja şi a le arăta că „visele pot deveni realitate”.

„Rolul acestor concursuri este să dovedească faptul că ideile se pot implementa, pot deveni realitate, trebuie încredere, perseverenţă şi curaj. (...) În situaţia concurenţială de acum este mult mai greu să porneşti o afacere decât în anii '90, când am început eu, iar un concurs de genul acesta îi pune pe tineri într-o situaţie reală, în sensul în care le oferă şansa ca în zece minute să îi convingă pe cei din juriu că ideea lor e bună şi merită atenţie. (...) Ţara aceasta are nevoie de antreprenori tineri şi de multe idei noi”, a declarat Szarvadi Loránd.

Câştigătorii concursului au obţinut mai multe premii, printre care un program de training la Budapesta şi posibilitatea de a participa şi la alte evenimente pentru startupuri.

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.