ECONOMIC 18 decembrie 2017

17 firme au aderat la campania „Noi“, ce are ca scop promovarea produselor şi serviciilor locale

de Agerpres | 726 vizualizări

Mai multe firme şi producători locali au aderat la campania „Noi“, demarată de Fundaţia Comunitară Covasna, ce are ca scop identificarea şi promovarea produselor şi serviciilor autohtone.

Acestea provin din localităţile Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Arcuş şi Cernat şi se ocupă, printre altele, de cultivarea legumelor şi fructelor bio, confecţionarea de cărţi textile interactive, dezvoltarea de pagini web, producţie publicitară şi fotografie, realizare de machete din carton, editură şi tipografie, cursuri de alpinism şi schi, precum şi fabricarea de mobilier, se arată pe site-ul campaniei.

Directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Covasna, Bereczki Kinga, a precizat că în cadrul acestei campanii va fi realizat un catalog al firmelor, serviciilor şi produselor locale, care vor fi marcate cu o siglă pentru a putea fi mai uşor identificate de către consumatori.

Potrivit acesteia, sigla, concepută în două variante, respectiv „produs covăsnean“ şi „firmă covăsneană“, va putea fi folosită doar de către producătorii care se vor înscrie pe platforma minoi.ro şi vor îndeplini anumite cerinţe, ce vizează, printre altele, calitatea, obligativitatea de a fi înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, precum şi de a folosi preponderent materii prime locale.

„Considerăm că este important să atragem atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depinde şi de modul în care ne cheltuim banii (...) Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă (...), vor sprijini ong-urile şi iniţiativele locale (...). Sper ca firmele să se înregistreze în număr cât mai mare (...), iar apoi vom face o mobilizare în rândul cetăţenilor pentru a căuta aceste simboluri cu care sunt marcate produsele locale“, a declarat pentru AGERPRES, Bereczki Kinga.

Iniţiativa vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna, în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale.

Acestea au acceptat să doneze un anumit procent de vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei, iar astfel, în decurs de şase ani, s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte comunitare, cum ar fi burse pentru elevi talentaţi, finanţarea de excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.